Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtion virkamiehenä ei lama hetkauta minua mitenkään. Se on fakta.

Vierailija
18.09.2020 |

Oikein naurattaa tämä TOSIASIA. Palkka juoksee, edut juoksee ja lomat pyörii oli ajat mitkä tahansa. Asiantuntijana myös palkka on kohdillaan. Onneksi valitsin aikoinaan valtion ja en lähtenyt yksityiselle puolelle. Monet siellä olleet ovat nyt työttöminä. Minä en. Olenko oikea onnenpekka?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen tutkijana ei haittaa olla yksityiselläkään puolella. Ikinä ei ole ollut niin paljon töitä kuin nyt.

Vierailija
2/20 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla töissä olevat asiantuntijat kieltämättä ovat hekumallisessa työmarkkinapositiossa. Edut ovat hyvät, palkanmaksu on varmaa ja irtisanominenkin taitaa olla miltei mahdotonta. Virkavapautta voi pitää ja aina palata takaisin lihapatojen ääreen.

Minusta tuollainen yltäkylläisyys ja turvallisuus laiskistaa ihmisen, tekee siitä pehmeän. Siksi en itse ole valtiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanomattakin on selvää, että teet ne olemattomat työt nyt korona-aikana kotona etänä täydellä palkalla ja sulla on melkein 8 viikkoa lomaa vuodessa.

Vierailija
4/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaimpia ovat sosionomit, sosiologit ja yhteikuntatieteiden maisterit

Vierailija
5/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla töissä olevat asiantuntijat kieltämättä ovat hekumallisessa työmarkkinapositiossa. Edut ovat hyvät, palkanmaksu on varmaa ja irtisanominenkin taitaa olla miltei mahdotonta. Virkavapautta voi pitää ja aina palata takaisin lihapatojen ääreen.

Minusta tuollainen yltäkylläisyys ja turvallisuus laiskistaa ihmisen, tekee siitä pehmeän. Siksi en itse ole valtiolla.

Sinne hakeutuvat valmiiksi pehmeät.

Vierailija
6/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin yksityiseltä valtiolle asiantuntijatehtäviin juuri ennen koronaa ja se on juuri näin kuten ap sanoit. Tosin yksityiseen pieneen firmaan verrattuna työnantaja myös noudattaa tessiä, joka oli suurin syy omaan vaihtoon. Tyytyväinen olen 15v yksityiselle työskentelyn jälkeen.

Vierailija
7/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hetkauta kama minuakaan vaikka yksityisellä olen, töitä riittää eikä työttömyydestä tietoakaan. Sen sijaan entisiä työkavereita, jotka jäivät virkamieheksi tuntuu palkkani aiheuttavan kateutta. Tienaan kolme kertaa enemmän kuin he. Aina kun tavataan, niin palkkakateus iskee heihin, tavalla tai toisella. Kummallista, jos siellä valtiolla on niin kiva olla ja palkat kohdallaan.

Vierailija
8/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ap:n hehkutus on ihan bullshittiä! Töitä on hitosti ja myös palkatta iltaisin, koko ajan haukutaan, poliitikot painostaa, työvälineet on surkeat ja tietotekniikkapalvelut toimimattomia. T. Toinen asiantuntija

Vierailija
9/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysalalla omalla kohdallakaan ei ole hetkauttanut. Meitä on monia joihin tämä ei vaikuta. En itse ainakaan koe olevani onnenpekka. Olisin onnenpekka, jos pääsisin hetkeksi lomautetuksi :)

Vierailija
10/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
11/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole valtion virkamiehenä ikinä ollutkaan. Sellainen yt-siivous oli 2010-luvun käynnissä, ettei kukaan virkamies puhu varmasta työpaikasta.

Vierailija
12/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt tuudittaudu tuohon. Olen ollut mukana useissa valtion YT-neuvotteluissa. Viattomuuden aika on todellakin ohitse.

Vierailija
13/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaimpia ovat sosionomit, sosiologit ja yhteikuntatieteiden maisterit

Aika harva pääsee KELA:lle töihin.

Ensin pitää rakentaa uraa jossakin kunnallisessa sosiaalihuollossa, ja vasta sitten voi edes unelmoiva pääsevänsä KELA:an

Vierailija
14/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole valtion virkamiehenä ikinä ollutkaan. Sellainen yt-siivous oli 2010-luvun käynnissä, ettei kukaan virkamies puhu varmasta työpaikasta.

Kyllä viranhaltijalla on vielä melkoisen varmat oltavat. Täytyy aikalailla tössiä, että tulee kenkää. Jos tehtävä loppuu, kehitetään jotain muuta paperinsiirtelyä. Toimihenkilöillä on toinen juttu, heillä työpaikka ei ole sen kummemmin varma kuin yksityisellä sektorillakaan. Ja tosiaan, osalla on työtä enemmän kuin tarpeeksi, osalla vähemmän, se on totta. Nyt koronan aikana ja muulloinkin.

Vierailija
15/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän virastossa oli 2010-luvulla seitsemät yt-neuvottelut, joissa henkilöstöä vähennettiin. Olen päässyt hakemaan myös omaa työpaikkaani uudelleen.

Niin varma työpaikka.

Vierailija
16/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim THL palkat 12000 eur/kk, johtoportaalla tuo tuplasti (sis. autoetu)

Vierailija
17/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaksi kertaa irtisanonut puolet asiantuntija-alaisistani. Kaikki virkamiehiä.

Ap on ollut korkeintaan poliisin asiakkaana.

Vierailija
18/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viranhaltijalla on vielä melkoisen varmat oltavat. Täytyy aikalailla tössiä, että tulee kenkää. Jos tehtävä loppuu, kehitetään jotain muuta paperinsiirtelyä. Toimihenkilöillä on toinen juttu, heillä työpaikka ei ole sen kummemmin varma kuin yksityisellä sektorillakaan. Ja tosiaan, osalla on työtä enemmän kuin tarpeeksi, osalla vähemmän, se on totta. Nyt koronan aikana ja muulloinkin.

No ainakin meidän virastossa, kun yt-neuvotteluiden seurauksena toiminto lopetettiin, kaikki vakinaiset virkamiehet kyseisestä toiminnosta joutuivat pihalle.

Meillä ei edes ole toimihenkilöitä.

Siirtele sinä papereita mielikuvitusvirastossasi etätöissä "lomaillen".

Vierailija
19/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pupukurssilla sanottiin, et valtion virka ei nykyään ole mitenkään varma työ eläkkeelle asti. Voi loppua kuten mikä tahansa työ.

Vierailija
20/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n pääjohtajan palkka on ollut ennen yleiskorotusta 10 576. Lisäksi heillä on palkkausjärjestelmä, joka on ihan viraston oman tarkentavan sopparin mukainen. Esim. nyt rekrytoitavan erikoistutkijan palkka 3000-3500 euroa. Edellytyksenä tohtorin tutkinto.

Älä siis puhu paskaa asioista, jotka ovat täysin julkisia ja pienellä vilkaisulla tarkistettavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä