Kuinka päästä eteenpäin
Minulla oli onoff suhde kesällä. Kaikki päättyi ikävästi ja mies jätti minut. Miten ihmeessä pääsen yli tästä miehestä ja lakkaan rakastamasta?
Tiedän, että mies on jo mennyt eteenpäin ja hänellä on uudet kuviot.
Minä olen koko ikäni kärsinyt läheisriippuvuudesta ja jälleen tämä on vahvana minussa. Vaikka kuinka puhun itselleni järkeä, että mies ei ole minua varten, hän oli huono ja ikävä minua kohtaan jne en pääse tunteistani yli. Haluaisin vaan miehen itselleni ja että olisimme onnellisia. Järjellä kun ajattelen niin haluaisin jättää miehen taakseni.
Kuinka siis voisin saada tunteeni vähitellen uskomasn järkeä, päästämään irti ja menemään eteenpäin? Onko joku onnistunut tässä?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Keksi itellesi mielekästä tekemistä, jotta saat muuta ajateltavaa. Ja tietysti se kliseinen, eli aika auttaa.
Tekemistä minulla on päivät täynnä, ne ei kuitenkaan vie ajatuksia muuhun.
Ap
Aika auttaa. Jonkin aikaa pitää rämpiä. Pettymys sattuu joka tapauksessa vaikka ei olisi läheisriippuvuutta.
Käsittele alkuperäistä tuskaa. Mieti mikä lähesiriippuvuutesi on aiheuttanut ja sääli vuolaasti pientä ihmistä, joka joutui sen kelpaamattomuuden ja huonon kohtelun alun perin kokemaan.
Ja sitten kerro itsellesi, että se asia pitää surra läpi myös. Päästät irti ajatuksesta, että kykenet pakottamaan maailman toimimaan paremmin tällä kierroksella. Vaikka kykenisit, et pääse rauhaan. Koska tämä tunteensiirtosi kohde ei ole se alkuperäinen hylkääjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksi itellesi mielekästä tekemistä, jotta saat muuta ajateltavaa. Ja tietysti se kliseinen, eli aika auttaa.
Tekemistä minulla on päivät täynnä, ne ei kuitenkaan vie ajatuksia muuhun.
Ap
No sitten se aika.
Vierailija kirjoitti:
Käsittele alkuperäistä tuskaa. Mieti mikä lähesiriippuvuutesi on aiheuttanut ja sääli vuolaasti pientä ihmistä, joka joutui sen kelpaamattomuuden ja huonon kohtelun alun perin kokemaan.
Ja sitten kerro itsellesi, että se asia pitää surra läpi myös. Päästät irti ajatuksesta, että kykenet pakottamaan maailman toimimaan paremmin tällä kierroksella. Vaikka kykenisit, et pääse rauhaan. Koska tämä tunteensiirtosi kohde ei ole se alkuperäinen hylkääjä.
Tiedän mikä on läheisriippuvuuteni syy, mutta en pääse käsiksi tähän seuraukseen. En vaikka kuinka olen yrittänyt miettiä asioita tältä kantilta. En pääse käsiksi siihen, miten lopetan tämän tunnetason fanituksen häntä kohtaan.
Uus mies auttaa aina. Ei ne uniikkeja ole kun tarkemmin tutkii.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osa vaan on uniikkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osa vaan on uniikkeja.
Tätä pelkään, että en ikinä ole jättänyt häntä taakseni ja nostan vaan hänet ikuisesti jalustalle, jota hän ei edes ansaitse.
Ap
Anna miehelle anteeksi, että hän ei ollut sellainen kuin kuvittelit ja jollaisen olisit mielestäsi tarvinnut. Sitten vain päästä hänet menemään.
Voit kuvitella hänet ilmapalloksi, jonka päästät irti. Seuraat katseellasi, kun ilmapallo leijuu yhä kauemmas ja lopulta katoaa kokonaan.
Leila Koo kirjoitti:
Anna miehelle anteeksi, että hän ei ollut sellainen kuin kuvittelit ja jollaisen olisit mielestäsi tarvinnut. Sitten vain päästä hänet menemään.
Voit kuvitella hänet ilmapalloksi, jonka päästät irti. Seuraat katseellasi, kun ilmapallo leijuu yhä kauemmas ja lopulta katoaa kokonaan.
Juuri tämä, mies ei todellakaan ollut sitä mitä hän kertoi olevansa. Siihen mielikuvaan rakastuin ja sitä edelleen elättelen haaveissani. Se kurja mikä hän oli ei ikinä pääse unelmiini, en osaa olla edes vihainen hänelle, vaikka olisi syytä.