Lappiin en rahojani kanna
Pandemian aikana olen yleensä ajatellut että nyt kannattaa matkailla kotimaassa, tautitilanteen salliessa.
Uskon että ilman lapin yrittäjien jatkuvaa vinkumista olisi ensi talvena ennennäkemätön määrä suomalaisia matkustanut Lappiin jos epidemia ei paha. Normaalisti moni menisi talvella vaikka Kanarialle tai Alpeille ja nyt voisivat mennä Lappiin.
Viime aikoina on kuultu vinkumista että pitää saada ulkomailta turisteja. Uskon että monen suomituristin karkottaa Lapista tieto että siellä lomailee turisteja tuoden koronaa eri maista. Itse voisin matkustaa Lappiin vain jos tiedän ettei ole turisteja maista, missä pahempi korona tilanne. Tuntuu ettei Lapin yrittäjät edes halua kotimaisia turisteja, ei mitään lausuntoa missä touvoteltaisiin suomalaisia tulemaan.
Kaiken huippu on tämä että aikovat listiä rekikoirat. Jos hinta on kohdallaan niin eiköhän suomalaisetkin tulisi.
Olen sen päättänyt etten missään tapauksessa vie rahojani Lappiin koska suomalaisia eivät yrittäjät kaipaa.
Kommentit (40)
Lappi ja muu Suomi on laitettu vastakkain pienen intersektionaalisen aktivistiporukan ansiosta.
Onko teillä ehdottaa työttömäksi jääville rekikoirille jotain uutta uraa? Ei onnistu kotikoiraksi siirtyminen kerrostaloon, sillä ne on jalostettu ja kasvatettu asumaan ulkona ja juoksemaan.
Minä taas en jaksanut lukea sinun vinkunaasi loppuun. Lappiin matkustan mielelläni, kuten joka vuosi.
Itse olen katellut kotimaan hotellihintoja, ja logiikka tosiaan menee niin, että mitä vähemmän asiakkaita niin sitä korkeammat hinnat. En kyllä ikimaailmassa aio maksaa 300 euroa hotelliviikonlopusta missään Suomen kaupungissa joten pitäkää jatkossakin ne hotellinne tyhjinä.
Sulla mitään rahoja edes ole. Pidä pennis säästöpossussa vaan.
Tekisivät saman kuin silloin kun tsernobyl räjähti.
Pohjoisruotsissa lahdattiin kaikki porot ja haudattiin.
Lappalaiset lahtasivat poroja ja lähettivät poronlihaa vanhaan tapaan japaniin.
Jaopani lähetti ne takaisin saastuneina.
Pian eteläsuomessa myytiin poronlihaa alennuksella kaupoissa :-)
Myisivät rekikoirat kiinalaisille elintarvikkeiksi.
Ei helsingissäkään arvosteta kotimaisia turisteja. Näkee heti palvelussa, kun vietekkäin on ulkomaalainen turisti tai suomalainen turisti, että kumpi saa parempaa palvelua. Niin läpinäkyvää.
Vain suomalaiset voivat ja vain ja ainoastaan suomalaiset voivat haukkua ja ivata oman kotimaansa seutuja ja matkailua.
Tämä on todella eriskummallista, kun vertaa ruotsalaisiin ja muihinkin maihin.
Siellä on aina oma maa ykkönen, mutta suomalaiset ovat todellakin takapajuista porukkaa, edelleen.
Eipä ihme, että juuri ruotsalaiset pitävät meitä edelleen pelkkinä pelleinä ja osaamattomina, tyhminä ja alkukantaisina ihmisinä.
Ymmärrän hyvin ruotsinkielisten ylemmyyden tunteen edelleen lähes kaikkia suomalaisia kohtaan.
Olen aina saanut Lapissa asiallisen ja hyvän palvelun.
Jopa parempaa palvelua kuin Helsingissä.
Ei ole koskaan pohjoisessa yksikään asiakaspalvelija eikä yritys nyrpistänyt nenäänsä kun ollaan siellä matkailtu.
Järkyttävää. Sitten siellä on vielä Näkkäläjärven sukulaisia. Hyi hitto..
Olen kerran ollut Lapissa ja toiste en mene.
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalaiset voivat ja vain ja ainoastaan suomalaiset voivat haukkua ja ivata oman kotimaansa seutuja ja matkailua.
Tämä on todella eriskummallista, kun vertaa ruotsalaisiin ja muihinkin maihin.
Siellä on aina oma maa ykkönen, mutta suomalaiset ovat todellakin takapajuista porukkaa, edelleen.
Eipä ihme, että juuri ruotsalaiset pitävät meitä edelleen pelkkinä pelleinä ja osaamattomina, tyhminä ja alkukantaisina ihmisinä.
Ymmärrän hyvin ruotsinkielisten ylemmyyden tunteen edelleen lähes kaikkia suomalaisia kohtaan.
Mä olen kehunut Tamperetta, Uuttamaata, Varsinais-Suomea, Vaasaa, Kokkolaa, Kristiinankaupunkia ja Satakuntaa. Lappi on karsea paikka.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä ehdottaa työttömäksi jääville rekikoirille jotain uutta uraa? Ei onnistu kotikoiraksi siirtyminen kerrostaloon, sillä ne on jalostettu ja kasvatettu asumaan ulkona ja juoksemaan.
Koulutetaan lähihoitajiksi. Vanhusten pesijöistä ja vaipanvaihtajista on Suomessa edelleenkin huutava pula.
Olen Lapista kotoisin, enkä voi yhtään ymmärtää tätä yhtäkkistä asennetta. Ei Lapissa ole koskaan suomalaisia matkailijoita "vihattu". Päinvastoin.
Mahtavaa oli isäni liikkeessä aikanaan, kun erilaisia, suomalaisia tyyppejä kävi erähommistaan kertoilemassa. Monista tuli kavereita, jotka poikkesivat aina reissullaan jutustelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina saanut Lapissa asiallisen ja hyvän palvelun.
Jopa parempaa palvelua kuin Helsingissä.
Ei ole koskaan pohjoisessa yksikään asiakaspalvelija eikä yritys nyrpistänyt nenäänsä kun ollaan siellä matkailtu.
Money Talks, Bullshit Walks.
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee paksuksi sanomiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen Lapista kotoisin, enkä voi yhtään ymmärtää tätä yhtäkkistä asennetta. Ei Lapissa ole koskaan suomalaisia matkailijoita "vihattu". Päinvastoin.
Mahtavaa oli isäni liikkeessä aikanaan, kun erilaisia, suomalaisia tyyppejä kävi erähommistaan kertoilemassa. Monista tuli kavereita, jotka poikkesivat aina reissullaan jutustelemassa.
Vastahan saamelaiset sanoivat että haluavat häätää kaikki suomalaiset pois Lapista koska kuulemma vain roskaamme joka paikan, talomme jäkälät ja teemme tarpeemme heidän pyhään Lapin luontonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee paksuksi sanomiset.
Saamelaiset on alistettu alkuperäsiskansa, joilla on oikeus vaika rikkoo nää kaikki kelohonkapirtit, kun on selkä hies veres ne rakentanu.
Saamelaisilla on perinteisesti ollut oikeus säilöä pihapiiriinsä vanhat pulsaattoripesukoneet, rikki menneet moottorikelkat ja motot.
Saamelaisten kulttuuriin kuuluu ampua sudet ja kotkat, koska ne haittaa elinkeinoa.
Turha tulla soittaan suutaan jos 8000 vetokoiraa ammutaan ja jätetään jänkhälle.
Mon ikulttuurisuus on rikkaus, ei mulla muuta.
JEP=jänkäjoonaan elämä on pyhää.
Lappiin ei mennä kuluttamaan rahaa.
Sinne mennään vaeltamaan.
Mitä koiriin tulee, voi siinä pulkassa varmaan vetää muutakin kuin turistia. Esim. tavaraa.
Keksikää itse käyttöä vetokoirillenne.
Ymmärrän kyllä, että ahneus on suuri, joten Lappiin halutaan nimenomaan äveriäitä ulkomaalaisia. He viipyvät vähän aikaa ja kuluttavat paljon mihin vain typeryyteen.
Suomalaiset eivät ole niin haltioissaan joten meitä on pahempi höynäyttää.
Koronan alkaessa paljastui lappalaisten viha eteläsuomalaisia kohtaan. Melkein samanlainen kuin ahvenanmaalaisten viha suomalaisia kohtaan. En kyllä vie rahojani kumpaankaan paikkaan