Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä työtön, joka valitat uudesta hakuvelvoitteesta, koska "oman alan töitä ei ole ikinä haettavissa":

Vierailija
18.09.2020 |

Niin miten olit suunnitellut työllistyväsi joskus, jos alallasi ei tosiaan ole töitä tarjolla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta Marinin syytä

Vierailija
2/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka väitti että olisin suunnitellut mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole omanalan hommissa. Teen hanttihommia ja varmaan siirryn näistä metsätöihin näiden oheen nyt kun olen vähitellen saanut hankittua vähän metsätonttia. Siitä sitten vähitellen laajennan omistuksia.

Vierailija
4/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kouluttautua uudelleen.

Vierailija
5/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan vika, tiedäthän. Odotan että joku tulee hakemaan minut kulttuurijohtajaksi johonkin taidemuseoon. Mut en sitten jaksa tehdä 8 tunnin päivää! 6 tuntia ja palkka 8 tunnilta. 

Vierailija
6/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suunnitelmissa työllistyä enää.

Vierailija
7/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastaan töitä ja haen kaikkia töitä johon mulla on edellytykset.

En jaksa olla ja oleskella yksin kotona. Jos niin tekisin, vuoden päästä olisin jo täysi syrjäytynyt ja normaalin elämän ulkopuolella.

Vierailija
8/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen kysymys. Valmistuin itse vaikeasti työllistävälle alalle ja olin vuoden työttömänä. Työnhaun lisäksi käytin valtavasti aikaa selvittääkseni, mitä kaikkia mahdollisuuksia minulla on uudelleen- ja täydennyskouluttautumiseen tai mille alalle voisin realistisesti tulevaisuudessa työllistyä. Opintolainaa oli 20 000 euroa kasassa. Ei todellakaan käynyt mielessäkään, että nyt vaan odottaisin loppuikäni, että työpaikka tipahtaa eteeni tyhjästä.

Olin jo lähtemässä siivoustöihin, kun pääsinkin oman alan töihin. Kävi ilmi, että tällainen ratkaisukeskeinen asenne on työelämässäkin valtti sen sijaan, että jäätäisiin surkuttelemaan maahan kaatunutta maitoa.

Vierailija
9/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön mutta ihmetten miten tämä yhteiskunta on rakennettu siten että koulutetaan ihmisiä ammatteihn jotka ei työllistä.? 

Vierailija
10/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-keskuksessakin totesivat että on harvoin tarjolla, ja parhaiten varmaan löydän itse. Niin löysinkin. Vuosi siihen meni. Nyt vakituiaessa virassa.

Vierailija
11/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön mutta ihmetten miten tämä yhteiskunta on rakennettu siten että koulutetaan ihmisiä ammatteihn jotka ei työllistä.? 

Käsittääkseni ihminen valitsee ihan itse mihin kouluttautuu. 

Vierailija
12/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen kysymys. Valmistuin itse vaikeasti työllistävälle alalle ja olin vuoden työttömänä. Työnhaun lisäksi käytin valtavasti aikaa selvittääkseni, mitä kaikkia mahdollisuuksia minulla on uudelleen- ja täydennyskouluttautumiseen tai mille alalle voisin realistisesti tulevaisuudessa työllistyä. Opintolainaa oli 20 000 euroa kasassa. Ei todellakaan käynyt mielessäkään, että nyt vaan odottaisin loppuikäni, että työpaikka tipahtaa eteeni tyhjästä.

Olin jo lähtemässä siivoustöihin, kun pääsinkin oman alan töihin. Kävi ilmi, että tällainen ratkaisukeskeinen asenne on työelämässäkin valtti sen sijaan, että jäätäisiin surkuttelemaan maahan kaatunutta maitoa.

Olen kyllä onnellinen, että en ehtinyt saada jotain siivoustöitä vaan jatkoin myös oman alan töiden hakemista ja täydennyskouluttautumista. Ei siivoustöistä helposti enää ponnisteta omalle alalle, jota kuitenkin on vuosia opiskeltu, eikä kehitetä omaa osaamista.

Vierailija
13/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä kysymys, tosin sille löytyy järkisyy: nimittäin se mikä työllistää nyt ei välttämättä työllistä tulevaisuudessa ja toisinpäin.

Vierailija
14/14 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni ihminen valitsee ihan itse mihin kouluttautuu. 

Koulutusten pitäisi mukautua yhteiskunnan mukana, eli alat jotka eivät työllistä pois koulutuksista tai ainakin opiskelupaikkoja vähentää sillä alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme