Minkä ikäiselle korvakorut?
Meillä 4v tyttö haluaisi korvikset. On puhunut niistä jo pitkään. Ilmeisesti jollain tarhakaverilla on korvikset ja siitä saanut sitten tämän ajatuksen.
Ollaan juteltu siitä miten ne korvikset laitetaan ja että se sattuu jonkin verran. Tämäkään ei ole tytön päätä vielä kääntänyt.
Toisaalta pienet napit olisi ihan nätit korvissa, toisaalta taas epäilyttää että onko tyttö vielä liian pieni. Itse olin 6v kun laitettiin reiät korviin, ihan positiiviset kokemukset on siitä jäänyt :)
Minkä ikäisinä teillä on lapsi saanut korvikset?
Kommentit (12)
mulle laitettiin ku olin 12 ja siskon tytölle kun se oli 5 ei uskaltanu ekan jälkeen antaa laittaa toista ennen kuin tulin pitämään kädestä :/
Vanhempi tyttö halusi 12-vuotiaana, nuorempi tyttö sai 7-vuotilahjaksi.
Mä en itse pysty käyttämään koruja, mutta voisiko ap lapsi käyttää sellaisia tarrakiinnitteisiä kristalleja vaikkapa jossain juhlissa, jos hän vaikka tahtoo prinsessaa leikkiä?
Mulla 2 tytärtä, 7v ja 9v - ja jos he pyytäisivät, voisin ihan hyvin antaa molempien laittaa korvikset. Eivät kylläkään ole asiasta puhuneet vielä koskaan. Asiaan vaikuttaa varmaan sekin, ettei kai yhdelläkään heidän kavereistaan ole korviksia. tai ehkä yhdellä, mutta harvinaista se on. ( Hki )
Harvinaista kyllä on, ettei ole korvalävistyksiä. Melkein kaikilla on.
Meillä on tytöt 10v, 15v ja 17v ja kellään ei ole korviksia. Mutta heidän kavereillaan kyllä on. Ei vaan ole meidän tytöt halunneet. Itsellänikään ei ole.
1 kuukautisena sai, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt.
Tyttö sai 12-vuotiaana kun ei ennen halunnut.
10-vuotiaana aikaisintaan. Ei oo pikkulasten juttu tommoset lävistykset. Tulehdusriskit ja muut, pitää muistaa puhdistaa ja hoitaa alussa. Ja mulla ainakin tulehtui pahasti ja ei sitä ihan pieni lapsi ymmärrä ja siedä sitä kipua. Ja just, että ei saa näplätä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 19:56"]
Harvinaista kyllä on, ettei ole korvalävistyksiä. Melkein kaikilla on.
Meillä on tytöt 10v, 15v ja 17v ja kellään ei ole korviksia. Mutta heidän kavereillaan kyllä on. Ei vaan ole meidän tytöt halunneet. Itsellänikään ei ole.
[/quote]
Nro 7 tässä vielä: minäkään en pidä korviksia kuin todella harvoin ja luulenkin, että se saattaa vaikuttaa tässä asiassa eniten? Mallia otetaan varmasti tuossa ala-asteiässä vielä vahvasti omasta äidistä.
Tytär oli 2v 7kk kun sai korvakorut :)
Ei, ei ja ei! Ihan karsean näköiset pikkulapsilla! Vasta aikaisintaan kouluikäiselle antaisin luvan. Pikkulapsilla minusta oikeasti tosi rumat. tulee mieleen mannet sun muut.