Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä syy monen koronavilkun käyttämättömyyteen

Vierailija
18.09.2020 |

Eli bluetooth ei ole turvallinen. Jotkut ei vain ymmärrä sitä. Muuten sovellus olisi hyvä.

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000006640162.html

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joilla on edes alkeellinen käsitys siitä, miten tietotekniikka toimii, ymmärtää tämän.

Tällä palstalla heitä ei ole monia.

Vierailija
2/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole ei, enkä kyllä muutenkaan lataisi tuollaista pilipali vakoilu sovellusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti se, että bluetooth olisi pitänyt heti laittaa päälle. Miksi ei voi asentaa sovellusta, ja laittaa bluetoothia itse päälle kun kotoa poistuu muiden ihmisten keskuuteen?

Vierailija
4/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo vilkku on muutenkin kyseenalainen. Ei  kukaan sairastunut sinne ilmoita omasta tartunnastaan.,

Vierailija
5/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sen poistettua ei ole pakollinen ei tule.

Vierailija
6/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole bluetooth syynä vaan se pakollinen paikannus. Vaikka vilkku itse ei sitä paikannusta tarvitse niin muut sovellukset (ja mm. google) käyttävät sitä hyväksi.

Vierailija
7/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan sairatunut saa kuulla sellaista sheimaiusta että oppii olemaan hiljaa sairaudestaan. Eipä tälläkään sivulla kukaan kerro sairastaneensa vaikka niitä on Suomessa tuhansia.

Vierailija
8/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluetoothia ei tarvitse pitää päällä jatkuvasti.

Ei kotona siis ollenkaan.

Vain silloin bluetooth päälle, kun lähtee paikkoihin, missä on paljon ihmisiä, eikä turvavälit toteudu.

Vain tuolloinhan on suurin mahdollisuus tartunta päällä.

Ja monilla bluetooth on päällä muutenkin, kun kuuntelevat musiikkia puhelimesta bluetooth kuulokkeiden kautta.

Ja vastaavat puheluihin bluetooth kuulokkeiden kautta.

Vierailija
9/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla ole väliä jos bluetoothia ei käytä muuhun kuin vilkkuun. Se perustuu paritettuihin laitteisiin ja vilkussa ei tarvitse parittaa.

Vierailija
10/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole bluetooth syynä vaan se pakollinen paikannus. Vaikka vilkku itse ei sitä paikannusta tarvitse niin muut sovellukset (ja mm. google) käyttävät sitä hyväksi.

Onneks tämä "pakkopaikannus" on vaan androideissa.

Vierailija
11/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun syyni on se, että en halua tietää pelkästä altistuksesta, koska se voi tarkoittaa useita turhia karanteenipäiviä ja testiinkin on silloin pakko mennä. Tiedän kyllä mennä testiin sitten, jos minulla on selkeitä oireita.

Vierailija
12/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännyssäsi on kaiken maailman itse lataamiasi sovelluksia jo nyt.

Joka sovellus on suuri tietoturvallisuus riski, etkä voi sitä edes itse hallita.

Koronasovellusta voit hallita, pitämällä bluetoothia päällä vain tietyissä tilanteissa.

Vierailija
13/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo haavoittuvuus ei koske äppleä. En sitten tiedä löytyykö joskus sellainen bluetooth-haavoittuvuus joka koskee, mutta koska esimerkiksi älykello, auton handsfree ja moni muukin usein käyttämäni laite tarvitsee tuota yhteyttä, niin se on aina päällä. Vilkkua minulla ei ole, poistin se koska se ei ollut yhteensopiva iOS versioni kanssa. Uusi iOS on juuri asennettu, mutta en tiedä kokeilenko vilkkua uudelleen, tuskin se toimii ennen kuin siitä tulee seuraava versio.

Vierailija
14/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua testeihin enkä turhia karanteeneja ymv,. mulle on yksi lysti vaikka leviää, hyvin hyvin hyvin harva siihen kuolee ja ne ketkä kuolee, kuolisi moneen muuhunkun virukseen.

Vierailija
15/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks tämä "pakkopaikannus" on vaan androideissa.

Voihan ne paikannukset kieltää myös sovelluskohtaisesti. Tosin google ei näitä taida itse paljon noudattaa.

16/16 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluetoothin jatkuva käyttö vie ainakin itselläni enemmän akkua mutta ei maailman loppuun asti. Paikannus ei ole ongelma, jos ihmiset sitää pelkää tai ovat vainoharhaisia niin miksi ylipäänsä käyttää älypuhelinta? Vai onko kyse valikoidusta vainoharhaisuudesta? Kun johonkin hyödylliseen sitä pitäisi käyttää niin hirvittää mutta some örvellykseen hälläväliä kunhan on kivaa ja paikannetaan niin perkeleesti, katsokaa olen lomakohteessa!

Ihan hyvä sovellus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan