Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohitan mainokset joissa käytetään tavallisen näköisiä ihmisiä

Vierailija
18.09.2020 |

Näen tavan talliaisia koko ajan jo elävässä elämässä. Miksi minun pitäisi katsella kaltaisiani myös mainoksissa, kun ne edustavat minulle kuitenkin jonkinlaista todellisuuspakoa.

En nyt muutenkaan välittäisi mainoksia katsella, mutta kyllähän kauniita ihmisiä katselisi mielellään. Joskus olen jäänyt tuijottamaan jotain ostos-tv:täkin ihan vaan kauniiden ihmisten takia ja siinä samalla sitten se myytävä tuotekin on voinut herättää mielenkiintoni.

En minä niin tyhmä ole, että kuvittelisin jonkun rätin näyttävän päälläni yhtä hyvältä kuin jollain kaunottarella, vaikka sen rätin päätyisinkin ostamaan. On katsojien aliarviointia alkaa myymään tuotteita tuhdeilla taviksilla tai muuten ei minkään näköisillä.

No säästyypähän aikaa ja rahaa, kun ei tarvitse uhrata aikaa mainoksiin. Katselen senkin ajan jotain muuta kaunista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan ihan kaikkki mainokset, mitkä vain ikinä pystyn. Padi nurinpäin ja ääni pois äkkiä, onneksi monissa mainoksissa näkee nykyisin sekunnit kuinka kauan kestävät. Hyvin oppii suuntaamaan muutenkin katseen pois mainoksista, kun vähän harjoittelee. Olen myös järjestelmällisesti ohjelmoinut itseni boikotoimaan yrityksiä, joiden mainokset ärsyttävät, jos jostain syystä olen joutunut näitä näkemään.

Vierailija
2/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Toissailtaisella juoksulenkillä näin Lindexin mainoksen, jossa naisella oli löysää masua/vatsamakkaroita. En todellakaan muista, mitä mallilla oli päällään kuvassa, koska kiinnitin huomiota vain niihin makkaroihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
4/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Toissailtaisella juoksulenkillä näin Lindexin mainoksen, jossa naisella oli löysää masua/vatsamakkaroita. En todellakaan muista, mitä mallilla oli päällään kuvassa, koska kiinnitin huomiota vain niihin makkaroihin. 

Tämä!

Vierailija
5/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pilaa makkarat pippalot. Siksi kai mainokset ovatkin hoikkia ja "täydellisiä" täynnä.

Itse koen koukuttaviksi mainokset, joissa on huumoria, ideaa ja ehkä jotain hyvää mieltä tuottavaa. Näitä on harvoin, mutta mieleeni tulee vuosien takainen Hesarin mainos, missä kaveri pelasti mennessään aina jonkun toisen. Se oli ihana.

Vierailija
6/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai pilaa makkarat pippalot. Siksi kai mainokset ovatkin hoikkia ja "täydellisiä" täynnä.

Itse koen koukuttaviksi mainokset, joissa on huumoria, ideaa ja ehkä jotain hyvää mieltä tuottavaa. Näitä on harvoin, mutta mieleeni tulee vuosien takainen Hesarin mainos, missä kaveri pelasti mennessään aina jonkun toisen. Se oli ihana.

En pidä niitä malleja "hoikkina ja täydellisinä", kuten viittasit. Se huomio ei vain kiinnity niihin makkaroihin/arpiin/muhkuroihin, vaan VAATTEISIIN. Niinhän niiden mallien on alun perin ollutkin tarkoitus.Tuoda ne vaatteet esille mahdollisimman hyvin (!!) Nykyään keskustelu on täysin biasoitunutta. 

Vierailija
7/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan mainokset joissa on mustapäitä.

Teen sen automaattisesti, koska vaikutelma

on että asia ei koske suomalaista.

Vierailija
8/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe mainoksia oikeastaan missään, tienvarsimainoksia on vähän vaikea vältellä, mutta muuten aika hyvin onnistuu.

Vierailija
9/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohitan ihan kaikkki mainokset, mitkä vain ikinä pystyn. Padi nurinpäin ja ääni pois äkkiä, onneksi monissa mainoksissa näkee nykyisin sekunnit kuinka kauan kestävät. Hyvin oppii suuntaamaan muutenkin katseen pois mainoksista, kun vähän harjoittelee. Olen myös järjestelmällisesti ohjelmoinut itseni boikotoimaan yrityksiä, joiden mainokset ärsyttävät, jos jostain syystä olen joutunut näitä näkemään.

Minä teen samaa. Skippaan kaikki mainokset mitä vain pystyn. Olen tullut siinä aika hyväksi jo, kun rahankäyttöni on pienentynyt huimasti. Poistan aina kaikki evästeet ja mainonnan kohdentamisen, koska en halua, että mikään taho voisi manipuloida aivojani. Jos blogissa lukee yhteistyö tai huomaan piilomainontaa, niin boikotoin sitä blogia heti.

Vierailija
10/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sittenhän se oli juuri onnistunut mainos kun se jäi mieleen. Se on nyt sinun alitajunnassa, vaikka et muistakaan itse mainostettavaa asiaa. Se herätti sinussa tunteen ja nyt muistit jopa mainita yrityksen. Tehokasta ja toimivaa.

Vierailija
11/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan kanavaa kun hikinen negrunnaama vilahtaa.

Tuntuu nykyään olevan kiintiö lähes joka mainoksessa.

Vierailija
12/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten nämä the other danish guy mainokset, yök.

Vierailija
13/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ns. tavismallien käyttö.

Ensimmäisenä mieleen juolahtaa se, että joku Lidl, Tokmanni tai vastaava on alibudjetoinut mainoskampanjansa, eikä ammattimalleja tai -näyttelijöitä ole varaa käyttää, vaan repäistään joku Lidlin tai Tokmannin kassa- tai varastotyöntekijä kuvauksiin, annetaan muutama kymppi ja munkkikahvit, ja kuvausten jälkeen hoputetaan takaisin oikeisiin töihin.

Vierailija
14/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe mainoksia oikeastaan missään, tienvarsimainoksia on vähän vaikea vältellä, mutta muuten aika hyvin onnistuu.

Minä näen jos katson YouTubea ja kyllä tälläkin palstalla on mainoksia ainakin kun kännykällä käyttää. Saakohan niitä pois? Myös kun lukee iltapaskoja ja Hesaria, niin siellä on mainoksia useinkin. En huomaa niitä, enkä kiinnitä mitään huomiota, en varsinkaan klikkaa niitä koskaan.

Vierailija
15/15 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee kauas että on kekimällä keksitty tarina. kun kehittelee tarinoita, niin niistä pitäisi tehdä sellaisia ettei vaikuta keksityltä jutulta.