Miksi nuoria ei saa syyllistää koronan levittämisestä, vaikka juuri he sitä levittävät?
Keväällä kyllä syyllistettiin ikäihmisiä oikein urakalla, eikä vähiten nuorten taholta. Ikärasismia?
Kommentit (26)
Miksei saisi? Kyllä minä ainakin syylistän ketä haluan.
Emme voi syyllistää tp-hakijoitakaan rikoksien räjähdysmäisestä noususta. Pitää vain hymistellä ja suvaita. Se on hallintoalamaisen tehtävä.
Vanhusten haukkuminen keväällä oli jotain todella törkeää. Esim. sisäministerin sanomiset.
Koska nuoret eivät voi itse valita, ovatko lähiopetuksessa vai etäopetuksessa.
Ainakin Jyväskylässä oli oikein maininta siitä, että vaikka levisi baarissa, eivät olleet nuoria nämä koronaan sairastuneet vaan keski-ikäisiä.
Koska muita syyllistävät ovat idiootteja, jotka eivät itse koskaan ota mistään vastuuta, vaan haluavat katettuun pöytään ja ilmaiseksi vielä.
En ymmärrä. Jos tartunnoista yli 60% on nyt alle 30-vuotiailla, niin pitäisihän heidän käytöstään pyrkiä muuttamaan.
Koska lellipennuille voi tulla trauma jos moititaan.
Voisiko joku linkata jonkun keväisen syyllistävän lausunnon?
Olisko syynä se, että 2015 tänne tuli paljon nuoria?
Olen ihmetellyt samaa.
Itse olen siis nuori ja suurinosa kavereistani on nuoria, eikä ketään tunnu kiinnostavan vaikka pyöritään baareissa, tapahtumissa, 50 hengen kotibileissä ym.
Itse unohdan usein koko koronan (vaikka käytänkin julkisissa maskia ja pesen jatkuvasti käsiä) ja menen vaan hetkessä tajuten sitten myöhemmin jonkun hillumisen jälkeen, että ai niin se korona...
Mutta ei ketään tosiaan tunnu kiinnostavan.
Saa syyllistää - ja tulee syyllistää!
Ei ole nuorten vika, että heidän pitää käydä koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Emme voi syyllistää tp-hakijoitakaan rikoksien räjähdysmäisestä noususta. Pitää vain hymistellä ja suvaita. Se on hallintoalamaisen tehtävä.
Keitä me etuoikeutetut suomalaiset olemme syyllistämään heitä heidän SEKSUAALISESTA HÄTÄTILASTA?
Pitäisikö käydä joka aamu koulun pihalla osoittelemassa lapsia ja huutaa "Koronalinko! Koronalinko!" ennen töihin menoa? Auttaisikohan se?
Kyllä minä syyllistän. Enkä ole törmännyt siihen etteikö saisi
Minä syyllistän hallitusta siitä, että se pakottaa nuoret lähiopetukseen,vaikka koulut ovat koronalinkoja.
Syyllistän myös THLää, koska se ei suostu antamaan maskisuositusta kouluihin.
Alaikäisistä ovat vastuussa aikuiset.
20-30- vuotiaat ovat sitten jo itse vastuussa tartunnoistaan, kun käyvät baareissa ja kokoontuvat välittämättä koronasta yhtään.
Ei saa nuorisoa syyllistää. Saattavat masentua syyllistämisestä niin pahasti että laitos odottaa.
Ei voi syyttää kaikkia nuoria. Moni nysvää koko ajan kotona.