Te, joilla menee paljon rahaa lääkkeisiin, mitä sairauksia teillä on?
Kommentit (61)
Lapsettomuus.
Viime vuonna meni maksukatto täyteen sekä apteekissa että sairaalassa.
Tammikuussa heti ekasta ostosta pamahtaa maksukatto täyteen. Reuma/biologinen lääke.
Vierailija kirjoitti:
Maksukatto tulee tammikuussa heti täyteen vuoden reumalääkkeet kun on yli kymppi tonnin.
Vuodessa joo mutta ei se 1-3kk satsi niin paljoa maksa.
Paljon! Asun maassa, jossa ei ole maksukattoa eli maksan joka lääkkeestä täyden hinnan aina. Lisäksi minulla on sairauskuluvakuutus, joka maksaa liki 2000 e/v.
Ainoa poikkeus lääkkeissäni on biologinen psoriasislääke, jonka yhteiskunta maksaa kokonaan.
Ja juu, on täällä julkinen terveydenhuolto eli en siis luota siihen.
Jää parisataa lääkekaton alle. :( Kohtuullinen summa on jo kulunut kun n.20 vuotta on näitä syönyt. Alempi kelakorvattavuus löytyy.
Heti tammikuussa tulee aina täyteen, immunosuppressiivinen injektiolääkitys (biologinen lääke). Hyvä lääke, mutta heikentää elimistön puolustuskyvyn eli korona aikana pysyn kotona eristyksissä
Vierailija kirjoitti:
Lääkekatto on 577,66 vuodessa.
Tuon jälkeen sairas henkilö maksaa lääkeistään vain n.2,5 euron omavastuun.
Sillä ei ole mitään tekemistä, tuon vuoden alussa olevan 50 euron omavastuun kanssa.
Tuo lääkekatto 577,66 koskee todella sairaita, jatkuvasti kalliitaakin lääkkeitä dyäviä.
Monet ovat ymmärtäneet numerot niin päin peetä, että hyvin kiteytit nuo oikein.
Mulla kyllä korvattavien lääkekatto tuli täyteen loppukesästä, vaikka ei ole mitään kalliita lääkkeitä säännöllisessä käytössä. Enkä muuten tunne olevani kovin sairas.
(Endometrioosin sukuinen sairaus, siihen päivittäiset hormonit ja vko kuukaudesta kipulääkkeitä. ADHD, johon lääkkeet työpäivinä.)
Satunnaiseen akuuttiin hommaan oli pari kalliimpaa kertalääkettä alkuvuodesta.
Nivelpsori, astma, nivelrikko, refluksi, atopia, osteoporoosi, kilpirauhasen vajaatoiminta ja krooninen silmäsairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkekatto on 577,66 vuodessa.
Tuon jälkeen sairas henkilö maksaa lääkeistään vain n.2,5 euron omavastuun.
Sillä ei ole mitään tekemistä, tuon vuoden alussa olevan 50 euron omavastuun kanssa.
Tuo lääkekatto 577,66 koskee todella sairaita, jatkuvasti kalliitaakin lääkkeitä dyäviä.
Niin se menee, mutta kukaan ei vähennä niitä ja lopuksi se ihminen vaan pökrää kotiinsa, kotihoito löytää ja kaikkien ehdoton vaitiolo estää tiedonkulun muualle.
Mikä ”niin se menee”? Mistä sä puhut? Siis vastauksena tälle, joka selvensi omavastuun ja maksukaton käsitteitä ja euromääriä?
Kommenttisi on kuin eri keskustelusta, kuten jotkut muutkin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Verenpainetauti, sepelvaltimotauti, parkinsonin tauti.
Tiedätkö, minkälaisia aineita peltoon syydetään kun kasvatetaan sokeriuurikasta? Luomusokeri ei ole ratkaisu siihenkään, koska siitä tulee migreeni. Kokeile luomuhunajaa makeutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on käytössä useita astmalääkkeitä. Ne on kalliita eikä rinnakkaisvalmisteita ole. Maksukatto tulee täyteen joka vuosi.
Hajusteista varmaan kannattaa pysyä kaukana?
Psykoosisairaus, joten olen korkeimmassa korvausluokassa. Lääkkeet 4,50 euroa per hakukerta riippumatta siitä, mitä lääkkeitä otan ja kuinka paljon, kunhan on määrätty tämän nimenomaisen lääkkeen hoitoon. Muista reseptilääkkeistä maksan saman kuin muutkin, mutta mitään muuta harvoin tulee tarvittua.
Astma, refluksi, migreeni, raudanpuute, allergiat. Nämä kaikki yhdellä ihmisellä. Lääkkeet noin 70-100e kk. No tämä ei ole vielä paljon mutta tuntuu kukkarossa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus.
Viime vuonna meni maksukatto täyteen sekä apteekissa että sairaalassa.
https://areena.yle.fi/1-50471271
Katsoitko tuota?
Vierailija kirjoitti:
Maksukatto tulee tammikuussa heti täyteen vuoden reumalääkkeet kun on yli kymppi tonnin.
Toivottavasti maksat veroja joka napin edestä.
Diabetes, verenpaine, kolestroli. Maksukatto tulee täyteen lokakuussa.
Mulla on adhd, jonka lääkkeet maksaa n. 200€/kk ilman kela-korvausta, eli alkuvuonna maksan aina lääkkeet peruskorvauksella (40% vai mitä se nyt olikaan) siihen saakka, kunnes vuotuinen lääkekatto täytyy, sen jälkeen maksan 2,50€ per (mikä tahansa) lääkehaku. Kerralla voin hakea 3kk annoksen per reseptilääke, eli käytännössä saan kaikki reseptilääkkeet aina huhti-toukokuusta alkaen ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Psykoosisairaus, joten olen korkeimmassa korvausluokassa. Lääkkeet 4,50 euroa per hakukerta riippumatta siitä, mitä lääkkeitä otan ja kuinka paljon, kunhan on määrätty tämän nimenomaisen lääkkeen hoitoon. Muista reseptilääkkeistä maksan saman kuin muutkin, mutta mitään muuta harvoin tulee tarvittua.
Miksi sulla on 4,50€ ja koskee vain tiettyyn sairauteen määrättyjä lääkkeitä? Itselläni on 2,50€ per lääkehaku, mutta koskee mitä vaan reseptilääkkeitä, myös muita kuin niitä joiden takia (adhd- lääkkeet) korvattavuus on myönnetty..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on adhd, jonka lääkkeet maksaa n. 200€/kk ilman kela-korvausta, eli alkuvuonna maksan aina lääkkeet peruskorvauksella (40% vai mitä se nyt olikaan) siihen saakka, kunnes vuotuinen lääkekatto täytyy, sen jälkeen maksan 2,50€ per (mikä tahansa) lääkehaku. Kerralla voin hakea 3kk annoksen per reseptilääke, eli käytännössä saan kaikki reseptilääkkeet aina huhti-toukokuusta alkaen ilmaiseksi.
Mikä adhd-lääke sulla ja millä annoksella?
https://csiropedia.csiro.au/bioclip-biological-wool-harvesting/
vitamiinivalmisteistako?