Minä en ole koskaan ostanut yhtään lahjaa opettajille
lapset tekevät joka joulu ja kevät itse kortin pkssa tädeille ja koulussa opettajille mutta mitään muuta eivät opettajat saa. Keväällä oli hauska tilanne kun erään tyttäreni kaverin äiti laittoi mulle viestiä että haluaisinko osallistua opettajan lahjaan 20 eurolla...vastasin että en kiitos ja sen jälkeen kaveruus peruttiin facebookissa! What the fuck?
Kommentit (13)
Mä ostan joka joulu, ja muulloinkin. Open vaimo:-)
Opettajako panee koulussa tekemään kortin itselleen? Hyvä idea, taidan hyödyntää...
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 21:06"]
En minäkään, enkä aio ostaa. Harmittaa vieläkin, kun lapsen lompakosta omatoimisesti otettu rahaa opettajan lahjaan, härre.
[/quote]
Mitä ihmettä? Kerro lisää! Kuka ottanut lapsi itse?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 21:07"]
Opettajako panee koulussa tekemään kortin itselleen? Hyvä idea, taidan hyödyntää...
[/quote]
Kuka sanonut että opettaja laittaa lapset tekemään?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 21:06"]
En minäkään, enkä aio ostaa. Harmittaa vieläkin, kun lapsen lompakosta omatoimisesti otettu rahaa opettajan lahjaan, härre.
[/quote]
Mitä ihmettä? Kerro lisää! Kuka ottanut lapsi itse?
[/quote]Jos viisi euroa on heille pieni raha, meille se on iso.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 21:08"]
[/quote]
Kuka sanonut että opettaja laittaa lapset tekemään?
[/quote]
No eikös se ollut Kekkosen Urho?
En ole ikinä omille enkä lasteni opettajille ostanut mitään. En myöskään päiväkotiin. Jotain pientä itsetehtyä tai kukka opettajainhuoneeseen on joskus laitettu. Lapset itse ovat aikanaan ostaneet jollekin eläkkeelle lähtevälle.
En ole vielä päättänyt kantaani tässä asiassa. Missään nimessä en halua, että lapseni kokee olevansa huonompi, ellei pääse antamaan lahjaa koska kaikki muut antavat. Mutta totuus on, että noita rahankerjuutilanteita on liikaa. Töissä on keräystä joka aiheesta, läksiäislähjaa, pomolle joululahjaa, vauvalahjaa, häälahjaa jne. Perheelle tietenkin pitää olla lahjoja, samoin tietyille sukulaisille ja kummilapsille. Joulunaika tulee kalliiksi ja lasten syntymäpäivät heti perään.
Saan toki itsekin lahjoja, mutta kun en haluaisi tuikkuja enkä muuta krääsää enää yhtään. Mitä hittoa teen kaikilla enkelikoristeilla ja mukeilla, jotka ovat vielä rumiakin. Antaisivat edes viinaa... (baarikaapin täytteeksi).
[/quote]
Kuka sanonut että opettaja panee?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 21:04"]
lapset tekevät joka joulu ja kevät itse kortin pkssa tädeille ja koulussa opettajille mutta mitään muuta eivät opettajat saa.
[/quote]No ap sanoo viestissään!
Itse olen ostanut kaikkien viiden lapseni opettajille joka joulu ja kevät lahjan (usein olemme hankkineet yhteislahjoja). Näin tein myös heidän ollessaan päiväkodissa. Tällöin ostin useimmiten kaikille ryhmän aikuisille joko pienet lahjat kullekin tai jonkin isomman yhteisen. Lisäksi olen ostanut lasten soitonopettajille lahjat syksyin ja keväisin. Ei ole ollut minulle ongelma.