Lauri "Late" Johanssonin elämästä kirja/median suhtautuminen mieheen
Johansson on nyt mediassa pinnalla tuoreen elämänkertansa tiimoilta. Median suhtautuminen mieheen on silti jotenkin varsin kolkko. Hän istui vankilassa henkirikosten takia, mutta tuli uskoon jo vuosia sitten ja on sen jälkeen julkisesti katunut tekojaan ja kiertänyt koko ajan evankelistan roolissa puhumassa uskon tärkeydestä. Hän on jatkanut tätä myös vapautumisensa jälkeen ja aikoo jatkaa loppuun saakka.
Silti esim Iltalehti tuoreessa jutussaan makustelee koko artikkelin verran vain Johanssonin elämän kauhutarinoilla ja uskoon tulemisesta mainitaan vain jutun viimeisessä lauseessa ja sekin on muotoiltu mallia "Johansson on omien sanojensa mukaan uskossa".
Olet itse erittäin tiukka rikosten ja tuomioiden suhteen, mutta eikö hitto soikoon jo voitaisi antaa Johanssonille rauha vanhasta elämäntyylistään. Mies on itkenyt tekojaan kyyneleet silmissä ja kiertänyt yli 10 vuotta saarnaamassa, mikä ei todellakaan onnistu ihmiseltä, joka ei aidosti ole asiaansa uskova. Tehtäisiin hänestä ennemmin esimerkki, että kuinka ihminen voi muuttua sen sijaan, että vain maiskuteltaisiin niillä vanhoilla rikoksilla. Tosin hän itsekin totesi, että on huomannut näiden vanhojen rikosten olevan mediaseksikkäämpi aihe kuin hänen pitkään jatkunut evankelistan työnsä.
Kommentit (7)
Mitä Raamattu sanoo homoilusta?
Vai uskooko tuo johonkin muuhun?
Mediassa Ranta-aho ja Nakki hyvä, Late paha. Olen eri mieltä. Late on istunut ja katuu.
Minusta media on kohdellut Johanssonia ihan asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mediassa Ranta-aho ja Nakki hyvä, Late paha. Olen eri mieltä. Late on istunut ja katuu.
Kukakohan näistä olis kovin prime aikanaan? Kuka tulisi voittajana ulos pienestä huoneesta missä on yksi mutka keskellä huonetta?
En oo lukenut Laurista mitään. Vaikea sanoa mitään. Kaikkea hyvää vaan jos pysyy poissa vankilasta.
Ja siinä kirjassa kertoo miesten välisestä rakkaudesta vankilassa. Imuttaa kaveria kuselta ja kakalta haisevassa paljusellissä. Ihan oikein Latelle.
Lauri Johansson on parannuksen tehnyt mies. Tehtyä hän ei toki saa tekemättömäksi mutta mielestäni ansaitsee kuitenkin tulla kohdelluksi ihmisenä niin kuin me muutkin.