Pussailetteko te teinien nähden?
Mä rakastan pussailua. Ei siis pelkkää pusua huulille, vaan sitä pusuttelua, kun huulet on koko ajan yhdessä ja pussaillaan hieman pidempään, mutta ei mitään himokasta imeskelyä ja kiehnäntää.
Nyt mulla on 3 teiniä, joista yksi alkaa huutamaan yööööök, toinen pakenee paikalta sanomatta sanaakaan ja kolmas kääntää pään pois, tuhahtaa ja lähtee muualle.
Mä olen jotenkin itsekin alkanut ajattelemaan, että pussailu miehen kanssa on jokseenkin väärin ja yksi pika pusu vaihdetaan silloin tällöin lasten nähden. Mutta miten se on oikeastaan? Saavatko isommat lapset jotain traumoja, jos vanhemmat istuvat vierekkäin pussailemassa? Miten te muut toimitte?
Kommentit (14)
Me halataan ja pussaillaan silloin tällöin. Mutta pussailu on sellaista pusu poskelle tai suulle ja kestää max sekunnin murto-osan. Samoin halaus on sellanen nopea ja "vähän tunteeton."
Eli kaikki vähänkin enemmät hellyydenosoitukset tehdään miehen kanssa kahden kesken, ei teinien nähden. Meillä on kaksi teiniä ja molemmat kääntävät pään pois jos näkevät meidän antavan pusun toisillemme. Asiasta ei tehdä mitään numeroa.
Lapsuudenkodissani vanhempani eivät näyttäneet mitään hellyydenosoituksia toisilleen, koskaan. Itse haluan, että lapset näkevät vanhempien välittävän toisistaan vaikka arki vyöryy päälle.
Kyllä pussaillaan. Myös kosketellaan vihjailevasti. Niin on tehty kaikenikäisten lasten kanssa, ei siinä mitään pahaa ole .Minusta ainakin on hyvä, että hellyyttä saa näyttää avoimesti omassa kodissaan. Ja jos lapset jossain vaiheessa alkaa tuommoisia yök-reaktioita osoittamaan, niin ei todellakaan anneta sen muuttaa käytöstämme. Kehottaisin vaan sitten poistumaan paikalta omaan huoneeseen jos niin yököttää.
Ei me pussaillakaan enää lasten nähden, pelkkä pusukin aiheuttaa yökköreaktion. Ikinä en ole nuoleskellut sukulaistan nähden ja joskus nuorempana ravintolassa kun oltiin kavereiden kanssa, niin ei sielläkään nuoleskeltu eli hyvin on otettu muut huomioon.
Aloin vain ajattelemaan kuinka vaikeaa elämä on teinien kanssa: jopa pussaillailullekin pitäisi erikseen hakea aikaa. Sekin kun on tärkeää pitkässä parisuhteessa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 13:31"]
Ei me pussaillakaan enää lasten nähden, pelkkä pusukin aiheuttaa yökköreaktion. Ikinä en ole nuoleskellut sukulaistan nähden ja joskus nuorempana ravintolassa kun oltiin kavereiden kanssa, niin ei sielläkään nuoleskeltu eli hyvin on otettu muut huomioon.
Aloin vain ajattelemaan kuinka vaikeaa elämä on teinien kanssa: jopa pussaillailullekin pitäisi erikseen hakea aikaa. Sekin kun on tärkeää pitkässä parisuhteessa.
Ap
[/quote]
Mikä ihme tuo on että ette voi edes pikkupusua vaihtaa? Teinit varmaan kauhuissaan pelkäävät että siitä taas alkaa joku nolo 10 minuutin mittainen kuolainen imuttelusessio. Yöööök.
Meillä kyllä aikuiset poistuu sinne makkarin puolelle paneskelmaan eikä teinejä ajeta huoneisiinsa kun alkaa meno yököttämään... Kai se muisenkin koti on, ei sentään traumoja tarvi aiheuttaa :/
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 13:22"]
Mä rakastan pussailua. Ei siis pelkkää pusua huulille, vaan sitä pusuttelua, kun huulet on koko ajan yhdessä ja pussaillaan hieman pidempään, mutta ei mitään himokasta imeskelyä ja kiehnäntää.
Nyt mulla on 3 teiniä, joista yksi alkaa huutamaan yööööök, toinen pakenee paikalta sanomatta sanaakaan ja kolmas kääntää pään pois, tuhahtaa ja lähtee muualle.
Mä olen jotenkin itsekin alkanut ajattelemaan, että pussailu miehen kanssa on jokseenkin väärin ja yksi pika pusu vaihdetaan silloin tällöin lasten nähden. Mutta miten se on oikeastaan? Saavatko isommat lapset jotain traumoja, jos vanhemmat istuvat vierekkäin pussailemassa? Miten te muut toimitte?
[/quote]
Muistan omasta nuoruudestani että vanhempien pussailu oli todella kiusallista. Sitä ei vaan halunnut nähdä.
Joku pikainen pusu aamulla lähtiessä ja iltapäivällä kotiin tullessa, mutta ei sen kummempaa. Sellaiset keskitytään-vain-toisiimme-ja-unohdetaan-muu-maailma -sessiot hoidetaan kahden kesken. En todellakaan haluaisi nähdä vanhempiani tai appivanhempia saati sitten omia lapsiani harrastamassa kuivaseksiä, joten ei tulisi mieleenkään pakottaa heitäkään katselemaan meidän touhuja. Kyllä joku roti pitää olla ja ottaa huomioon muutkin!
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 13:29"]
Kyllä pussaillaan. Myös kosketellaan vihjailevasti. Niin on tehty kaikenikäisten lasten kanssa, ei siinä mitään pahaa ole .Minusta ainakin on hyvä, että hellyyttä saa näyttää avoimesti omassa kodissaan. Ja jos lapset jossain vaiheessa alkaa tuommoisia yök-reaktioita osoittamaan, niin ei todellakaan anneta sen muuttaa käytöstämme. Kehottaisin vaan sitten poistumaan paikalta omaan huoneeseen jos niin yököttää.
[/quote]
Komppaan tätä. Ja murkuille voi/kannattaa myös rauhallisesti todeta, että kun isä ja äiti rakastavat toisiaan niin kovin niin silloin haluaa halia ja pussailla. Se on normaalia.
Ei noista murkkujen reaktoista niin kannata järkyttyä. Kyllähän murkut häpeää vanhempiaan joka tapauksessa, ei kehdata kulkea vanhempiensa kanssa edes kaupungilla! XD
pakosta. siis minä pussailen pakosta, koska mieheni sitä harrastaa. ihan kaikkien nähden. ei se vastenmielistä ole, mutta kyllä mä yritän rajoittaa sitä aikaa jonkin verran. ei meillä teinit sitä yökkäilleet ole, mutta joskus kyselleet, josko "aina pitää". mies vastaa joka kerta, että "minä niin rakastan teidän äitiä."
mies on muutenkin sellainen fyysisellä tavalla rakastava, ettei paljon rakkaudesta puhu, mutta nappaa vielä yläkouluikäisetkin kainaloonsa televisiota katselemaan. mikäs siinä. itsehän tuon olen valinnut.
Pussaillaan ja halaillaan, on ihan luonnollinen kulttuuri johon lapset ovat tottuneet. Jos teiniä ällöttää niin menköön muualle, kun ei se meidän kotisuukottelu mitään seksiä ja panemista ole. Meillä kyllä lapsiakin -kaiken ikäisiä- halaillaan ja pörrötellään, kyljessä kiehnätään. 13-vuotias saattaa vaikka tulla syliin ja saa tullakin, ei se siinä ikuisuutta ole.
Pussaillaan ja halaillaan paljon. Kielisuudelmat ja "kourimiset" hoidetaan omissa oloissa, ei lasten nähtävillä. Mielestäni on tervettä, että lasten mielestä hellyydenosoitukset ovat tosi ok ja se, että vanhemmat tykkäävät toisistaan on tosi ok. Seksiin viittaavia toimintoja ei taas teinien ole syytä olla todistamassa. Kuten ei kenenkään muunkaan ulkopuolisen.
Pussaillaan ja reaktiot aika samanlaisia kuin teillä.
Mutta luulen että lapsilla on myös jotenkin vähän hyvä mieli siitä että vanhemmat tekee julkisia hellyydenosoituksia, eikä esimerkiksi riitele kaikenaikaa.
Varmasti lapset tykkäävät pussailusta enemmän kuin riitelystä. Siksi aloinkin miettimään koko asiaa, että ehkä se on joillekin ihan luonnollista ja näyttää lapsille, että ollaan rakastava perhe. Enkä edelleenkään tarkoita mitään seksihakuista pussailua.
Kiitos vastauksista, oli kantaa laidasta laitaan! =)
Yököttää, menkää jonnekin omaan huoneeseen...
Noloahan tota on kenen vaan katella, aikuisen, sukulaisen, lapsen, aikuisen tai teinin. Pieni pusu on täysin fine, koska vaan, mutta toi menee jo kiehnäämiseksi. Et varmaan ite viitis katella muiden nuolemista ja esileikkejä olkkarissa?!?