Painoindeksi 22: oletko mielestäsi läski, normaali vai hoikka?
Itse pidän itseäni BMI 22:ssa aika pehmeänä, mutta en silti liian plösönä. En kuitenkaan ole mikään laiheliini.
Kommentit (17)
Olen aika lyhyt enkä kovin lihaksikas, joten painoindeksillä 22 olen melko pyöreä.
Normaali, mahasta olisi kyllä varaa karistaa hieman läskilöllykkää.
BMI taitaa olla pikkuisen alle 22, mutta koen olevani pieni ja hoikka. Vaatekokoni on S/36 ja farkuista käytän tuumakokoa 27. Käyn paljon salilla ja treenaan muutenkin joka päivä, joten kropassani erottuu lihakset selvästi. Ehkä paras sana kuvaamaan kroppaani on "jäntevä". Ikää on 35v, joten sekin vaikuttaa mielikuvaani. Tässä iässä moni nainen on jo aika pehmeä ja muodokas.
Eikö tää ole jo niin sataan kertaan täällä vatkattu, että normaalit ihmiset pitävät selaista, jolla BMI on 22, suorastaan laihana, mutta av-mammat pitävät plösönä läskivuotena. Hankkikaa jo jotain järkevämpää ajateltavaa, vaikka Filippiinien kauhea myrsky ja sen aiheuttamat tuhot. Siellä ei tällä hetkellä paljon BMI:tä kysellä. Kunhan saisi jostain vähän murua rinnan alle ja jonkinlaisen suojan päänsä päälle.
Mulla BMI hivenen alle 22 ja omasta mielestäni olen kyllä melko lihava. Olen pitkähkö, 174cm, mutta silti tuota massaa on ihan liikaa (66,5kg). Mutta se on vain mun mielipide, joku muu voi olla muuta mieltä. Makuasioita kai nää on.
Mulla bmi 23, olen aika löysä ja rasvaa kyllä löytyy. Vaatteet päällä ok. Lantio leveä. En ole missään nimessä hoikka. Ehkäpä sitten normaali.
Normaali, ennemmin hoikka kuin plösö. Pituutta mulla 175 cm ja vyötärö todella kapea, vatsa litteä. Rasva kertyy takapuoleen, reisiin, pohkeisiin.
riippuu, harrastaako kunnolla liikunta vai ei. BMI 22 on normaali. Mikäli esim. käy salilla säännöllisesti, BMI 22 voi olla timmi. Liikuntaa harrastamaton BMI 22 on yleensä pehmeähkö, ei silti tarvetta laihduttaa vaan enemmänkin juuri lisätä lihasta
Todella, todella hoikkana pidän itseäni nyt BMI 23, sillä olen koko aikuisikäni ollut BMI 30-35 ja nyt vihdoin normaalipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 14:34"]
riippuu, harrastaako kunnolla liikunta vai ei. BMI 22 on normaali. Mikäli esim. käy salilla säännöllisesti, BMI 22 voi olla timmi. Liikuntaa harrastamaton BMI 22 on yleensä pehmeähkö, ei silti tarvetta laihduttaa vaan enemmänkin juuri lisätä lihasta
[/quote]
Komppi tälle! Itselläni on BMI vähän päälle 21 ja olen tuollainen löysä, mutta en näytä mitenkään lihavalta.
Normaali, tai hoikahko, mutta en todellakaan kiinteä
BMI 22,4 ja rasvaprosentti about 14.
Eli BMI ei kerro mitään kehon rakenteest jos vähänkään harrastaa liikuntaa..
Olen mies, painoindeksi vaihtelee välillä 22-23 ja olen normaalivartaloinen, ehkä jopa hoikka. Kolmisen kiloa tarkoitus saada rasvaa pois seuraavan vuoden aikana. Ei haittaa jos tulee saman verran lihasta tilalle.
Kannattaa muuten käyttää uudempaa pituuden tilavuusvaikutukset huomioivaa laskuria: http://yle.fi/uutiset/laske_uusi_painoindeksisi_taalta/6476582
Kyllä minä vähän plösö olen. Tuntuu tosin hoikalta, koska aiemmin BMI oli 27. Silloin en edes tajunnut, mikä läskivuori olen. Kun paino laski normaaliin, niin tuntuu edelleen, että pitäisi vähän vielä tiputtaa.
Korjataan BMI vaihtelee välillä 21-23 (nyt 22,0) ja rasva-% 18-19, lihas-% 39. Jos BMI:tä kiinnostaa seurata, kannattaa tosiaan ostaa ensin hyvä vaaka joka näyttää rasvan ja lihaksen osuuden.
15
Mulla BMI on 22,7 ja olen mielestäni normaalin ja hoikan välimaastossa. Näytän ja olen aina näyttänyt vahvalta ja kiinteältä eikä mulla ole makkaroita missään. Pieni tai siro en kuitenkaan ole. Hoikkakin on vähän siinä ja siinä.
Olen normaali, vatsan kohdalta suorastaan hoikka.