Salimammat... Osaatteko sanoa mitä teen väärin?
Olen käynyt salilla vajaat kaksi vuotta, ihan säännöllisesti ja keskimäärin 3 kertaa viikossa. Lihasta on tullut jonkin verran, mutta voimatasot eivät nousseet paljonkaan. Missä ihmeessä teen väärin? Saan lihakset kipeiksi ja teen sarjoja vaihtelevasti kuten myös liikkeitä. Ohessa muutamia esimerkkejä painoistani:
- Ylätalja 45kg
- Alatalja 25kg
- Hauiskääntö 9kg
- Penkki smithissä vaivaiset 15kg! Käsipainoilla 8kg, en vain saa nousemaan painoja jos otan suuremmat painot...
- Yhdenjalankyykky 40kg
- Pystypunnerrus tangolla smithissä 10kg
- Vatsalihakset rutistuskoneessa 30kg.
Kommentit (12)
Niin paljonko sä itse painat ja millaisia sarjoja teet? Ja ethän tee aina loppuun asti?!? Tuo ylätalja paino kuulostaa minusta ihan hyvältä. Muista, että smithissä painaa myös tanko. Siis teet 9 kg:n käsipainoilla haukkaa? Ne on ihan hyvät painot. Oikeesti hirveesti on kiinni liikkeestä ja esim. yhden jalan kyykyssäkin miten alas menee. Oletan että kyykky on siis sellainen, jossa toinen jalka on takana penkillä. Sitä jos tekis 2*20 kg:n käsipainot kädessä, luulen, että ei kovin syvään tartteisi mennä... aika hyvä tuki saisi olla keskivartalossakin.
Jos haluaa kehittyä, harjoittelun täytyy olla nousujohteista. Joka treenikerralla joko lisää painoja tai lisää toistoja. Ei ole muuta tietä isompiin treenipainoihin.
Ota myös kreatiini kuuri, jo alkaa painot nouseen. Ite jätin tankkausvaiheen väliin, oon ottanu tl päivittän, huomaa lähes välittömästi, että alkaa rauta liikkumaan. Ja just noin kun ylläolevat sanoo, painoja vaan lisää jne.
Hmm, onko ohjelma jaoteltu? Ehditkö palautua?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 18:51"]
Jos haluaa kehittyä, harjoittelun täytyy olla nousujohteista. Joka treenikerralla joko lisää painoja tai lisää toistoja. Ei ole muuta tietä isompiin treenipainoihin.
[/quote]nii mäkin oon tehnyt ja nyt oon menossa 1300 kg:ssä kyykkyä.
Miten usein vaihtelet treeniohjelmaa?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 18:51"]
[/quote]nii mäkin oon tehnyt ja nyt oon menossa 1300 kg:ssä kyykkyä.
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:51"]
Olen käynyt salilla vajaat kaksi vuotta, ihan säännöllisesti ja keskimäärin 3 kertaa viikossa. Lihasta on tullut jonkin verran, mutta voimatasot eivät nousseet paljonkaan. Missä ihmeessä teen väärin? Saan lihakset kipeiksi ja teen sarjoja vaihtelevasti kuten myös liikkeitä. Ohessa muutamia esimerkkejä painoistani:
- Ylätalja 45kg
- Alatalja 25kg
- Hauiskääntö 9kg
- Penkki smithissä vaivaiset 15kg! Käsipainoilla 8kg, en vain saa nousemaan painoja jos otan suuremmat painot...
- Yhdenjalankyykky 40kg
- Pystypunnerrus tangolla smithissä 10kg
- Vatsalihakset rutistuskoneessa 30kg.
[/quote]
Tee 3-4 kk samalla ohjelmalla, äläkä vaihtele koko ajan liikkeitä. Hyvä ohjelma on esim. elaston 2-jakoinen, joka kehittää hyvin yläkropan voimaa, jota sulta tuntuu vielä puuttuvan. Elaston ohjelmassa on selkeä systeemi (=joko lisää painoja tai toistoja lähes joka treenikerta), jolla progressio on taattu.
Unohda smith, ja tee vapailla painoilla, olethan jo kokenut salilla kävijä. Ylätalja, hauis tulokset ok, joten tod. näk. alataljassakin saat enemmän painoja liikuteltua, kunhan vaan rohkeasti nostat kuormitusta.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 18:10"]
Oikeesti hirveesti on kiinni liikkeestä ja esim. yhden jalan kyykyssäkin miten alas menee. Oletan että kyykky on siis sellainen, jossa toinen jalka on takana penkillä. Sitä jos tekis 2*20 kg:n käsipainot kädessä, luulen, että ei kovin syvään tartteisi mennä... aika hyvä tuki saisi olla keskivartalossakin.
[/quote]
Pointtihan on juuri se että liike tehdään aina loppuun ja painoja kasvatetaan vasta sitten kun jaksaa. Turha nytkyttää 10 sentin liikerataa isojen käsipainojen kanssa.
Mene ap www.pakkotoisto.comiin lukemaan treenauksesta, saat paljon asiantuntevampaa neuvontaa kuin täältä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 18:10"]
Oikeesti hirveesti on kiinni liikkeestä ja esim. yhden jalan kyykyssäkin miten alas menee. Oletan että kyykky on siis sellainen, jossa toinen jalka on takana penkillä. Sitä jos tekis 2*20 kg:n käsipainot kädessä, luulen, että ei kovin syvään tartteisi mennä... aika hyvä tuki saisi olla keskivartalossakin.
[/quote]
Pointtihan on juuri se että liike tehdään aina loppuun ja painoja kasvatetaan vasta sitten kun jaksaa. Turha nytkyttää 10 sentin liikerataa isojen käsipainojen kanssa.
Mene ap www.pakkotoisto.comiin lukemaan treenauksesta, saat paljon asiantuntevampaa neuvontaa kuin täältä.
[/quote]
No kyllä tuotakin liikettä pystyy monintavoin vaikeuttamaan ja syvyydessä voi olla kyllä muitakin variaatiota 10 cm vs. pohja.
sama
Sun täytyy vaan rohkeasti nostaa niitä treenipainoja, tee vähintään yksi sarja setissä isommalla painolla ja huomaat että seuraavalla kerralla se menee jo kevyemmin. Kehitys pysähtyykin jos jäät junnaaman samoihin painoihin. On tietysti hyvä jos saat jonkun kanssasi varmistajaksi joihinkin liikkeisiin jos tuntuu epävarmalta. Se on omasta päänupista pääsääntöisesti vain kiinni!