30000 euron auton osto, vain 1000 euron auto kerran vuodessa?
MInulla on aktiivista ajoaikaa jäljellä varmaan noin 30 vuotta. Tähänkin asti meidän autot ovat olleet 800-2000 euron hintaisia vanhoja prutkuja. Mies niitä korjailee, mutta on nyt kyllästynyt ja sanoo että ostetaan 30000 auto. Mutta en usko että se kestää kuitenkaan 30 vuotta ilman korjauksia. Minusta olisi järkevää lopettaa korjaukset ja ostaa sen sijaan aina uusi auto. Kun vanhan auton ostaa juuri katsastettuna, sitä voi yleensä ajaa huoletta sen vuoden ennen kuin seuraavassa katsastuksessa tulee vikalista. välillä menee jopa pari vuotta. Jospa siis vaan vaihtaisimme auton aina kun se ei mene heti läpi katsastuksessa? Sama raha riittää 30 uuteen autoon, kaiken maailman määräaikaishuollot ja muutkin korjaukset jää pois. Eikä haittaa vaikka sitä autoa vähän silloin tällöin kolhii...
Kommentit (13)
Siihen vanhaan 1000 e autoon tulee varmasti joku vika vuoden aikana ja sen korjaa miehesi.
Ostakaa sellainen uusi auto, jossa on parhaat takuut. Joissakin on jopa 10v takuut.
Meillä on sama ongelma, ostettiin uusi 30 tonnia. Joka ikinen vuosi piti korjata tonnilla-joskus kahdellakin. Emme enää jaksaneet. Bensaakin söi aivan kamalasti.
Minä toimin juuri noin. En halua ensinnäkään maksaa autosta vuosikausia, vaan ostan aina "uuden" kun edellinen ei enää mene katsastuksesta läpi. Ei huoltoja, eikä korjauksia. Yhden akun olen nykyiseen autoon ostanut ja pari polttimoa + tuulilasinpyyhkijät. Edellinen auto kesti 2 vuotta, tämä on mennyt jo 5.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:47"]Meillä on sama ongelma, ostettiin uusi 30 tonnia. Joka ikinen vuosi piti korjata tonnilla-joskus kahdellakin. Emme enää jaksaneet. Bensaakin söi aivan kamalasti.
[/quote]
Teitä huijattiin pahasti.
Eihän mikään auto selviä ilman huoltoja, se on fakta. Mutta jos määräaikaishuolloista yms. pitää huolen niin kyllä ilman isompia remppoja pääsee pitkällekin. Ja ihan kaikissa autoissa on kuluvia osia joita pitää laittaa.
Omallani olen ajanut kolme vuotta ja yksi "iso" remppa on tehty. Ja auto maksoi noin 10 000, eli ei mikään uusi, mutta vähän ajettu. Miehelläni 20-vuotta vanha auto, hän on siinä kolmas omistaja ja auto on todella hyvässä kunnossa. Ajettu vähän päälle 100 000km. Heittämällä meni katsastuksesta läpi nyt niin kuin viimevuonnakin.
Tuttavallani on auto jolla on ajettu 1 000 000km eikä moottoria ole tarvinnut vaihtaa ollenkaan. Toki kuluvia osia on pitänyt vaihtaa, mutta muuten ei ole ollut mitään että auto olisi jättänyt välille tms.
Kyllähän tohon 1 000 ja 30 000 välille mahtuu vaihtoehtoja, itse ajan suhteellisen vanhalla mutta luotettavalla autolla, minun tuloillani ei mitään järkeä ostaa täysin uutta autoa.
.. niin ja ei todellakaan ole tarvinnut vuoden välein vaihtaa :)
Ostatteko jotain stnan Opeleita tai Nissaneita kun hajoilevat koko ajan? Tai ette huolal kunnolla? Ostakaa nyt joku laatuauto niin tartte vuoden välein vähintään olla vaihtamassa.
Vaikka meillä ja tutuillakin on ollut about tonnin autoja niin ei ne noin paskoja ole olleet, omituista...
Ihan kuin tuohon väliin ei mahtuisi mitään. Uuden auton huoltoihin kuluu saman verran rahaa kuin vanhan korjauksiin. Lisäksi uudessa kalliimmat vakuutukset ja lainanlyhennys korkoineen. Tosin uuden kanssa uskaltaa lähteä lähikauppaa kauemmas.
Ostin kymmenen vuotta vanhan auton parilla tuhannella eurolla noin kuusi vuotta sitten, käteisellä kun ei ollut kalliimpaan varaa, mutta oli vähän ajettu, pieniä normi korjauksia toki. Hyvin on mennyt katsastukset läpi ja hyvin kulkee.
Nyt olen hieman vauraampi niin saan ostettua noin 20,000e ajopelin, hieman pelottaa käykö yhtä hyvä tuuri. Hieman se rassaa kun autokaupat ottaa mieluummin velka-asiakkaita kun saavat paremman tuoton siitä, ei juuri käteisalennusta saa kun olen kysellyt. Onni että on meidän kakkosauto, ei heti lopu ajot vaikka olisi romu toivottavasti ei. Ostan mieluummin pikkusen ajetun eikä tuolla rahalla uutta hyvää edes saa. Suomessa on autot kalliita vaikka ovat ihan kulutustavaraa.
Ostakaa vaikka 7 vuoden välein 10000 e 3 v vanhoja autoja, niin luultavasti pääsette halvimmalla ja vähimmällä vaivalla.
Varmaan löytyy välimuotokin. Itse ajan 200 euroa maksaneella autolla nyt 5. vuotta, toki sitä on huollettu säännöllisesti.
no kumpi?