Miten olette helpottaneet täysi-ikäisten nuortenne muutto ahdistusta?
Mielestäni Suomessa muutetaan vanhempien luota liian aikaisin pois. Ei ihme, että suurinta osaa nuorista ahdistaa ja pelottaa. Joskus on kuitenkin pakko muuttaa esim. opiskelupaikan takia. Joten, miten olette saaneet nuoren olon paremmaksi?
Kommentit (5)
Paha sanoa, kun lapsi ei ole vielä sen ikäinen. Itseäni ei kuitenkaan tuossa iässä yhtään ahdistanut muuttaa ja jokusia tavaroita sain mummolta. Rahallista tai ruuallista avustusta en kuitenkaan saanut, koska vanhempani eivät olleet enää elatusvelvollisia. Silti pärjäsin vallan mainiosti :)
Eikö ole ihan hyvä istua alas vaikka tekemään laskelmia siitä, kuinka pärjää taloudellisesti. Luulisi ahdistuksen vähän helpottavan.
Sinua se lapsesi pois muutto taitaa eniten ahdistaa.
Harvemmin se lasta itseään ahdistaa : D itse olin kyllä ikionnellinen kun muutin 17 vuotiaana pois.. Välit äitiin parantuivat huomattavasti.. Eikä minua mikään pelottanut! Aina olen pärjännyt ja kyllä ne porukatkin höösää, vaikka ei pyytäisikään. Välillä pitää sanoa, että "En tarvitse mitään, rahaa löytyy ja ruokaakin on kaapissa", ja silti höösäävät.. Enemmän se ahdistaa kuin poismuutto :D
Että jep, kyllä se taitaa olla ne vanhemmat joita lasten omilleen muutto ahdistaa.
En tunne ketään täysi-ikäisenä muuttanutta, jota olisi ahdistanut. Ihan normaalia ja tervettä muuttaa aikuisena omilleen ja tulla toimeen ilman jatkuvaa taloudellista ja henkistä tukea vanhemmilta.