Kertokaa ruoanlaittomokia!
Kommentit (15)
Kelpaako leivontamoka? Tein kakkua ja kun pohja oli ollut jo jonkin aikaa uunissa, tajusin että jauholasi on edelleen pöydällä ja uunissa on pelkkää muna-sokerivaahtoa.
Klassikko kotitaloustunnilta: vahingossa suolaa sokerin sijasta. Sitä jälkiruokaa ei syönyt kukaan.
Joskus opiskeluaikoina tuli tehtyä pannukakku, jonka valmistumisen jälkeen pystyi kaatamaan viemäriin. Ja uusi yritys ja enemmän jauhoja.
Pilasin aikoinaan ruokani liemikuutioilla, kunnes ymmärsin hyvän ruuan merkityksen.
Kerron tämän uudestaan koska maku vieläkin vääntää mahaa ^-^ Siis, kuvittelin korvaavani tuorejuuston SULATEjuustolla, rahkaan. Siinä sitten vatkailin sulatejuustoa kerman ja mehun sekaan..maku oli jotain niin kuvottavaa etten ole unohtanut sitä vieläkään haha:D
En enää muista mitä ruokaa olin valmistamassa, mutta sitä varten piti keittää riisiä. Ohjeessa neuvottiin keittämään 3/4 dl riisiä. Minä luin 3-4 dl. Ei muuten loppunut ainakaan riisi kesken.
Vierailija kirjoitti:
Klassikko kotitaloustunnilta: vahingossa suolaa sokerin sijasta. Sitä jälkiruokaa ei syönyt kukaan.
Tämä käynyt mullekin. Oli ikimuistoinen mousse.
Ohjeessa luki 1 tlk raejuustoa, ja minä tulkitsin, että ruokaan tulee 1 teelusikallinen raejuustoa.
No, koko tölkkihän sinne olisi pitänyt lisätä.
Laitoin kiisseliin vähän reilulla kädellä perunajauhoja. Sehän jymähti tömäkäksi niin, että sitä hyytelöä pystyi leikkaamaan veitsellä :) Maku oli kyllä ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Kerron tämän uudestaan koska maku vieläkin vääntää mahaa ^-^ Siis, kuvittelin korvaavani tuorejuuston SULATEjuustolla, rahkaan. Siinä sitten vatkailin sulatejuustoa kerman ja mehun sekaan..maku oli jotain niin kuvottavaa etten ole unohtanut sitä vieläkään haha:D
Tästä tuli mieleen OT, joskus kesällä oli ketju missä kerrottiin miesten ruokaostoksista, joku oli tuonut sulatejuustoa kun piti ostaa tuorejuustoa, ja tästähän sitten vängättiin ettei niillä ole mitään eroa, kumpikin on juustoa ja kumpikin sulaa. Olisivatpa päässeet maistelemaan rahkaasi!
Koulun kotitaloustunnilla tehtiin joulutorttuja. Minä kaulin taikinaa huolellisesti ja leikkasin sen ohjeen mukaan.
Ikävä kyllä taikina oli sulanut ja takertunut kiinni pöydän pintaan. Ei sitä siitä saanut sellaisessa muodossa että sitä olisi voinut leivontaan käyttää.
Mun erhe on joka kerta se, että "kyllä se pulla tällä kerralla onnistuu". En ole ilmeisesti oppinu mitään viimeisen 10 vuoden pullafaileista. Ei siitä koskaan tuu mitään, sellasta kovaa mautonta ja tiivistä tavaraa mitä kukaan ei huvikseen söis.
Tein kerran 70- luvulla rusinapullia, no rusinat unohtui taikinasta ja pullien noustessa tökin rusinat pulliin. Paistuessa ne "ponnahtivat" pintaan. Kylläpä kaverin kanssa hauskaa riitti! Toisen kerran tein lihapataa lasivuokaan. Asuin pienessä hellahuoneessa. Laitoin vuoan puuhellan päälle ja räks. Vuoka halki, koska hella oli kylmä.