järjestinpä juhlat, jotka meni aivan penkin alle :(
Meillä on sellainen 5 hengen kööri ja muutaman kerran vuodessa eri teemoin vietetään iltaa yhdessä syöden ja juoden.
Olin laittanu paljon eri ruokia ja jälkkäreitä. Viinejä ja muita drinksuja vaikka kuinka paljon. Kattaus, siivous ja lastenhoito valmisteltu.
Vieraat tulee ja kukaan ei juo. Siis alkoholia. Kaikilla joku väkisin keksitty tekosyy. Aina on juotu, ei mitenkään känniasteelle, mutta nautiskellen. Siis aina! Oli tosi tyhmä olo, kun tarjoilin sitten vettä ja kahvia. Pöytään katettuna monta lasia eri juomille.
Yksi porukasta oli autolla ja julisti heti, ettei ota. Muut sitten vaivautuneena, et no en mäkään sitten viitti, ku sitä tätä ja tota.
Olis ollu kohteliasta ilmoittaa etukäteen tai sit perua. Meni maku koko touhuun.
Kommentit (28)
Vain Suomessa voi olla mahdollista, että juhlat menee penkin alle siksi, että kukaan ei juo.
Itse olin perjantaina illanistujaisissa. Meitä oli kymmenen henkilöä ja kaksi taisi juoda jonkun viinilasin ja oluen. Yli puoleen yöhön viihdyttiin yhdessä ja oli tosi rattoisaa :)
t. ulkosuomalainen
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 10:57"]
Moni ottaa kalorit mieluummin hyvästä ruuasta kuin turhasta viinasta. Teiniörvellys vaihtuu aika monilla siihen viinilasi ja sen jälkeen vettä - linjaan kun vuosia tulee vähän lisää.
[/quote]
Kyllä, mutta käsittääkseni noille ap:n vieraille ei kelvannut edes se viinilasillinen.
Terveet elämäntavat, alkoholin poisjättäminen, fitness, maratonit, crossfit, jooga, raakaruoka, mindfulness...tässä näitä nykytrendejä. Itsensä hoitaminen ja ruumiin ja mielen vahvistaminen on Se Juttu. Alkoholi ei ole enää trendikästä, muuten kuin ehkä tosiaan joku lasillinen laadukasta punaviiniä tai cavaa. "Drinksut" on jo sananakin so last season...
Eikö ap:n mielestä voi tavata ystäviä ja pitää hauskaa, jos ei juo alkoholia? Onko ne jotenkin toisensa poissulkevia? Eikö tosiaan ollut muuta alkoholitonta kuin vettä ja kahvia tarjolla?
Aika huono ajankohta yrittää järjestää alkoholipitoisia bileitä isänpäivän aattona.
No eihän ne viinat mene pilalle joten säästä seuraavaan kertaan.
Ruoka kai sentään kelpasi?
Ja toki emäntä voi ottaa sitä viiniä vaikka vieraat ei ota ;)
Meillä on 5 naisen poppoo joka kai yhdessä syömässä ja olen joskus ollut ainoa joka ei ole tullut autolla ja olen juonut viiniä ilman mitään ressiä kun muut ei juo ja kukaan ei ole pitänyt minua sen takia outona ym.
Ihme niuhotusta, jos isänpäivä estää parin viinilasin nauttimisen.
Meillä on usein ruokaillanistujaisia. Pääsääntö on, että noin puolet ei juo alkoholia ja loput juo sen lasin-kaksi viiniä. Ei koskaan mitään ongelmaa! Tosin me osataan seurustella ja pitää hauskaa ilman sitä iänikuista viinaakin ;o)
Ehkä sun ystävät ap on ajan hengessä jo mukana, dokaaminen kun on niin last season ;o)