Hiljainen kiusaaminen somessa.
Kommentit (24)
Sinä siis kiusattuna kostat muille tuntemattomille ihmisille, milloin haukkumalla heitä tai heidän jälkeläisiään. Miten reagoit, jos sinun lapsiasi haukuttaisiin?
Hiljainen kiusaaminen on sitä, että jätetään tarkoituksella huomiotta. Yritetään osoittaa että henkilö ei ole huomion arvoinen. Samanlaista kiusaamista tapahtuu tietenkin myös livenä, mutta somessa tämä on hyvin yleistä ja helpompi toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis kiusattuna kostat muille tuntemattomille ihmisille, milloin haukkumalla heitä tai heidän jälkeläisiään. Miten reagoit, jos sinun lapsiasi haukuttaisiin?
Kuka on puhunut kostamisesta mitään?
Onkos se sama kuin mikroaggressio?
Vierailija kirjoitti:
Onkos se sama kuin mikroaggressio?
Mikä se on?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3882683/ns-hiljainen-kiusaaminen-somessa
Miksi käynnistät TAAAAAS uuden ketjun?
Hiljainen kiusaaminen on myös sitä, että jätetään ryhmän ulkopuolelle. Varsinkin naiset tekevät tätä paljon, jopa tutuilleen. Jopa jotkut miehetkin. Katkeruutta taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen kiusaaminen on sitä, että jätetään tarkoituksella huomiotta. Yritetään osoittaa että henkilö ei ole huomion arvoinen. Samanlaista kiusaamista tapahtuu tietenkin myös livenä, mutta somessa tämä on hyvin yleistä ja helpompi toteuttaa.
Älkää nyt helvetti viittikö. Jos postaat tylsää tai noloa settiä, niin miksi sitä pitäisi huomioida? Ei se ole kiusaamista, jos ei tykätä. Ole kiinnostavampi.
Mun kaverit harrasti tätä. Jättivät facebookissa kaikki julkaisuni huomiotta, eivät onnitelleet synttäripäivänä jne. Toistensa julkaisuista kyllä tykkäävät ja onnittelevat kuvien kera merkkipäivinä. Häivyin sitten facesta kokonaan. Säälittävää ehkä, mutta kyllä sellaisesta tulee paha mieli.
Mitä tarkoittaa hiljainen kiusaaminen somessa? Jos joku ei tykkää sun postauksista, eikai se ole kiusaamista? Ehkä henkilö ei halua olla tekemisissä kanssasi? Tai ehkä hän ei näe postauksiasi algoritmien takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt helvetti viittikö. Jos postaat tylsää tai noloa settiä, niin miksi sitä pitäisi huomioida? Ei se ole kiusaamista, jos ei tykätä. Ole kiinnostavampi.
Mistä tiedät mitä ap postaa someen?
voi kun ikävää . on se kamalaa jos omalla käytöksellään tai teoilla on aiheuttanut tuon. onhan se tietenkin muiden vika kun ei todellakaan halua olla kriminaalin huume hörhön kanssa tekemisissä. forssassa jopa huume hörhö kriminaali puukoitti pullon kerääjä vanhuksen kuoliaaksi kun ei antanut tölkkejä eikä jutellut idiootin kanssa
Kannattaa jättää facebook väliin. Muualla somessa on vaikeampi kiusata. Instagramissakin se on aika mahdotonta jos on julkinen tili. Niistä kuvista kun voi sitten tykätä kukaan vaan vaikka maapallon toiselta puolelta.
En edes tiennyt, että suurin osa facekavereista kiusaa mua 😔
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa hiljainen kiusaaminen somessa? Jos joku ei tykkää sun postauksista, eikai se ole kiusaamista? Ehkä henkilö ei halua olla tekemisissä kanssasi? Tai ehkä hän ei näe postauksiasi algoritmien takia?
Tämä on ainakin mulla 99,9%:sti syy siihen, miksi en reagoi jonkun päivitykseen. En vietä Facebookissa niin paljoa aikaa, että ehtisin käydä katsomassa jokaisen fb-kaverini seinältä, mitä ovat sinne päivittäneet. Katson vain ne, mitkä putkahtavat jonkun algoritmin mukaisesti mun uutisvirtaani.
Tiedän etten "ansaitse" sitä ja tätä, mutta olen huomannut, ettei ihmisiltä kannata odottaa liikaa ja liian pian tai koskaan. Joskus olen lisännyt porukkaa kaveriksi laajentaakseni piirejäni ja löytääkseni tosiystäviä ja puolison.
Olin yhdessä tiivistunnelmaisessa harrastuksessa hyvän tovin ja tunsin pitkästä aikaa yhteisöllisyyden tuntua. Korona katkaisi tämän harrastuksen ja kävin todella syvissä vesissä. Harkitsin puolituttujen kutsumista kylään synttäreillä somen kautta, mutta koronan takia luovuin ajatuksesta. Kun synttärit sitten tuli, yksikään tähän harrastusverkostoon kuuluvista ihmisistä ei onnitellut minua, vaikka itse olin vienyt onnitellut heitä ja opettajille vienyt lahjat lukukauden lopussa jne.
Kesällä vielä kuumeilin jatkaisinko harrastusta, mutta yksi opettaja käveli kadulla ohitse katse maassa ynnä muuta tuollaista pientä ja lopulta sitten rupesin ajattelemaan, että ehkä pitää yrittää jossain toisaalla, vaikka tekoystävällisyyttä varmasti olisi siellä harrastuksessa saanut osakseen.
Yksinäisellä ihmisellä tuollaiset 'pienet' asiat voivat saada suuren merkityksen.
Jos en olisi lähestynyt näitä ihmisiä somessa ollenkaan, ehkä en olisi myöskään pettynyt yhtä pahasti, mutta en kyllä myöskään aio suomia itseäni siitä, että lähestyin, koska se on olosuhteet huomioiden ihan normaalia ja strategisesti oppikirjojen mukaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen kiusaaminen on myös sitä, että jätetään ryhmän ulkopuolelle. Varsinkin naiset tekevät tätä paljon, jopa tutuilleen. Jopa jotkut miehetkin. Katkeruutta taustalla.
Vai pidetäänkö sitä useammin kiusaamisena silloin, kun naiset tekevät sitä?
Jos yhteisössä miehet eivät huomioi, sitä ei välttämättä pidetä ilkeänä vaan neutraalina asiana. Ei edes oleteta, että miesten pitäisi olla kaikkien kavereita, vaan he saavat pitää etäisyyttä keihin haluavat. Miksi naisilla olisi suurempi velvollisuus olla yhteydessä useampaan ihmiseen kuin oikeasti haluaa?
Kiusaamista on tietysti se, että yrittää saada ryhmän yhtä vastaan, ja sitä varmasti tarkoititkin. Se että ei itse halua olla johonkin ihmiseen yhteydessä, ei ole kiusaamista, mutta se on, jos yrittää saada muutkin välttelemään häntä.
On kokemuksia. Somessa kyllä voidaan haukkua ja levitellä juoruja, mutta naamatusten ollaan sitten naama punaisena ja tuppisuuna :D Olin siis itse se kiusattu.