Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistinen ex. Vertaistukea

Vierailija
16.09.2020 |

Lähes joka päivä tajuan ja muistan lisää, kuinka ex manipuloi. Tuntuu hullulta kuinka niissä tilanteissa kaikki tuntui niin uskottavalta. Esimerkiksi alkuaikoina jos meillä oli riitaa ja olin ns. niska päällä, ex alkoi valitella kuinka ottaa sydämestä ja piti kättä rinnan päällä. Aiheutin hänelle sellaisia oireita olemalla vahva ja itsepäinen.

Olen verbaalisesti lahjakkaampi ja aina jäädessään alakynteen lopetti puhumisen. Ei reagoinut tai vastannut mihinkään. Alkuun sain hirveitä raivareita kun oltiin molemmat jo valmiiksi suuttuneita. Saadessaan minut raivon valtaan oli silminnähden tyytyväinen.

Kerran riidan ollessa päällä tartuin häntä lujasti käsistä. Hän nykäisi kätensä pois ja käteen jäi puristukseni takia kynnestä verinaarmu. Säikähdin tästä todella pahasti. Kuittaili vielä vuosia jälkeenpäin, kuinka hullu ja väkivaltainen sekopää olen. Näin uskoin pitkään itsekin, kunnes tajusin jossain vaiheessa, etten ollut saanut minkäänlaista raivokohtausta kuuteen vuoteen ja hän edelleen nimitteli ja syytti minua sellaiseksi. Lopetti piikittelyn kun löin faktat pöytään ja sanoin että voitko vielä sanoa että olen sellainen.

Suhteen alussa olin vahva ja temperamenttinen, suhteen lopussa masentunut ja alistuva. Suhteen loppuaikoina ollutta fyysistä väkivaltaa oikeutin omalla alkuaikojen käytökselläni. En pitänyt niin pahana, koska olinhan itse ollut se hullu raivopää, ja tavallaan toinen vain tasasi tilit.

On jäänyt häpeällisiä muistoja suhteen ajalta ja niistä on aika vaikea puhua ja myöntää sellaisia asioita tapahtuneen. Edelleen tuntuu etten haluaisi mustamaalata toista, koska ne huonot asiat oli vain hetkellisiä tapahtumia jotka oli helppo lakaista maton alle. Pieniä säröjä arjessa, jotka pystyin unohtamaan nopeasti. Olihan minussa itsessänikin syytä.

Se mitä en lopulta jaksanut oli jatkuva henkinen lytistäminen ja alistaminen. Joka päivä pientä naljailua ja piikittelyä, pahan mielen tekemistä. Joskus mietin, olisiko ex-puolisoni narsistiset piirteet vahvistuneet jos hänellä olisi ollut erilainen puoliso.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali<3

Vierailija
2/2 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sinulle empaattista olkapäätä, ole hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan