Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisiin 10 vuoden seurustelun jälkeen?

Vierailija
07.11.2013 |

Miten sen toteuttaisi kun en mitään isoja juhlia ainakaan halua, ulkomaille? 

Mies on viimeisen kahden vuoden aikana aina silloin tällöin vihjaillut naimisiin menosta, itse en jotenkin "usko" avioliittoon mutta miehelle tämä näyttää olevan tärkeää, vaikka aluksi käsitin ettei hänkään naimisiin hingu..

kokemuksia sellaisilta jotka seurustelivat useita vuosia ennen naimisiin menoa..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pienet ja rennot juhlat. Ideana oli lähinnä hoitaa naimisiinmeno "pois alta".

Vihkiminen oli paikallisen kirkon pienessä kappelissa.  Vieraana oli molempien perheet eli vanhemmat, siskot ja veljet perheineen. Mulla oli päällä kirpputorilta ostettu vintagemekko ja miehellä ihan peruspuku. Hääkimppuja, kampaajaa, meikkaajaa, kaasoja, bestmaneja, virallisia hääkuvauksia yms hääjuttuja ei haluttu eikä ollut. Vihkimisen jälkeen mentiin meille, syötiin hyvin, kilisteltiin maljoja pihamaalla. Ruoan olin tehnyt itse äidin ja siskon avustuksella. Koti oli koristeltu kukkasilla, hienoimmat liinat ja astiat oli viritelty. Oli tosi kivaa, ja jotenkin kuitenkin juhlavampaa kuin ihan perus-synttäreillä tms.

Vierailija
2/4 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tavalliset pienehköt häät, vieraita alle 50. Vihkiminen kauniilla juhlapaikalla ja sen jälkeen illallinen, kakkukahvit, häävalssi ja tanssia. Mukavat, rennot juhlat kaikkein lähimmille. Yhteisiä vuosia oli silloin takana juuri 10.

Ensimmäisenä hääpäivänä olinkin sitten jo raskaana. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin maistraatissa ja lähdettiin matkalle. Ei mitään erityistä hääjuhlaa. Reissun päältä päivitettiin Facebook-status ja julkaistiin "hääkuva".

Vierailija
4/4 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme maistraatissa eräänä vuonna 23.12 ja aloitimme sen jälkeen joulun vieton ihan kaksistaan vasta hankitussa omakotitalossa. Sitä ennen yhdessä 17 vuotta ja helevetin matkalaukku elämää ja työsuhde asuntoja pitkin maata.  Olemme juuri niitä "veloja"...   eipä tehnyt mieli lisääntyä kun joskus 35:na akateemisena pätkätyöläisenä tajusi, että kummallakin menee taas jälleen kerran työsopimus poikki seuraavan kuukauden aikana. Nyt ikää jo yli 50, ja asiat ovat oikeasti hyvin.

Rohkeasti vain, ei se naimisiin meno mitään muuta huonompaan suuntaan, mutta lakiteknisesti tilanne on paljon parempi.  Pidä myös nimesi.  Olet jo aikuinen, ei nimeä enää silloin voi vaihtaa.