Oletko hävennyt raskauttasi?
Entisaikaanhan vatsaakin piiloteltiin mahdollisimman pitkälle. Vieläkö nykyään joku tuntee raskaudestaan häpeää?
Kommentit (10)
En sen vuoksi ainakaan, että olisi hävettänyt että haureuden harrastaminen paljastuu :D enkä oikeastaan muutenkaan vaikka olisi kai pitänyt, lapset sain ihan liian nuorena ja ihan väärän miehen kanssa. Ainakin äidin mielestä.
Nykyäänkin moni piilottelee raskautta, syynä on että jos tapahtuu keskenmeno tai päätyy raskauden keskeytykseen ultrassa ilmenneisen syiden vuoksi, sen haluaa pitää mahdollisimman pienen piiriin tiedossa. Melko yleistä on että raskaudesta kerrotaan/näytetään avoimemmin rakenneultran jälkeen.
Häpeä on mielestäni väärä sana kuvaamaan asiaa, ennemminkin asia koetaan yksityiseksi. Onhan monia muitakin asioita joita ei haluta jakaa julkisesti, eikä niihinkään liity häpeä.
En hävennyt. Mutta raskaus on oma asiani. Ei kuulu muille. En myöskään kerro muille kuukautisistani koska sekin on oma asiani
Tässä neljättä hedelmöityshoitokierrostani aloittelevana pakko kysyä, että MITÄ MÄ JUST LUIN???
No, jos ei edes kehtaa olla raskaana, ehkä sitten kannattaa toimia niin, ettei tule raskaaksi.
En. Omia raskauksiani en ole koskaan hävennyt.
Eräs tuntemani henkilö on siementänyt työpaikkansa naisen / naisia. Niitä raskauksia olen hävennyt.
En aio tulla ikinä raskaaksi, mutta tajusin nyt, että luultavasti häpeäisin sitä. Miksiköhän? En keksi sille mitään järjellistä selitystä. Tuntuu vain nöyryyttävältä ajatukselta, että ihmiset näkisivät minut raskaana. Sisäistettyä misogyniaa?
En kuitenkaan ajattele mitään negatiivista muista raskaana olevista ainakaan tietoisesti.
En ole itse hävennyt raskauksiani, mutta muut on kyllä yrittäneet saada mua häpeämään. Vielä paljon jälkikäteenkin harmittaa, kun kaksi "ystävää", joilla molemmilla oli lapsia ja oli ollut myös vaikeuksia tulla raskaaksi, muistivat mollata helppoja raskautumisiani noin niin kuin kaikille.
Jos ikinä enää raskaana olen, niin en aio kenenkään tunteita säästelläkseni sitä salailla tai esittää, ettei se nyt itsestään selvää ole, kun se nyt mun kohdalla sori vaan on.
Aina Alkossa asioidessa, vaikka vieraille juomat menivätkin.
Juu.