Miten ihmiset on pärjänneet ennen ilman energiajuomia?
Kommentit (22)
Ai, mä pärjään edelleen. Ehkä ihan sillä, etteivät ole kehittäneet riippuvuutta niihin?
Kahvia juotiin ennenkin piristystarkoituksessa.
Energiajuomissa ei ole lainkaan energiaa. Sinua on huijattu, ap!
Kuusikymmentä vuotta olen pärjännyt. Pari kertaa olen ottanut kulauksen ... ihan kamalan keinotekoisen makuisia litkuja.
Mä en sitten halua maksaa sun uusia hampaita kun omasi on liuenneet noihin myrkkyihin.
Ihan hyvin pärjään ilman energiajuomia ja kahvia. Tiesitkö, että pitkässä juoksussa kofeiinin käyttö väsyttää? :)
Vierailija kirjoitti:
Kahvia juotiin ennenkin piristystarkoituksessa.
Minulla riittää suodatinkahvi, joskus Cafe Latte sekä tietysti cocacolazero. Energiajuomat ovat kumman mukaisia, ei iske meikeläiseen.
Paremmin pärjäsi kun niitä ei ollut. Nyt kaikki niitä juo ja kaikki ketkä juo energiajuomia ovat gaimereita eli elämässä epäonnistuneita.
Ennen oli pikkusen kovemmat piristeet kuin nämä eeässät.
Ihmiset olivat täysin nääntyneitä ennen energiajuomien keksimistä.
Hyvin pärjättiin ja hyvin pärjätään edelleen niitä yököttävältä haisevia ja maistuvia litkuja.
Aika moni on kyllä kuollut niihin aikoihin kun energiajuomia ei vielä ollut, eli aika vakava juttu kuitenkin. Esim. 1300-luvulla kuoli ihan hirveästi eurooppalaisia! Onneksi nykyään on Red Bullia!
Vierailija kirjoitti:
Mä en sitten halua maksaa sun uusia hampaita kun omasi on liuenneet noihin myrkkyihin.
Kerrothan tämän kavereillesikin:
"22. joulukuuta 2020
Oy Sinebrychoff Ab on ilmoittanut poistaneensa markkinoilta tuotteen Monster Energy LH44 (0,5 l).
Tämä energiajuoma sisältää
lisäaineiden, aromien ja entsyymien kantaja-aineena käytettyä
propyleeniglykolia (E 1520)
yli lainsäädännössä sallitun enimmäismäärän.
Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen EFSA on määrittänyt
kantaja-aineen E 1520 hyväksyttäväksi
päivittäiseksi enimmäissaanniksi (ADI-arvo, Acceptable Daily Intake) 25 mg/henkilön painokilo/vrk.
Tämä saanti täyttyy 60-kiloisella henkilöllä yhdestä 0,5 litran tölkistä kyseistä juomaa.
Takaisinveto koskee kaikkia nyt myynnissä olevia tämän tuotteen valmistuseriä."
Terveisiä Ruokavirastolta.
Hyvin pärjättiin,puhdadta monipuolista kotiruokaa,nukuttiin kunnon yöunet.Liikkuttiun luettiin harrastettiin.Kukaan puhunut tankkauksesta tai energioista.Energiajuomat on epäterv.rytmihäiriöt,koukuttaa.Pitäs kieltää mäkit ja roskaruoka.Kaikki ruoka prosessoitua pas..aaaa..
Aikuiset juo yleensä kahvia. Ymmärrät sitten isompana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrothan tämän kavereillesikin:
"22. joulukuuta 2020
Oy Sinebrychoff Ab on ilmoittanut poistaneensa markkinoilta tuotteen Monster Energy LH44 (0,5 l).
Tämä energiajuoma sisältää
lisäaineiden, aromien ja entsyymien kantaja-aineena käytettyä
propyleeniglykolia (E 1520)
yli lainsäädännössä sallitun enimmäismäärän.Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen EFSA on määrittänyt
kantaja-aineen E 1520 hyväksyttäväksi
päivittäiseksi enimmäissaanniksi (ADI-arvo, Acceptable Daily Intake) 25 mg/henkilön painokilo/vrk.Tämä saanti täyttyy 60-kiloisella henkilöllä yhdestä 0,5 litran tölkistä kyseistä juomaa.
Takaisinveto koskee kaikkia nyt myynnissä olevia tämän tuotteen valmistuseriä."
Terveisiä Ruokavirastolta.
https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/mirvaso-epar…
Eikö missään ala vieläkään minkäänlainen hälytyskello soimaan????
1940-luvulla jonnet veti pervitiiniä.
Heikostihan sitä ennen pärjättiin.