SuPer vai Tehy lähihoitajalle?
Kumpaa liittoa suosittele valmistuvalle lähihoitajalle? Olen luullut, että Tehy ajaa pääasiassa vain korkeakoulutettujen sairaanhoitajien asioita, mutta pari tulevaa kollegaa suositteli myös Tehyä?
Kommentit (9)
SuPer ajaa ainoastaan lähihoitajien asioita, eli on keskittynyt juuri lähihoitajiin, Tehyssä on paljon muitakin ammattiryhmiä, joiden asioita ajetaan.
Super lähihoitajalle. Mutta on huono liitto. Vähän etuja.
Fiksu miettii oikeesti, et kenen etuja kyseinen liitto ajaa. Se on mun mielestä sitten vaan kosmetiikkaa, että saako jonkun avaimenperän ilmaiseksi vai ei.
Selvitä, että minkälaista toimintaa liittojen paikalliset osastot järjestää. Mä vaihdoin pari vuotta sitten liittoa, kun toisella ei ollut mitään toimintaa ja toisella koko ajan jotain koulutusta, teatteritarjouksia ja Tallinnan-reissuja.
Vierailija kirjoitti:
Super lähihoitajalle. Mutta on huono liitto. Vähän etuja.
Niiden "etujen" takia ei kenenkään kannata liittoaan valita, vaan tietenkin sen mukaan, kuinka hyvin kyseinen liitto puolustaa juuri omaa etua. Jopa yhden prosentin palkankorotus on hyödyllisempi , kuin kerran viidessä vuodessa joku viikon loma lapin lomamökissä. Juridiset palvelut on tietenkin tärkeitä, mutta niitähän saa kyllä kaikista liitoista.
Tehy ajaa kaikkien hoitajien asioita!
Samaa mieltä, tapahtumien, kalenterien sun muiden takia ei kantsi liittoaan valita, vaan just sen, kenen asioita keskitytään ajamaan.
Tiätysti Superiin eikä minnee Tehyy, jos jonnee haluu liittyy.
SuPeria ilman muuta. Se ajaa lähihoitajien etuja. Tehyssä jäsenet amk-taustaisia, siis esim. kätilöitä, fyssareita...