Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjoista: Mun lähipiirissä kaikista perseaukisimmilla

Vierailija
07.11.2013 |

...on pakottavin tarve ostaa joululahjoja.

Eivätkä vaan usko kun sanoo, että EN VITTU HALUA MITÄÄN!! USKO!!

Keskipalkkaisilla ei ole mikään pakko tuhlata rahojaan esineisiin ja hyvin pystyy sopimaan, että ei tänäkään vuonna osteta toisillemme mitään, ja eipä muuten osteta toistemme lapsillekaan mitään kun ei ole mitään järkevää ostettavaa.

Mutta sitten on tämä surkeatuloisten ryhmä, jotka stressaa jouluhankinnoilla koko vuoden, on säästänyt niihin juhannuksesta asti mutta hupsista ne säästöt on jo pariin otteeseen syöty, ruikuttavat pääosin raha-ongelmistaan, mutta ostavat silti jonkun aivan turhan romun, väkisin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"EN VITTU HALUA MITÄÄN!! USKO!!" Ihastuttavan hienostunut ja sivistynyt kirjoittaja.

Vierailija
2/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Mä aloitan joululahjashoppaiilut aina VIIMEISTÄÄN juhannuksena. Saatan ostaa jopa aiemmin jos oikein sopivaa tulee vastaan. On kivaa shoppailla välillä muillekin kuin itselleen ja on tosi kiva antaa lahjoja. Samalla lailla ostan myös syntymä- ja muut merkkipäivälahjat. Ja mun lahjat on mietittyjä, ja luullakseni yleensä mieleisiä. Samalla säästyn siltä hikiseltä massahysterialta, joka valtaa kaupungin viimeisellä joulua edeltävällä viikolla.

Katsos kun on vielä tämä ihmisryhmä, jotka rakastavat harkita, katsella ja ostella rauhassa lahjoja. Kyllä mun kanssa voi sopia, että lahjoja ei vaihdeta enkä silloin tyrkytä väkisin. On varmaan teidän lapsista kivaa, kun aikuiset sopivat, että heille ei osteta lahjoja? Joululahjat on yleensä lapsille kivoja ja tärkeitä, joka muuta väittää niin taitaa luulla lapsestaan liikoja...

Olemme keskituloisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomattu, mitä köyhempiä ollaan sitä suuremmin pitää olla kamalasti paketteja, kaikenlaista muovikrääsää mökit pullollaan.

Johan sen tietää alkeellisin myyntimieskin, imurikauppiaat, kaupungintalorykelmissä on parhaat apajat, siellä ne köyhät ostaa kalliita imureita osamaksulla, parhaat kaupat niissä tehdään!

Vierailija
4/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pienituloiset saattavat olla joitain hyväsydämisiä ja ns. "liian kilttejä" ihmisiä, jotka vilpittömästi haluavat ilahduttaa läheisiään.

Se juuri onkin ajanut heidät rahavaikeuksiin.

Vierailija
5/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin luopunut lahjojen ostosta ja ilmoittanut aika selkeästi etten niitä myöskään kaipaa. Tärkeämpää on yhdessä oleminen, joulunrauha ja hyvä ruoka.

Suren kulutuskulttuuriamme :(

Vierailija
6/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan keskituloisia. Minä oikeasti tykkään ilahduttaa läheisiä.

Vierailija
7/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 01:51"]

[/quote]Entä jos se roinan kylväminen ei ilahdutakaan heitä? Et suostu uskomaan?

Vierailija
8/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan tavaraa enemmän sitä, kun saa itsetehdyn lahjakortin, jossa lahjanantaja lupaa tehdä vaikka keväisen ikkunanpesun tai kodin siivouksen. Ei tarvitse edes olla mikään suursiivous. Ja tunnin niskahieronta kaveriltani joka on hyvä hieromaan oli viime joulun kivoimpia lahjoja. Näistä lahjakorteista on kai tullut nyt viime vuosina ihan trendi. Tästä vinkki sinulle pienituloinen, joka palstaa luet. Erityisesti lapsiperheet arvostavat.

Vierailija
9/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 02:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 01:51"]

[/quote]Entä jos se roinan kylväminen ei ilahdutakaan heitä? Et suostu uskomaan?

[/quote]

:D

No itseasiassa, en anna mitään roinaa :)

Aikuisten kesken näistä keskustellaan, osaan muutenkin katsella vähän ympärilleni, laittaa korvan taakse puheet vuoden mittaan jne. :)

En anna lahjaksi mitä tahansa roinaa :)

Vierailija
10/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Jos joku läheiseni sanoo, ettei halua mitään, en myöskään anna hänelle mitään.

t.7 & 10

Vierailija
11/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä se antaa vähästään, rikas ei paljostakaan ;)

Vierailija
12/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kielenkäytön perusteella on hieman vaikea kuvitella kuka oikeasti edes haluaa ostaa/antaa/tehdä lahjoja kaltaisellesi ihmiselle. Tykkään antaa lahjoja, niitä mietittyjä, esim. kirja, viinipullo ja suklaarasia. Roinaa en anna enkä yleensä muutakaan tavaraa. 

Vierailija
13/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin "perseaukinen" shoppailulla oli merkittävä rooli elämänsisällöllä. Vaikkei rahaa ollut melkein ruokaakaan, oli ihana kierrellä kaupoissa ja haaveilla kaikesta. Jotain halpaa sitten pystyikin ostamaan. Samoin oli kunnia-asia saada lahjat ostettua läheisille. Täytyy myös muistaa, että Suomessa köyhyys aika monella johtuu muutenkin heikosta elämänhallinnasta, jolloin omien impulssien takia ihminen elää jatkuvasti yli varojensa. Kukkaron herraksi -ohjelmassa oli kerran pari, josta toinen oli opiskelija, toinen työtön ja lapsia oli tehty parikymppisenä kolme. Heillä komeili keskellä kotia osamaksulla ostettu 1500 euron imuri.

Nyt työssäkäydessä inhoan shoppailua ja materia tympii muutenkin. Joka vuosi ehdotan, että luovutaan nyt lahjojen vaihtamisesta tänä vuonna, mutta ei siitä mitään tule. Kun ei itsekään mitään tarvitse ja kaiken voi muutenkin hankkia juuri sillin kun huvittaa, tavarat menettävät väkisinkin arvoaan. Annan sitten lahjakortteja ja kuluvia lahjoja, mitään esineitä en anna aikuisille. 

Vierailija
14/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan keskipalkkainenkin olla miljonääri, varallisuus voi olla mitä vaan tuloista riippumatta.

Vierailija
15/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:13"]

...on pakottavin tarve ostaa joululahjoja.

Eivätkä vaan usko kun sanoo, että EN VITTU HALUA MITÄÄN!! USKO!!

Keskipalkkaisilla ei ole mikään pakko tuhlata rahojaan esineisiin ja hyvin pystyy sopimaan, että ei tänäkään vuonna osteta toisillemme mitään, ja eipä muuten osteta toistemme lapsillekaan mitään kun ei ole mitään järkevää ostettavaa.

Mutta sitten on tämä surkeatuloisten ryhmä, jotka stressaa jouluhankinnoilla koko vuoden, on säästänyt niihin juhannuksesta asti mutta hupsista ne säästöt on jo pariin otteeseen syöty, ruikuttavat pääosin raha-ongelmistaan, mutta ostavat silti jonkun aivan turhan romun, väkisin.

[/quote]

ei minun tutuita kyllä kenelläkään näin ole

joku tilastopoikkeama varmaan

Vierailija
16/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tuttavapiirissä varakkaammat kuluttavat eniten. Jotenkin säälittävää, että pitää sitten alkaa tehdä numeroa köyhempien joululahjoista ja tällä tavalla antaa ymmärtää, että on paitsi heitä varakkaampi, myös jotenkin moraalisesti parempi ihminen. Eikö riitä että itse voi ostaa mitä haluaa milloin haluaa, pitääko vielä lytätä niitä jotka edes kerran vuodessa haluavat tuntea sen ostamisen ilon?

Vierailija
17/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ilahdun aina kuin pikkutyttö jos saan joululahjan.

♥♥♥♥

Vierailija
18/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa eniten se että miehen veli on ollut 2 vuotta meille tonnin velkaa, sitä rahaa ei koskaan ole mutta lapsille ostettiin kyllä lähes 600€ puhelimet joululahjaksi. Tänäjouluna lähtevät reissuun kuten aina yms. Mulle riittäisi joululahjaksi tuo velan maksu!

Vierailija
19/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin harkitsen lahjoja joskus pitkään, ja Juhannuksen tienoilla saatan kirjoittaa jo ylös, mistä lapset voisivat tykätä jouluna. Mutta en sentään ostele lahjoja aikaisemmin, ihan vain siksi kun en tykkää säilöä niitä kuukausi tolkulla.

Me olemme keskituloisia miehen kanssa ja periaate meillä on, että lapset eivät tarvitse kahmalokaupalla lahjoja, ei jouluna eikä synttärinä. Kaksi lahjaa per lapsi riittää, ja ne on sitten ihan varmasti mieleisiä ja toivottuja. Sukulaisilta tulee sitten sitä sun tätä, mm. pyjamia sun muita, joita en itse anna lapsille lahjaksi, vaan pyjaman saa, kun siihen on tarvetta. Samoin ei tulisi mieleenkään kääriä jotain koulussa pakollisia luistimia tai suksia lahjapakettiin, ellei lapsi ihan erikseen ole sellaisia toivonut.

En nimittäin pidä siitä, että lahjakuormaa kasvatetaan käyttöesineillä, jotka vanhemmat ovat joka tapauksessa velvollisia lapsilleen hankkimaan. 

Me painotamme joulussa yhdessäoloa ja yhdessä tekemistä, hyvää ruokaa, rauhallista tunnelmaa, haudalla käyntiä ja joulusaunaa. 

Vierailija
20/26 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se köyhä haluaa unohtaa köyhyytensä silloin jouluna, kun muuten on tiukkaa. Anna hänelle se ilo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi