Pettäminen ilman syytä
Olen seurustellut kaksi vuotta mukavan miehen kanssa. Suhde on alusta asti ollut vakava ja lähes heti alettiin asumaan toistemme luona, joskin molemmilla omat asunnot edelleen. Etenkin ajan kuluessa suhde on muuttunut paremmaksi oikeastaan kaikilla osa-alueilla. Itselläni oli jonkinlaista mustasukkaisuutta miehestäni,mutta sekin on nyt poissa. Jaamme yhteisiä arvoja, meillä on yhteinen omituinen huumorintaju ja ei riidellä. Ymmärrämme toisiamme ja seksi on mahtavaa.
Sitten päästäänkin asiaan. Olen pettänyt miestäni kaksi kertaa erään tyypin kanssa. Aivan ilman syytä. Olen aiemmin ajatellut, että jos joku pettää, se liittyy jotenkin epätäydelliseen parisuhteeseen, vaikeaan elämäntilanteeseen tai sitten yksinkertaisesti ihastuu toiseen eli syy on tunteissa. Nyt ainut syy pettämiselleni on minä, nainen, joka ei kokenut mitään tunteita tämän uuden miehen kanssa ja jonka mielestä seksi oli aivan tylsää. Se ikäänkuin piti suorittaa.
Pettäminen ei kaduta ja se ei pyöri päässäni millään tapaa. Olen kumppanilleni kertonut ensimmäisestä syrjähypystä ja asia puitiin läpi. Hän antoi anteeksi. Ainut mikä mietityttää minua on se, että mikä helvetti tähän pettämiseen minut vei . Se ei antanut minulle oikeasti ei yhtään mitään.
Kommentit (14)
- jännityksenhaku
- olet liian kiltti, et osaa torjua toisiakaan miehiä
(Kuulostaa ehkä oudolta mutta tätä on)
- et rakasta miestäsi
- et ehkä ylipäätään sovi yksiavioiseen suhteeseen
- päihdeongelma saa käyttäytymään miten sattuun
- seksiriippuvuus
Onhan noita mahdollisia syitä.
Kivastihan täällä riittää naiselle ymmärrystä! Poislukien tuo yksi huutelija.
Pitäkää sama linja jos joskus oma mies tulee kertomaan tai muuten vaan jää kiinni pettämisestään.
Minähän en sitten tuomitse ap:ta, itsehän tässä näyttää kärsivän asiasta.
Ensin tuli mieleen, että yksiavioinen suhde ei ole sinua varten. Itse olen ollut tietoisesti pettämättä, mutta joskus sellaistakin tehnyt ja en tunne siitä mitään syyllisyyttä. Elän nyt monisuhteisesti. Jos löytäisin jonkun, joka oikeasti haluaa sitoutua, niin voisin taas elää yksiavioisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kivastihan täällä riittää naiselle ymmärrystä! Poislukien tuo yksi huutelija.
Pitäkää sama linja jos joskus oma mies tulee kertomaan tai muuten vaan jää kiinni pettämisestään.
Minähän en sitten tuomitse ap:ta, itsehän tässä näyttää kärsivän asiasta.
Enemmänkin varmaan olisi, mutta ne ovat jääneet sensuurin kynsiin. Itsekin sain kolme kertaa yrittää laittaa aikalailla viatonta kommenttia.
T. huutelija.
Oletko jonkin sortin sosiopaatti?
Et edes osaa katua, etkä ajatella yhtään mitä kärsimystä aiheutat kumppanillesi.
Suhteissa toisen tunteet kuuluisi ottaa huomioon, kuten omansa, sä et sitä tee.
Luottamus ja rehellisyys on suhteen peruspilareita, sä et ole luotettava etkä rehellinen.
Ann miehen etsiä joku parempi, äläkä mene suhteisiin ennenkuin osaat olla pettämättä.
Vierailija kirjoitti:
- jännityksenhaku
- olet liian kiltti, et osaa torjua toisiakaan miehiä
(Kuulostaa ehkä oudolta mutta tätä on)
- et rakasta miestäsi
- et ehkä ylipäätään sovi yksiavioiseen suhteeseen
- päihdeongelma saa käyttäytymään miten sattuun
- seksiriippuvuusOnhan noita mahdollisia syitä.
Itselläni on juuri tuo, että en osaa sanoa ei tietyntyyppiselle vahvalle persoonallisuudelle. Sitä joutuu ikäänkuin hypnotisoiduksi, mutta ei kuitenkaan. Toisen tahto vain jyrää oman tahdon.
Tämän vuoksi olen oppinut jo paljon kauempaa olla joutumatta sellaisiin tilanteisiin, jossa tahtoni voidaan jyrätä.
Olet vain moraaliton ja tunnekylmä. Mutta niinkuin kaikki pettäjät niin haluat löytää jonkun "syyn" ettei sinun tarvitse katsoa peiliin ja todeta että olet surkea ihminen.
Katumuksen puute ja tunnekylmyys voi johtua siitä että sinulla saattaa olla narsistinen persoonallisuushäiriö sekä sosipaattisia piirteitä. Toisin sanoen luonneviasta johtuen et ole välttämättä niin sanottua parisuhdeainesta.
Tai/ja sitten olet trolli.
Olet vain tunne-elämältäsi kehittymätön. Taidat olla kovin nuori?
Kerro ainakin miesystävällesi tästä toisestakin syrjähypystä, hän saa sitten itse päättää hyväksyykö vai ei.
Pettäminen taas. Sano vielä että työkaveri.
No jotkut ovat vaan tunteettomampia ja pettäminen ei tunnu missään. Ei kannata yrittää olla yksiavioinen jos on kuten ap. Ei ole reilua sille toiselle osapuolelle joka on valmis sitoutumaan.
Ehkä kaipasit vain vaihtelua. Pettäminen saattoi olla loppupeleissä ihan hyvä veto, jos nyt ymmärrät miten hyvässä suhteessa olet jo. Jotta asia ei jäisi kaivelemaan, kannattaa kuitenkin tunnustaa asia miesystävällesi.