Mistä johtuu aivan kamala makeanhimo?
Tälläkin hetkellä aivan tolkuton makeanhimo. Ei ole nälkä. Se iskee yleensä noin 1 tunti päivällisen jälkeen ja on aivan hervoton. Voisin syödä vaikka sokeria.
Pitäisin laihduttaa ja jättää herkut pois, mutta ihan oikeesti kiipeän pitkin seiniä kun se makeanhimo iskee. Ei auta vedenjuonti ei mikään.
Kommentit (9)
Tässä tämän päivän syömiset (aika tyypillinen päivä).
Aamupala klo 6.45: 1 leipä Keijulla, kuppi kahvia jossa pieni louraus rasvatonta maitoa
Töissä klo 8: iso mukillinen teetä ilman maitoa
Töissä klo 10-11 aikaan: myslipatukka
Luonas töissä klo 10.30-11.30 aikaan: kaupan valmissalaatti (kana, feta, mozzarella) ja lisäksi 1/2 purkkia (pieni purkki) raejuustoa. Smootie (kaupan valmis)
Välipala töissä klo 13-14 aikaan (riippuu luonaan ajankohdasta): mukillinen mustaa kahvia ja hedelmä (banaani, omena, pari mandariinia)
Päivällinen kotona klo 16.30-17 aikaan: lohikeittoa ja pari näkkäriä Keijulla ja juustolla
Nyt siis aivan kamala makeanhimo. Painun ihan kohta kauppaan hakemaan suklaata kun kotona ei ole mitään hyvää, ei edes kaakaojauhetta.
ap
Syö ainakin kunnollinen aamupala. Onko vitamiinien saanti kunnossa? Voihan tuo makeanhimo yksinkertaisesti olla vain mieliteko, mutta ainakaan ruokkimalla sitä siitä ei pääse eroon.
En vaan pysty syömään aamulla (en ole ikinä pystynyt). Tuon yhden leivän syön pitkin hampain.
Monivitamiinitabletteja syön, varsinkin talviaikaan.
ap
Ei ihme että on makeanhimo kun et edes syö mitään? Kenen nälkä oikeasti lähtee myslipatukalla ja kahvilla?
Mulla ainekin makeanhimo loppui kuin seinään kun mies ilmoitti erosta... Sitä ennen söin päivittäin kaikkea, karkkia, suklaata, pipareita ym...
Eli itse olen oman syömisen tulkinnut juuti pahanaolona josta ei meinannut olla poispääsyä, onneksi mies tajusi sanoa ääneen erosta!!!. Onneksi nyt vointi todella hyvä, makeaa ei juuri tee enään mieli, koska kesän jälkeen sitä olen todella vähän syönyt. Myös painoni tippui reilu 10kg 1,5kk:n aikana... Moneen viikkoon en syönnyt lainkaan makeaa.
Salaatti lounaaksi on tuhoon tuomittu ajatus... ei todellakaan pidä nälkää. Mä söisin illalla hevosen jos en päivällä söisi kunnolla.
Syö kunnon ruokaa. Tarkoittaa tarpeeksi proteiinia,tarpeeksi rasvaa (EI margariinia),hillitysti hiilareita.
Mun kokemuksen mukaan makeanhimo on tottumusasia.
kahteen viikkoon kun et anna periksi, ei enää tee edes mieli.
No syitä voi olla monia, tässä esimerkkejä
- liian pitkät ateriavälit
- liian kevyt aamiainen ja lounas (suurin osa päivän kaloreista pitäisi olla syötynä neljään mennessä, muuten nälkä kumuloituu ja illalla tulee syötyä enemmän kuin elimistö laskennallisesti tarvitsisi)
- ruuassa on liian vähän proteeinia (sitä pitäisi olla joka aterialla)
- ruuassa on liian vähän rasvaa (aika harvalle riittää vuorokauden rasvamääräksi "kevyt sipaisu kasvismargariinia)
- syömällä yritetään nostaa vireystilaa
- elimistössä on puutostila c-vitamiinista (en tiedä onko tämä tieteellistä, mut itselläni on makeanhimo aina jos en saa ravinnosta runsaasti c-vitamiinia, varsinkin talvella)