Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lääkärit pitävät anemiaa muotisairautena jos naiset ovat kärsineet siitä aina?

Vierailija
15.09.2020 |

Synnytykset, kuukautiset, raskas työ ja huono ravinto verottavat naisten rautavarastoja. Seurauksena on väsymystä, masennusta, kalpeutta, hengenahdistusta, lihomista, työkyvyttömyyttä ja lapsettomuutta.

Nainen hakeutuu lääkäriin joka laittaa naisen verikokeisiin. Hemoglobiiniksi mitataan 120, ferritiiniksi 10, viitearvoihin menee toteaa lääkäri. Naisella on huono olo, oireet edellämainittuja. No niin, sinulla on masennusta, laitanpa tästä sinulle SSRI-reseptin toteaa lääkäri.

Miksi se menee näin? Miksi nainen ei saa voida hyvin yksinkertaisella toimenpiteellä eli syömällä rautavalmisteita? Niitä ei saa edes syödä omin päin jos anemian syytä ei ole tunnistettu, koska syynä voi olla jokin suolistosairaus esimerkiksi jota ei olla havaittu tutkimuksissa ja tämä jää huomaamatta jos nainen itse lääkitsee oiretta.

Oma taisteluni anemian kanssa alkoi kun luovutin verta kolme kertaa yli 10 vuotta sitten. 149 hb putosi 120:n. Sain yhden pakkauksen Retaferia mukaani SPR:n pisteeltä. Kuulemma ajan kanssa rautavarastot elpyvät. No eivät ole ikinä elpyneet vaan olen kamppaillut asian kanssa tähän päivään asti.

Kehotan naisia olemaan varovaisia verenluovutuksen kanssa, koska seuraukset voivat olla vakavat. SPR saisi luvan maksaa luovuttajalle kunnon korvauksen, koska luovuttaja voi joutua omakustanteisesti maksamaan kuukausien kuurin rautavalmistetta yhden luovutuskerran takia. Aivan älytöntä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulta on rauta-arvo otettu ajoittain ja ihan lääkärin määräämänä, en ole itse ollut vaatimassa tai mahdollista diagnoosia esittänyt.

Vierailija
22/29 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin juuri ferritiininmittausta. Olen luovuttanut verta ja kilpirauhassairauskin. Lääkäri kieltäytyi. Sanoi, että voit hakea apteekista rautaa ja katsoa, auttaako se. Väsymykseen yms.

Mikä ihme siinäkin kokeessa niin maksaa ettei voida ottaa?! Mistä me oikein korkeina veroina maksetaan?! Ap

Ette juuri mistään. Naiset kuormittavat terveydenhuoltojärjestelmää miljardeilla euroilla enemmän kuin miehet.

Kukahan ne miesten jälkeläiset kantaa ja synnyttää...

Äidit. Siksi niitä kustannuksia ei huomioida sukupuolten välisessä vertailussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin juuri ferritiininmittausta. Olen luovuttanut verta ja kilpirauhassairauskin. Lääkäri kieltäytyi. Sanoi, että voit hakea apteekista rautaa ja katsoa, auttaako se. Väsymykseen yms.

Mikä ihme siinäkin kokeessa niin maksaa ettei voida ottaa?! Mistä me oikein korkeina veroina maksetaan?! Ap

Ette juuri mistään. Naiset kuormittavat terveydenhuoltojärjestelmää miljardeilla euroilla enemmän kuin miehet.

Lähde?

Sekin vaikuttaa, että naiset ovat tyypillisemmin matalapalkkaisissa töissä ja niissä on yleensä suppeampi työterveyshuolto, eli on pakko käydä julkisella.

Vierailija
24/29 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Lääkäri on vaehdellut jo vuosia että minulla on anemia. Hemppa noin 90 ja ferritiini nollassa. Se on se mikä minulla on luonnostaan. Siihen ei pidä millään mömmöillä puuttua sillä elimistö sekoaa siitä ja sivutuotteena tulee kaikenmaailman sairauksia kuten masennusta.

Olet sairas.

Minä olen täydellinen ja terve kuin nuo myrkkyjä kroppaansa pumppauttavat lääkärien juoksupojat.

Okei, olet sitten luonnonoikku. Meihin muihin kuitenkin pätevät luonnonlait ja meillä on veressä punasoluja, ei ektoplasmaa. Ei me sille mitään voida. Juokseminenkin on niin ja näin kun rautavarastot ovat tyhjät. Puuskuttaen menee raput ylös. Ap

En puuskuta rappusissa koska olen hyvässä kunnossa. Laihduta läskisi pois ja ala kuntoilla niin ei puuskututa.

Älkää vastatko tälle trollille, on jo vuosia sekoillut netissä millon milläkin nimimerkillä... Keksii omasta päästään kaikki jutut, pitkään av lla olleet muistaa

25/29 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Lääkäri on vaehdellut jo vuosia että minulla on anemia. Hemppa noin 90 ja ferritiini nollassa. Se on se mikä minulla on luonnostaan. Siihen ei pidä millään mömmöillä puuttua sillä elimistö sekoaa siitä ja sivutuotteena tulee kaikenmaailman sairauksia kuten masennusta.

Olet sairas.

Minä olen täydellinen ja terve kuin nuo myrkkyjä kroppaansa pumppauttavat lääkärien juoksupojat.

Okei, olet sitten luonnonoikku. Meihin muihin kuitenkin pätevät luonnonlait ja meillä on veressä punasoluja, ei ektoplasmaa. Ei me sille mitään voida. Juokseminenkin on niin ja näin kun rautavarastot ovat tyhjät. Puuskuttaen menee raput ylös. Ap

En puuskuta rappusissa koska olen hyvässä kunnossa. Laihduta läskisi pois ja ala kuntoilla niin ei puuskututa.

Olen normaalipainoinen, 167 cm/60 kg. Epäilisin sinua trolliksi, mutta kirjoitat ihan järkevän oloista blogia. Hämmentävää. Ap

En ole trolli vaan olen tosissani.

Vierailija
26/29 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä juuri siksi naiset elävät keskimääräisesti pidempää kuin miehet.

Vierailija
27/29 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan on. Äidit ei siis ole naisia. Tämä selittääkin paljon teidän ajatusmaailmasta.

Vierailija
28/29 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynejen kanta on että nainen on hysteerinen ja järjetön olento joka elää huomiosta. Siksi mihinkään naisten ongelmiin ei suhtauduta millään vakavuudella ja kaikki on aina vain mielikuvituksen tuotetta tai huomion hakua.

Vierailija
29/29 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sille kannata selittää. Se on joka ketjussa esiintymässä idioottina joka ei tajua, että naisilla on synnytyselimet ja ne tuottavat ongelmia koko naisen elämän ja vielä lisäksi naisilla on kansan uudistamistehtävä. Kyllähän se helppoa on olla mies kun kroppa vetää tasaista viivaa kuolemaan asti teini-iän jälkeen. Naisilla hormonitoimintakin muistuttaa vaihtelultaan sydänkäyrää.