Onko kukaan muu maanantaikappaleiden kruunaamaton kuningatar?
Aina kun ostan jotakin, se on rikki tai se ei toimi. Aina jos jaetaan jotakin, minun kappaleeni on viallinen. Siis ihan aina, en oikeasti tajua miten näin voi käydä.
Ostin Skylanders Giants pelin lapsille > portaali rikki. Sellaista ei kuulemma koskaan ole tapahtunut, eka kerta kun kuulivat.
Ostin uuden langattoman hiiren > syö paristoja 4 sarjaa viikossa kun yksien pitäisi kestää vuoden.
Ostin pippurimyllyn, kalliimman puoleisen > rikki, ei toimi, oli sisältä vielä lohjennut.
Ihan käsittämätöntä, nämä siis uusimmat hankinnat ja aina maanantaikappaleita.
Kommentit (3)
Juu on sattunut vähän liikaa ongelmia. Joskus joku puolituttukin huomioi asian, ettei mulla mene mikään hankinta oikein putkeen. Jääkaapit ja puhelimet hajoaa kuukauden päästä takuun umpeutumisesta, jne. Käytettyjä en viitsisi edes kokeilla, autosta kyllä on myös kokemus jossa liikkeestä kotiin ajaessa alkaa ääntää kuin helikopteri...
Otsikon perusteella luulin että puhuit itsestäsi maanantaikappaleena... Ja ajattelin että joo varmaan mäkin olen maanantaikappaleiden kruunaamaton kuningatar...
Hehe... toisaalta, minusta tuntuu, että nykyaikana aika usein tulee kaikille vastaan noita maanantaikappaleita. Pahimmat menevät rikki vasta juuri takuuajan umpeuduttua, noista sinun ostoksistasi pitää saada uusi tilalle sentään.
Joku aika sitten oli jossain juttukin siitä, että esim. kulutuselektroniikkaan pannaan tahallaan osia, jotka kestävät vain takuuajan ja rikkoutuvat pian sen jälkeen - että asiakas joutuu ostamaan uuden tilalle, ilman takuukorvausta.
Juu, PERIAATTEESSA monien kulutustavaroiden pitää kestää pidempään kuin takuuaika, mutta paljonkos se auttaa, kun maahantuoja ja myyjä jankuttavat sinulle pelkkää takuuaikaa, kun soitat. Aika harva varmaan jaksaa reklamoida ja vetää oikeuteen noita siitä, että esim. tietokoneen käyttöjärjestelmä pimenee 3kk takuuajan päätyttyä ja kuluttaja-asiamiehen mukaan vempaimen pitäisi kestää normaalia käyttöä pidempään...