Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran puremasta vakavia seurauksia?

Vierailija
06.11.2013 |

Voiko koiran purema aiheuttaa oikeasti jotain vakavaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä. jos jotain oireita tulee, niin pitää mennä lääkäriin.

Vierailija
2/9 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 12:33"]

Miten niitä harvinaisen vaarallisia bakteereita joutuu koiran suuhun?

[/quote]

no ne kuuluu koiran suun normaaleihin bakteereihin. Eivät oo siis koiralle vaarallisia. Eläinten puremat tulehtuu herkösti ja jos in vähäbki wyvempi jälki niin pitäis käydä hakeen antibiooti varuiksi just sen takia etttä osa tulejduksista on hengenvaarallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä "pintanaarmusta" ei tarvitse mennä, kunhan on jäykkäkouristusrokote voimassa.

Jos tulee syvempi haava, kannattaa mennä heti jos alkaa näyttää punoittavalta ts.  tulehtuneelta. Voi ihan oikeasti saada pahan tulehduksen joka johtaa verenmyrkytykseen harmittoman näköisestä puremasta. Kulmahampaat voivat upota sen verran syvälle että bakteerit jäävät kuoppaan hautumaan, itse ei saa puhdistettua tarpeeksi hyvin sitä haavaa.

Koirahan on osittain raadonsyöjä, joten sylki sisältää bakteereja jotka alkavat hajottaa ruokaa (lihaa) jo syödessä, samaten kuin ihmiselläkin.

Itse olen saanut paljon haavoja ja puremia niin koirilta, kissoilta kuin hevosiltakin. Ainut kerta kun piti mennä lääkäriin oli kun koira puri kämmenestä läpi. En siis mennyt tikattavaksi (ois ehkä EHKÄ pitänyt..) mut jouduin hakemaan antibioottikuurin seuraavana päivänä. Käsi turposi n. kolminkertaiseksi normaalista.

Vierailija
4/9 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä kuoli tänään 8v tyttö koiran puremaan.

Vierailija
5/9 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin aiheuttaa. Jotkut koiran suussa elävät harvinaiset bakteerit voivat aiheuttaa pahan tulehduksen. 

Vierailija
6/9 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus erittäin harvoin voi aiheuttaa. 

Mutta itse trimmaan ja saan toisinaan puremia. Koskaan niistä en ole mihinkään lääkäriin lähtenyt, eikä niistä ole tulehdusta tai mitään muutakaan seurannut. En pelkää ollenkaan itse puremisen seurauksia, vaikka ties mitä lihansyöjäbakteerijuttuja onkin. On vaan niin harvinaista sellainen.

Vierailija
7/9 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös näitä harvinaisia, mutta vakavia seurauksia ole viime viikkoina juuri uutisoitu? Joku nainen oli pureman aiheuttamiin tulehduksiin kuollutkin. Mutta käsittääkseni erittäin harvinaista.

Tässä esim. yksi tapaus: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013102917660695_uu.shtml

Vierailija
8/9 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä harvinaisen vaarallisia bakteereita joutuu koiran suuhun?

Vierailija
9/9 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää millaisia koiria pitää varoa ja pitääkö joka koiranpuremasta mennä lääkäriin?