Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuriin on tullut vauva, minä katkerana seinän toisella puolella

Vierailija
06.11.2013 |

Naapuriin on syntynyt vauva, mikä on tietenkin ihana asia. Asutaan kerrostalossa jossa on melko ohuet seinät, joten kuulen väkisinkin jos/kun vauva esim. yöllä itkee tai on hereillä. Ei haittaa, kuuluu elämään. 

Mutta huomaan (taas) itsessäni katkeria tuntemuksia kun naapurivauva nukkuu hyvin! Eli oma ei oikeasti nukkunut kun vasta 3,5-vuotiaana pidempiä pätkiä, ja vieläkin nyt lähes 5-vuotiaana heräilee öisin. Tämä naapurin varmasti ihana vauva herää ehkä pari kertaa yössä varmaan syömään, ja sitten taas hiljenee useaksi tunniksi. 

Ja minä siis katkeroidun tästä, koska itse ilmeisesti olin niin huono äiti etten osannut lastani nukkumaan opettaa. Kuulostaa ehkä tyhmältä mutta näin minä vain asian koen. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kannata tuollaisella itsensä syyllistämisellä itseään masentaa. Lapsesi on yksilö, niin kuin muutkin lapset. Myös nukkumisen osalta. Et voi määritellä äitiyttäsi sellaisella asialla, mihin et hyvälläkään hoidolla voi vaikuttaa. Lapsi joko nukkuu hyvin tai ei nuku hyvin. Minulla on kolme lasta, joista jokainen on ollut ihan erilainen nukkumisen osalta. Vaikka olenkin toiminut melkein samalla tavalla jokaisen kanssa.

Nyt keskity kaikkiin positiivisiin asioihin elämässäsi, niin huomaat elämän olevan ihan kivaa. Negatiivisten ajatusten voi antaa tulla, ja mennä, niiden kans ei kannata jäädä pähkäilemään.

Vierailija
2/5 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole äidin taidoista kiinni nukkuuko lapsi yöt hyvin vai huonosti. Mun esikoinen oli (ja on edelleen) huono nukkuja, vuoden ikäiseksi heräili parin tunnin välein. Toinen lapsi taas on nukkunut puolivuotiaasta saakka täysiä 11h yöunia heräämättä. Molemmat hoidettu ihan samalla tyylillä, ovat vaan erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ärsyyntynyt sukulaiselle,joka hehkutti aina fb:ssä omaa vauvaansa,kuinka helppo oli.Ei kuulemma itkenyt ollenkaan kun hampaita tuli,nukku 4 tunnin päikkäreitä putkeen,oli aina kiltisti lääkärissä,ilman mukamas mitään ongelmia,pukeminen aina helppoa jne.

Itse en näitä hehkutuksia jaksanut lukea,kun tuntui olevan ikuinen päivänsäde,eikä nähtävästi kukaan muukaan,kun loppui kommentit ja tykkäykset.

Kyllä meillä vain itketään kun hampaita tulee ja kiemurrellaan lääkärissä.Toisen lapsen kohdalla ei ole tullut mitään hehkutuksia päivityksiin,oi kamala,sekö kitisee syödessäkin.

Vierailija
4/5 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa ylipäänsä onnellisia, jos teillä on se vauva, oli sitten helppo tai vaikea. Minä kuuntelen naapurista vauvan itkua ja suren omaani, joka kuoli kohtuun raskauden loppumetreillä tuntemattomasta syystä... Katkeria fiiliksiä on, vaikka tiedän, että ne vaan syövät sisältä ja tekevät olon entistä pahemmaksi.

Vierailija
5/5 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te alaspeukutatte tuota aloitusta? 

Itse ymmärrän hyvin mitä ap tarkoittaa, mutta joo, kyllä se tosiaan hieman tyhmältä kuulostaa.