Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa ystäväni mökille. Mitä vien tuliaisena?

Vierailija
14.09.2020 |

Vinkkejä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondylooman.

Vierailija
2/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain poiskuluvaa kuten viiniä, leipää, wc-paperia, talouspaperia, ehkä herkkuja, jos ne isännille maistuvat. Ei mitään hyllyntäytekoristeita. Ja jos haluavat, niin vie grillattavaa tai muuta ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketin. jos aiot olla vähintään viikon

Vierailija
4/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhenlihaa ja raikkaita voileipiä tietenkin

Vierailija
5/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norppia ja emättimiä

Vierailija
6/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pullo (lasinen) yhden tähden Jaloviinaa.

M 45

Vierailija
7/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkki: kysy, mitä siellä tarvittaisiin tai kuluisi ja vie sitä.

Muuten tämä riippuu niin paljon siitä, että kauanko olet vieraana, kauanko isäntäväki aikoo viipyä mökillä ja millainen mökki on, että on kovin vaikea vastata fiksusti. Silloin jotain "yleispätevää olisi varaan hyvä: ei itään vaivalloista tai liian erityistä eikä mitään liian kallista, jolloin saajaa harmittaa jos se jää käyttämättä: jotain sellaista, mikä kuluu vierailusi aikana (juotavaa, syötävää, leikkokukkia, kynttilöitä).

Jos tunnet ihmiset hyvin ja tiedät millainen mökki on, niin voit ajatella esim seuraavia:

-hyviä ladattavia akkukäyttöisiä taskulamppuja (kivampi liikkua illalla pimeässä ulkona, esim  mennä huussiin niiden kanssa - mutta vain jos siellä ei jo ole jotain koko pihan valaisevaa systeemiä)

-huussikuiviketta (vain jos siellä on ulkohuussi)

-syyskrysanteemeja tai kanervia tai vastaavaa (mutta vain jos mökillä aiotaan olla viikonlopun jälkeenkin)

-kauniita ja käteviä ulkokäyttöön sopivia istuinalustoja syyskylmille (mutta vain jos tiedät että ne on saajankin mielestä kauniita ja jos siellä oleillaan syksylläkin - ja jos tiedät, paljonko niitä tarvitaan. Kaksi pyllynaslustaa on vähän nolo jos siellä on 10 hengen puutarhakalusto terassilla)

Vierailija
8/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilahtuisin kk-astioista ja ruokailuvälineistä, ei niitä perus valkoisia vaan kauniimpia. Kauniit kk-ruokaservetit on myös kiva tuliainen. Nämä tietysti siis jos mökillä on tapana käyttää kk-astioita.

Myös itse tehty pulla-kakku-piirakka on hyvä tuliainen. 

Vierailija
9/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ruokaa tai aineet johonkin ruokalajiin, kahvileipää, kahvia, viiniä, mikä on isäntäperheen kannalta luontevaa.

Vierailija
10/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ruokaa jota haluat syödä, erityisesti jos sinulla joitain ruokarajoitteita. Sama juomisten suhteen. Jos mökki kauempana kaupoista ei hetkessä ajella hakemaan juuri oikeanlaista levitettä, kinkkkuviipaleita tai vegaaninakkeja.

Vierailija
11/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

korona se kestää koko elämän

Vierailija
12/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NYT EI OLE OIKEA AIKA MENNÄ MÖKILLE SAATANAN KORONANLEVITTÄJÄT!!!!!!!!!!!!!!!!

Tolla lailla sen Marinin olisi pitänyt sanoa se

Vierailija
13/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvipaketin. jos aiot olla vähintään viikon

Sen pitää olla Juhla Mokkaa.

Vierailija
14/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista vietettyä päivää kohti: Leipäpaketti, 2 litraa maitoa, olutlaatikko, 1 kg lihaa, kurkku ja tomaattia sekä 24 laatikko olutta. Nämä siis tuliaisena. Omat ruuat ja juomat päälle.

Vierailija
15/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaista vietettyä päivää kohti: Leipäpaketti, 2 litraa maitoa, olutlaatikko, 1 kg lihaa, kurkku ja tomaattia sekä 24 laatikko olutta. Nämä siis tuliaisena. Omat ruuat ja juomat päälle.

Kaksi laatikkoa kaljaa päivässä alkaa käydä jo kunnon päälle...

Vierailija
16/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ruuat ja juomat, oletteko tosissanne? Jos mä olisin menossa ystävän mökille, selvittäisin tietenkin että mitä syödään jne. Niitähän on paras suunnitella ja hankkia kimpassa. En veisi erikseen mitään omia ruokia ellei nimenomaisesti sovittaisin että hommaan vaikka aamupalat tms. Kovasti vaikuttaa sekin kuinka kauan siellä on tarkoitus olla ja onko ystävä siellä jo ennestään niin että löytyy jo jotain. Tai jääkö sinne vai pitääkö kaikki tuoda mukana pois, ylijäämät siis. 

Veisin jonkun tuliaisen sen mukaan mistä tiedä ystäväni pitävän, jotain juomaa tai suklaata tms. Tai kivoja saunatuotteita.

Vierailija
17/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ystävältä ja esitä asia painokkaasti, kuten "haluan ehdottomasti tuoda jotain, mikä sopii sinulle parhaiten". Hanki ystävän ehdottama ja lisäksi pullo viiniä tai suklaata tms. mistä tiedät ystävän pitävän. 

Vierailija
18/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ilahtunut, kun olen saanut mökkituliaisina seuraavia: kuohuviini, puna-/valkoviini, ulkokukkia, makeisia, sipsiä, teetä, servettejä, salaattikulho ja -ottimet, keittiöpyyhe, itseleivottua pullaa.

Vierailija
19/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koronan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi