Naapuri tienaa vain 42000 vuodessa!!
Kommentit (18)
Jos tuo on verotettava tulo, niin ota huomioon, että bruttotulosta on jo tehty lainmukaiset vähennykset, eli brutto voi olla aika paljon korkeampikin. Tuostakin tulee keskimäärin 3500 €/kk, veroprosentti lienee kolmenkymmenen luokkaa, joten käteen jää lähes 2500 €. Moni ei saa sitä edes bruttona.
Paljonkas sinä itse tienaat, kun sinulla on varaa arvostella muiden tuloja. Eikö sinulle ole lapsena opetettu, että on elettävä suu säkkiä myöten ja että ei ne suuret tulot... Toimeen tulee erinomaisesti, kun suhteuttaa rlinkustannukset tuloihinsa. Se tuntuu kyllä olevan monelle nuoremmalle vaikeaa. Sinullekin?
Yrittäjät voi nostaa osakeyhtiöstä max. 60.000 e verovapaata osinkoa. Ja nämähän ei näy missään verotilastoissa. Miettikääs sitä, jos naapuri on vaikka osakeyhtiön osakas:)
Yhtä huonosti ap lukee nyt tilastoa kuin suurin osa toimittajista, joiden mielestä julkkisten tulot romahtavat silloin, kun he vihdoin ymmärtävät kierrättää tulonsa yrityksen kautta...
Ap:n naapuri ei siis ole köyhä, jos näyttää rikkaalta ja elää kuin rikkaat, mutta verotettavat tulot on pienet.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 09:29"]
Yrittäjät voi nostaa osakeyhtiöstä max. 60.000 e verovapaata osinkoa. Ja nämähän ei näy missään verotilastoissa. Miettikääs sitä, jos naapuri on vaikka osakeyhtiön osakas:)
[/quote]
verovapaa osinko on kyllä pääomatuloa sekin, joten kyllä se näkyy tulona, vaikka siitä ei veroja maksettaisikaan.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 09:29"]
[/quote]
verovapaa osinko on kyllä pääomatuloa sekin, joten kyllä se näkyy tulona, vaikka siitä ei veroja maksettaisikaan.
[/quote]
taidankin olla väärässä, anteeksi, kirjoitin kommentin ennen kuin tarkastin asian. Verovapaa osinko ei ehkä näykään pääomatulona.
Sorry :(
- 10 -
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:52"]
Mistä ap näkee noin pienet tulot?
[/quote]
Verotoimistosta näkee, kun käy selailemassa päätteeltä.
No vaikka olisi tuossa kaiket tulot, niin täysin keskituloinenhan tuo on. Suomessa on paljon vähemmän tienaavia ja hyvin toimeentulevia ihmisiä.
Minullakin on nollatulot. Annan uteliaiden kärvistyä kateuteen, koska luulevat että elän olemassaolevan varallisuuden turvin. Todellisuudessa saan tuloni toimeentulotuen kautta.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 08:58"]
Hah! Olen luullut, että enemmän, mutta onkin KÖYHÄ!
[/quote]
Itse et selvästi tienaa puoltakaan tuosta, kun makaat kotona lukemassa muiden verotietoja ja tulit siitä vielä ketjua siitä availemaan :DDD Osta oma elämä.
Vain köyhät ja huonotuloiset vaivautuu kyttäämään toisten verotietoja. Kuten naapurin. Hyvätuloisilla ei riitä aika eikä energia sellaiseen touhuun.
Voisin hyvinkin uskoa, että naapurimme käy verotoimistossa kyttäämässä tulojamme, sen verran sairasta porukkaa ovat. :D
Köyhiä ollaan varmasti hänen rikkausmääreensä mukaan, mutta hyvin rikasta elämää elämme :)
Mitä matalammat tulot, sitä pienemmät verot :) Siksi ei v-tuta kun miettii että joku tekee todella vastuullista hyväpalkkaista työtä mutta maksaa tässä maassa puolet palkastaan veroa, ja mihin ne verot menee? Ei ainakaan terveydenhoitoalalle eikä teiden kunnostamiseen, eli kalliilla autoverolla ostetut autotkin hajoaa alta aikayksikön kun tiet surkeat.
Mitä väliä?en itekkää oo rikas mut mulle on yks hailee paljon mun naapurit tienaa.