Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja matala verenpaine (pyörtyily)

Vierailija
03.11.2013 |

Odotan toista lasta, raskausviikkoja kasassa 10+2. Raskausoireet ovat olleet aivan järkyttäviä. Pahoinvointia, syvää väsymystä ja erilaisia kolotuksia. Nyt viime viikkoina olen kuitenkin pyörtyilyt lähes joka päivä. Pyörtyminen tapahtuu kun seison/istun vähän pidempään paikoillani. Oletan siis johtuvan alhaisesta verenpaineesta. Hemoglobiini oli viikolla 8 vain 109, mutta viime viikolla jo 135, eli hemoglobiinista pyörtyily tuskin johtuu. 

Onko täällä joku muu kärsinyt kyseisestä vaivasta? Milloin tilanne on helpottanut, vai onko pyörtyily jatkunut pitkälle raskauteen? Pelottaa jo liikkua yksin kaupungilla, kun ei tosiaan koskaan tiedä milloin rupeaa huipppaamaan. :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä noin pahaa tilannetta ollut muulla. Saatko riittävästi suolaa?

Vierailija
2/5 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pyörtynyt, mutta ekaa odottaessa oli todella lähellä. Verenpaineet normaalit ja pitkiä aikoja itsekin jouduin seisomaan. Suolaisempi ruoka auttoi, yritin siis pahoinvoinnista huolimatta syödä edes hieman suolapähkinöitä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi nesteytyksestä.

Vierailija
4/5 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkia olen surutta syönyt pahimpaan heikotukseen, auttaa jonkin verran. Ruokavalio on muuten ihan normisuolainen. Täytyykin kiinnittää asiaan enemmän huomiota.

Vierailija
5/5 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 22:49"]

Huolehdi nesteytyksestä.

[/quote]
Mulla on muuten myös koko ajan järkyttävä jano! Vettä menee litra tolkulla. Tähänkin pitää kiinnittää enemmän huomiota :)

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi