Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan kandityössä menee?

Vierailija
03.11.2013 |

Jos syksyllä ilmoittautuu seminaariryhmään, niin onko se mahdollista saada valmiiksi saman syksyn aikana?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kandiin ei kannata kuluttaa liikaa aikaa.

Vierailija
2/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin oli tarkoitus, että saadaan joko keväässä tai syksyssä valmiiksi, 3-4 kk. Ja 20 saada opintopistettä muita opiskeluja siinä ohessa suoritettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin. Minulla meni kaksi kuukautta kokopäivätyön ohella. Kirjoitin ei- äidinkielellä.

Vierailija
4/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta eri asia on saatko siitä suoritusmerkinnän tuossa ajassa. Kannattaa kysyä ennen kuin alat pitää kiirettä, jos siitä ei sitten ole mitään hyötyä. Tai onhan se työ sitten alta pois. Meillä ainakin seminaariin piti käyttää kaksi lukukautta riippumatta siitä, miten sen työn teki valmiiksi.

Minä vetkuttelin kandini kanssa (tapani mukaan) ja lopulta survoin sen valmiiksi materiaalien etsimisen kanssa valehtelematta viikossa. Tai viikossa siihen kuntoon, että esittelin sen muulle seminaariryhmälle ja sitten meni vielä toinen viikko, kun tein sen kokonaan valmiiksi.

Aloittelen juuri gradua ja aion saada sen tammikuun jättöpäivään mennessä valmiiksi. En suosittele tätä omaa tapaani yhtään kenellekään. Tyhmää vetkuttaa eka pitkään ja sit tehdä stressillä, vaikkakin ainakin kandistani sain erinomaisen arvosanan.

Vierailija
5/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koko lukuvuoden mittainen seminaari, mutta kyllä sen puolikkaassakin lukuvuodessa varmasti saa tehtyä jos vaan tekee ahkerasti.

Vierailija
6/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, todellakin. En tiedä mitkä teillä on kandivaatimukset, mutta itsellä aikanaan oli 20-30 sivua ja 10-20 eri lähdettä. Sellaisen kirjoittaa viikossa. Enemmän aikaa minulla seminaarissa istumiseen meni kuin itse työhön. Sekä kandista että gradusta maalattiin ainakin meillä paljon työläämpiä ja valtavampia peikkoja kuin ne oikeasti olivatkaan.

Vierailija
7/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin 80 sivua. 4

Vierailija
8/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandin väsää kuukaudessa, allekin.

Vierailija
9/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on koko vuoden seminaari, mutta lukee että voi tiivistää myös puoleen, jos aloituskokouksessa päätetään. 

Ongelma on siinä, että helmikuussa alkaa erillishaku maisteriohjelmaan, joka kiinnostaa minua, mutta siinä on edellytyksenä, että kanditutkinnon saa valmiiksi syksyllä. En ymmärtänyt tänä syksynä ilmoittautua seminaariin. :/

Vierailija
10/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10=ap

Vierailija
11/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kahdessa päivässä. FM, matematiikka. Gradussa kesti sitten 3kk.

Vierailija
12/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu "tutkimuksesta", mutta sanoisin, että yhdestä viikosta kuukauteen. Itse tekisin todennäköisesti viikossa, jos vaan saisin materiaalin kasaan ja aihe olisi sellainen, että siitä voi viikossa tehdä. Vertailuna sen verran, että kirjoitan 10-15 sivuisen esseen tutkimuskurssille 4-6 lähteestä muutamassa tunnissa.

Vierailija
13/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monissa oppiaineissa, muun muassa omassani, kandiseminaari kestää kaksi lukukautta ja ne kaksi lukukautta siellä on istuttava. toki tähän sisältyy enemmän tutkimusohjausta kuin tällä palstalla usein kuuluu.

Vierailija
14/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntatieteisiin tein viime keväänä. Semma kesti tammi-huhtikuun, tästä kandityötä ehkä 2 kk:n ajan, alku on niin löysää. Jätin valmiin työn huhtikuun puolivälissä, sivuja jotain 50. Ja kävin koko ajan töissä, työtunteja 40-50 per vko ja perhe-elämä päälle. Ei ollu paha rasti.