Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voisiko joku auttaa?

Vierailija
03.11.2013 |

tosi huono olo...paha ahdistus. Koko mun lähipiiri näkee mut syyllisenä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itse tunnet olevasi syyllinen, vaikkei muut niin ajattele?

Vierailija
2/9 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko sä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mitään tehnyt kenellekään. 

Vierailija
4/9 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa selittää. Riita koskee rahaa. Mies käyttää sitä aseenaan minua vastaan, myös lapsia ja sairastumistani käyttää aseena Mä en tiedä kuka voisi auttaa ja mun pitää pärjätä tavallaan yksin. Pitää sietää ahdistusta. Uhkailee erolla, mutta ei toteuta sitä, uhkailee lasten viemisellä ja kaikella. 

Nyt on vaan tosi huono olo ja pakko itkeä ja purkautua täällä.

Vierailija
5/9 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitapa paperillle suojaverkkosi, kirjoita kaikki ihmiset, joilla voisi olla sinusta ja lapsista hyvää sanottavaa (päiväkodin hoitajat, koulun opet, neuvilatädit, naapurit, ystävät, tutut, sukulaiset, kaupan tädit.... Kaikki), kirjoita ylös kaikki miehesi uhkailut, syytökset, oudot jutut, mahdolliset silminnäkijät, ihmiset, joille olet ehkä asiasta jotakin sanonut...). Jos sinulla ei ole omaa tiliä, avaa sellainen heti ja siirrä sinne lapsilisät, kauppojen bonukset ja plussat jne. Kysele myös ystäviltä jo valmiiksi mahdollista rahallista apua jos joskus sitä nopeasti tarvitset. Mieti myös suunnitelma jos joudut lähtemään nopeasti lasten kanssa kotoa. Pidä kännykkä aina ladattuna taskussa, samoin mahd. auton avaimet, kotiavaimet ja lompakko.

Siirrä jos mahdollista omaisuuttasi ja tavaroitasi pois kotoa, mm. valokuvat ja muut korvaamattomat. En tiedä mikä tilanteesi on, mutta pärjäät kyllä kun teet suunnitelmia. Älä missään nimessä lannistu, alistu ja masennu, kaiva esiin sisäinen leijonaäiti ja huolehdi lapsistasi ja itsestäsi. Muista, että jos olisi tuntuu uhatulta mitenkään, nosta valmiustasot heti korkealle. Kerro kuulumisia täällä!!

Vierailija
6/9 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt itket ja suret, sitten painelet nukkumaan.

Vierailija
7/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:15"]

Kirjoitapa paperillle suojaverkkosi, kirjoita kaikki ihmiset, joilla voisi olla sinusta ja lapsista hyvää sanottavaa (päiväkodin hoitajat, koulun opet, neuvilatädit, naapurit, ystävät, tutut, sukulaiset, kaupan tädit.... Kaikki), kirjoita ylös kaikki miehesi uhkailut, syytökset, oudot jutut, mahdolliset silminnäkijät, ihmiset, joille olet ehkä asiasta jotakin sanonut...). Jos sinulla ei ole omaa tiliä, avaa sellainen heti ja siirrä sinne lapsilisät, kauppojen bonukset ja plussat jne. Kysele myös ystäviltä jo valmiiksi mahdollista rahallista apua jos joskus sitä nopeasti tarvitset. Mieti myös suunnitelma jos joudut lähtemään nopeasti lasten kanssa kotoa. Pidä kännykkä aina ladattuna taskussa, samoin mahd. auton avaimet, kotiavaimet ja lompakko.

Siirrä jos mahdollista omaisuuttasi ja tavaroitasi pois kotoa, mm. valokuvat ja muut korvaamattomat. En tiedä mikä tilanteesi on, mutta pärjäät kyllä kun teet suunnitelmia. Älä missään nimessä lannistu, alistu ja masennu, kaiva esiin sisäinen leijonaäiti ja huolehdi lapsistasi ja itsestäsi. Muista, että jos olisi tuntuu uhatulta mitenkään, nosta valmiustasot heti korkealle. Kerro kuulumisia täällä!!

[/quote]

Kiitos neuvoista. Hankala muistaa kaikkea mitä mies uhkaillut. Keksii asioita päästään eikä todista niitä mitenkään jos pyydän. Manipuloi ja yrittää sekoittaa päätäni. On katsonut tiliotteeni, minulla menee eri tilille lasten lapsilisät. Haluaa nyt ne käyttöönsä. Sai siis selville tiliotteesta. En vain ollut tarpeeksi fiksu ja luotin liikaa.  Syyttää kuitenkin minua koko ajan siitä etten voi luottaa häneen. Miten voisinkaan jos huutaa ja haukkuu minut. Voiko sellaiseen luottaa? Ei.

Olen kertonut tilanteesta vanhemmilleni. Heiltä ehkä saisin apua tarvittaessa. Asuvat vaan eri kaupungissa eli lapsia en saa pois täältä. Koulut täällä. Voinko viedä hädän sattuessa lapset kotoa pois eri kaupunkiin 30km päähän?

Yksi ystävä on serkku jolle voisin kertoa miehestä. Siinä vaan menettää kasvonsa. Mutta onko väliä?

Myös veljelle voisin kertoa miehestä. Emme vain ole tekemisissä paljoakaan veljen kanssa. 

Minulla siis on rahaa nyt säästössä jonkin verran. Mutta saako tilannetta enää muutettua? Siis mies ei halua terapiaan ei halua hoitoa tilanteeseen tai ulkopuolista. Myöntää kyllä välillä virheitään ja pyytää anteeksi. 

On vain jo nyt uhkaillut vievänsä oikeuteen lasten huoltajuuden. Ottaa varmasti esille masennukseni ja sairaalassa oloni. 

Kauanko tilanne voi jatkua että sille kandee tehdä jotain? 

Valokuvat pitää viedä turvaan. En tiedä mitä muuta voisi viedä? Antakaa vinkkejä. Huonekalujahan en saa täältä ja niissä on rahaa. 

ap

Vierailija
8/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sanoa sille että otahan ihan rauhassa, ja kysyä että mihin hän sitä rahaa nyt sitten tarvitsee?

Vierailija
9/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitä syvään ja rauhallisesti ja musita, että uhkailut ovat uhkailuja.

Hän huomaa, että saa sinuun otteen niiden avulla.

Olet ollut hoidossa? Nyt sinun täytyy olla erityisen rauhallinen ja vältä provosoitumasta. Kun itse käyttäydyt rauhallisesti sinuun ei saa "sekopää" leimaa ja oelt vahvemmilla. Jos mies uhkailee sinua huutaen yms. niin äänitä uhkailut. Huolehdi, että mies ei saa käsiinsä mitään virallisia papereitasi, puhelinta ja osoitekirjaa ( pidä mukanasi).

Älä uskoudu tunne puuskassa enää miehellesi missään, älä lähde riitoihin mukaan. Aika on olla rauhallinen ja harkita mitä tehdä.

Tämän neuovon kirjoittaa todella epäinhimillisen taistelun läpikäynyt henkilö.

Onko uhkaa fyysiestä väkivallasta vai onko uhka sitä, että hän yrittää viedä lapset sinulta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän