Te joilla tiskikone ei huuhtele kunnolla. Vinkki:
Meillä on Siemensin tiskikone, vajaa 3 vuotta vanha. Tabletit ei liukene kunnolla, kun on vesipihi malli ja käyttää aivan liian vähän vettä. Huomasin käyttöohjevihkosta, että kun käyttää Vario Speed -valintaa, niin ohjelma käyttää enemmän vettä ja energiaa saadakseen saman pesutuloksen kuin ohjelma normaalisti.
Olen nyt kokeillut sitä pari viikkoa ja tablettien kanssa taistelut näyttävät olevan ohi. Meille oli kertynyt kaappiin erilaisia tabletteja, kun yritimme löytää sellaisen mikä sopii vesipihille koneelle. Nyt olen testannut niitä kaikkia ja mistään en huomaa pesuainejäämiä ohjelman jälkeen. Jopa Finish All in One tabletit huuhtoutuvat kokonaan (ja pesutulos muutenkin loistava) vaikka aiemmin niistä jäi ihan valkoista jauhetta astioiden pintaan!
Tarkistakaa onko teidän koneessa Vario Speed-valintanäppäintä ja mitä siitä sanotaan käyttöohjevihkossa. Ja kokeilkaa! Auto-ohjelman pesuaika lyhenee lähes tunnilla meidän koneessa ja oikein voin kuulla miten vesi hölskyy koneessa. Mieluummin kone saa käyttää vaikka tuplasti enemmän vettä, jos vaihtoehtona on pesuainejäämäiset astiat. Lasten astioita olen jopa huuhtonut vesihanan alla aiemmin kun hirvitti pesuainejäämät..
Kommentit (22)
516 käyttäkää koneessa astianpesuainetta jauheena ,tai nestemäisenä kone rupeaa pesemään täydellä teholla , huudelkaa astiat ruuanjätteistä , kone poistaa vain rasvan astioista ,mikä on tarkoituskin ((((((, huuhtelemattomia astioita ei missään nimessä koneeseen)))))))) Vario speed on hyvä keksintö , syvät lasit on puhtaita, mikä on aina ollut ongelma
Käytä jauhetta , tai tiivistettyäpesuainetta , ei taplettia pesutulksen takia , tapetit ovat hitaasti liukenevia , kun koneessa on nykyään lyhyet ohjelmat, tärkeää huuhtele aina astiat ensin ,sitten koneeseen, Vario speed on hyvä keksintö käytä sitä,