Oletko pannut merkille miten epäloogista kuulu intersektionaalinen feminismikin on? Ja miten se ei haittaa toisia sitten yhtään
Ja jos ja kun työmarkkinoiden arvojärjestyksen huipulla jo tällä hetkellä Koneen säätion laajan tutkimuksen mukaan on suomalaistaustainen nainen, niin sen tarpeenkin kanssa taitaa olla vähän niin ja näin. Mutta tosiaan ei menoa haittaa.
Eli mietittäiskö jotain oikeita ongelmia välillä kun se liikennemerkkitouhukin korreloi juuri eriytymisen kanssa. Siitäkin on laajat tutkimukset. Näkyy meillä näin. Ihan huima kehitys jopa 2010-luvulla ja ihan väärään suuntaan.
Tasa-ammateissa työskenteli 8,9 prosenttia palkansaajista vuonna 2017.
Näissä ammateissa naisten ja miesten osuus ammattiryhmissä toimivista on 40–60 prosenttia.
Tasa-ammateissa työskentelevien määrä oli noin viisi prosenttiyksikköä pienempi vuonna 2017 kuin vuonna 2012.
Ja tuo segrekaatio joka näiden toimien seurauksena tapahtuu tai niiden kanssa korreloi sitten tietty ahdistaa juuri naisia. Ketäs muutakaan?
– Segregaatio ei itsessään ole ongelma, mutta silti siihen pitäisi puuttua. Segregaatio lisää syrjintää ja kasvattaa palkkojen epätasa-arvoa, Koivunen sanoo.
Koivusen työryhmän tutkimuksessa näkyi selvästi, että myös naisenemmistöisillä aloilla naiset kokevat syrjintää enemmän kuin työpaikoissa, joissa miehiä ja naisia on yhtä paljon. Miesten syrjintäkokemukset eivät samalla tavoin riipu työpaikan sukupuolijakaumasta.
Toisaalta, mitä tasaisempi työpaikan sukupuolijakauma on, sitä paremmat oltavat syrjinnän suhteen on sekä naisilla että miehillä. Tällaisia tasa-aloja on Suomessa vähän.
Ja tällaisia meillä sitten tutkitaan ihan tohtoritasolla. On myös asiavirhe sanoa, että työmarkkinat ovat edelleen segrekoituneet kun ne ovat sitä yhä enenevässä määrin itse asiassa. Ja lypsäähän tohtori jo tuolloin pari vuotta vanhaa juttua kun joku lyyli ei ollut kuulemma saanut KESÄtöitä.
https://aikalainen.uta.fi/2017/11/02/ei-mikaan-tasa-arvon-mallimaa/
Ja tuo "kokevat" on mielenkiintoinen sana myös. Totta kai naiset kokevatkin koska ovat naisia. Sama juttu sen vihapuheen kanssa. Siksi on muuten nykyään niin tärkeää, että kaikki (lapset) on niin kilttejä. Yhtäkkiä on niin tärkeää onko sanottu pahasti h´´ja ettei ketään vaan ole loukattu. Se on kaikki tullut naisten myötä.
https://twitter.com/ivanpuopolo/status/1181199947615608832?lang=fi
Kommentit (3)
En tajunnut kirjoituksesi kaikkia nyansseja, koska en jaksanut keskittyä, mutta tasa-arvoista Suomea ei ollut ennenkään ja nyt vasta vähän onkin. Jokaisen kannattaa ajatella ensisijaisesti itseään ja läheisiään. Kaikki muu on juhlapuhetta.
Mistähän mä voisin saada muutaman sorrettu-pisteen? Kai mussa on hieman jotain vähemmistöä, joka on sorretussa asemassa? Jos ei ole niin kun tuo tasoitussysteemi tulee käyttöön niin mä oon pulassa. Olisiko aika tehdä DNA-koe asian selvittämiseksi, kuten eräs Nia Hope teki.
Vihreissä toteutuu aika täysin. Katsotaan vaikka kansanedustajien määrää. Jos lähes kaikki olisivat miehiä, tulisi hirveä huuto. Kun kaikki ovat naisia, on tasa-arvo lähes täydellinen.