Taas kanafileitä! Onko sulla joku kiva vinkki niiden valmistamiseen uunissa? Muutoin teen taas sillä samalla puuduttavalla tavalla.
Mausteet pintaan (suola, pippuri, kurkuma, savupaprika + öljy) ja uuniin.
T. Kun ruoanlaitto on pakkopullaa
Kommentit (30)
Jep, fileiden päälle pestoa noin tlk, folion sisään ja uuniin.
Kypsennä, revi ne ja sekoita salaattiin.
Mikä se oli se hittiruoka joku vuosi sitten? Igorin kana?
Pilko paloiksi, pyöritä jauhoissa, kananmunassa, mausteissa sekä korppujauhossa/cornflakes muruissa/pankojauhoissa ja paista uunissa rapeaksi. Kotitekoisia nugetteja
Pinta pannulla, uuniin suht väsässä kanaliemessä, jossa valkosipulia, rosmariinia, sitruunaa, persiljaa sekä oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Osta välillä vaikka siipiä paketti.
kuka nyt luita ostaisi. Niissä ei ole mitään syötävää. Tee ennemmin se soossi ja lusikoi paljaaltaan.
Sitruunankuorta raastettuna, suolaa, pippuria ja voita.
Minä olen aina suosinut broilerin koipireisiä, jotka laitan tunniksi 200 asteeseen. Lisukkeeksi riisiä ja maissi-paprika-heineitä currylla maistettuina. Joskus tulee ostettua kokonaisia grillattuja kanoja.
Hiero pintaan mausteet, esim. currya, suolaa, pippuria ja korianteria, purkki kermaa päälle.
https://www.hellapoliisi.fi/broileri-ja-kanaruoat/nyhtokana-pitaleivat/
Tuo nyhtökanatäyte on tosi hyvää myös riisin tai pastan kanssa, jos ei pitaleipiä halua tehdä! Itse valmistus on tosi helppoa, mutta uunissa menee tosi kauan.
Leikkaa paloihin taskut ja sisään kunnon pala roquefortia... Helpolla vaihtelua.
Kana kannattaa ostaa kokonaisena ja kypsentää yrttien ja mausteiden kanssa uunissa noin 60min 175-225 asteessa. Tulee mehevää ja maukkaampaa. Fileet on ankeita valmistaa.
Minä sulatan vähän voita, liuotan siihen ensin hunajaa ja sinappia, sitten lisään öljyä, sitruunanmehua, currya, suolaa ja mustapippuria. Kaadan seoksen kanafileiden tai nuijien päälle ja paistan uunissa.
Tee Igorin kanaa, niin menestys on taattu.
Jos pidät vuohenjuustosta, mausta savupaprikalla, paista pinta pannulla, siirrä uunivuokaan, leikkaa joka fileen päälle chevrekiekko ja heitä perään purkki kermaa. Sitten uuniin. Ei tarvitse suurustaa.
Eksoottinen uunibroileri:
- rasia broilerin fileitä, paistileikkeitä, rintaleikkeitä tms.
- 3 rkl juoksevaa hunajaa
- 3 rkl sitruunamehua
- 3 rkl sweet chili -kastiketta
- 2,5 dl ruokakermaa tms (sitruuna-pippurikerma sopii hyvin myös)
Kaada maustettu kermaseos vuokaan broilerinpalojen päälle, nostele paloja, jotta kermaa on joka puolella ja paista tunti 200 asteessa. Keitä kaveriksi riisiä.
Osta välillä vaikka siipiä paketti.