Näen painajaisia, että mieheni pettää minua hyvän naisystävänsä kanssa
Monesti olen herännyt öisin sydän hakaten ja hiestä märkänä, koska olen juuri nähnyt unta, että mieheni suutelee tai tekee jotain muuta parhaan naisystävänsä kanssa ja saan siitä aivan järkyttävät raivarit. Oikeassa elämässä olen mielestäni jo päässyt aikalailla yli tästä mustasukkaisuudesta, joka minua vielä jokin aika sitten vaivasi, mutta silti se pelko tulee joka toinen yö uniini. Alan pelätä jo mielenterveyteni kannalta. Aivan kuin alitajuntani pakottaisi minun olemaan sairaanloisen mustasukkainen ja pelkäämään, että tuo nainen vielä vie mieheni.
Olenko tulossa hulluksi?
Kommentit (15)
Uneen kantaa ottamatta neuvoisin kertomaan miehelle että sua häiritsee heidän ystävyys. Eli parisuhde etusijalle :)
Mä näin samoin unen siitä, että mieheni pettää minua tietyn naisen kanssa. Unen nähdessäni en tiennyt koko asiasta mitään, n. 1v myöhemmin sain tietää että se oli totta, ja alkanut ennen unen näkemistäni, henkisesti varmaan jo aiemmin. Herätessäni olo oli myös karmea, ja muistan unen vieläkin selvästi. Unessa on karmivinta se, että siinä tuntematon nainen tuli kertomaan mulle asian, että Y pettää sua naisen nimeltä x kanssa, ja kertoi sekä vähän historiaa että tulevaisuutta.
En tiedä miksi näin tuon unen tuossa muodossa, mutta selvää on, että jokin minussa tiesi jotain jo silloin, alitajunta yritti varoittaa tms. Myös taustaa kerrottuasi olen sitä mieltä, että viesti on sulle aika selkeä, pelkkä vaistosi kertoo unessa miten asiat ovat vaikka yrität kieltää sen itseltäsi. Ei SUN tarvitse päästä eroon siitä että miehesi ja naisen "ystävyys" vaivaa sinua, vaan miehesi pitäisi lähtökohtaisesti kunnioittaa sitä, että se vaivaa sinua. Jos he olisivat vain kavereita, sinun tunteesi olisivat etusijalla, ja valitaan vaimo mieluummin kuin kaveri.
Pitäisikö aina kertoa kun on ollut yhteyksissä? Jos ei kuitenkaan ole mitään kuulumisia kerrottavana....tekstasin tänään maijan, annan ja matin kanssa... eei, ei niille mitään uutta kuulu, samaa vanhaa.
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, sillä mun beatis on mies ja en mä omalle rakkaalleni aina kaikkea raportoi.
Joko olet tulossa hulluksi, tai sitten miehelläs on suhde sen ystävänsä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 17:13"]
Pitäisikö aina kertoa kun on ollut yhteyksissä? Jos ei kuitenkaan ole mitään kuulumisia kerrottavana....tekstasin tänään maijan, annan ja matin kanssa... eei, ei niille mitään uutta kuulu, samaa vanhaa.
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, sillä mun beatis on mies ja en mä omalle rakkaalleni aina kaikkea raportoi.
[/quote]
En tietenkään oleta, että kaikki tekstarit ja puheltu raportoitaisiin minulle yksityskohtia myöten. Eivät ne minua niin kiinnostaisikaan. Lähinnä se minua kiinnostaa, miksei minulle voi kertoa kuka soitti/tekstasi, jos ollaan vaikka samassa huoneessa puheluhetkellä tai jos näen hänen tekstailevan intensiivisesti jonkun kanssa puoli iltaa vieressäni sohvalla. Ehkä minun pitäisi alkaa tentata häntä joka puhelusta/tekstarista, joka hänelle tulee silloin, kun olemme vaikka sohvalla katsomassa telkkaria, mutta mielestäni tämä tuntuu vähän tungettelevalta. Kai siihen on sitten joku syy, miksei minulle kerrota mitään tuosta naisesta. Aika outoa sinänsä, koska hän oli ainakin vielä jokin aika sitten mieheni paras ystävä ja yhtäkkiä häntä ei aivan kuin olisi olemassakaan.
Ehkäpä tämänkin takia alan kuvitella päässäni jotain salaisia tapaamisia jne., vaikka ei ehkä pitäisi. Tiedän kyllä, että osa syy on mustasukkaisuudessani, mutta kai jokainen on joskus tuntenut parisuhteessa edes pientä mustasukkaisuutta vastakkaista sukupuolta olevien ihmisten ilmaantuessa kumppanin elämään...
Miksi sä tunnet tuollaista syyllisyyttä mustasukkaisuudestasi, se on aika yleinen ja inhimillinen tunne? Etenkin, kun sulla on selvästi syytä siihen, miehelläsi on nainen "hyvänä ystävänä" ja hän salailee sitä sinulta? Tuo salailu, en kerro kenen kanssa puhuin, kun puhuin tän naisen kanssa, kertoo kyllä myös, että salattavaa tosiaan on. Dr.Philin sanoin, henkilöllä, jolla ei ole mitään salattavaa, ei ole mitään salattavaa...
Meinaatko että hampaat irvessä kestät oman huonon olosi ja epäilysi, sua saa kohdella miten vaan, kunhan vaan et ole mustasukkainen? Tekeekö ihan normaalin tunteen kieltäminen susta jotenkin paremman ihmisen?
ihminen selvittää asioita unissaan ja pääsee niistä yli. Jos valvoo monta yötä alkaa mielenterveyskin järkkyä olla säikky ja epäluuloinen ks googlesta unen tärkeys.
Ei se tarkoita että olet huono vaimo käyt vain läpi asioita:)
Siis istuu vieressä ja tekstaa intensiivisesti tän naisen kanssa, eikä sano sulle mitään? JSSAP.
Ihan sama mikä suhde se on, mutta sinua ei nyt selvästikään arvosteta.
Ehkä olet alitajuisesti huomannut merkkejä pettämisestä ja alitajuntasi yrittää kertoa sen sinulle unessa. Toisaalta, itse uskon, että unet ovat roskaa josta mieli hankkiutuu eroon päivän päätteeksi.
Käyttäytyykö miehesi sitten jotenkin oudosti?
No niinhän siinä hyvin usein käy, joten alitajuntasi ei ole päästänyt pelosta irti, vaikka irl oletkin jo mennyt tuohon lankaan että "miesten ja naisten ystävyys on normaalia eikä siinä ole mitään vaaraa".
ihan tosi? mulle kävi samoin.ja ne unet oli totta.Mieheni jätti mut toisen naisen takia.Tervetuloa yh-kerhoon.
Unilla on monesti selventävä vaikutus, kun vain ymmärtää mikä. Siis tämä sille, joka sanoi unien olevan aina roskaa.
Sanot ukollesi että nyt loppuu se "Lissun" kanssa viestittely tai jos ei lopu, kerää kamasi ja painu sen helmoihin pysyvästi. Nyt naiset, vähän selkärankaa! Ja niihin miehiin ei sitten luoteta koskaan 100%, jookos?
Vierailija kirjoitti:
Sanot ukollesi että nyt loppuu se "Lissun" kanssa viestittely tai jos ei lopu, kerää kamasi ja painu sen helmoihin pysyvästi. Nyt naiset, vähän selkärankaa! Ja niihin miehiin ei sitten luoteta koskaan 100%, jookos?
Eli jos se Lissu on ollut sun elämässä pidempään kun sun vaimoke niin siihen pitää pistää välit poikki koska vaimo maalailee piruja seinille mielessään?Paras ystävä voi olla nainen miehellekin ilman että mitään sutinaa on heidän välillään.
Outoa on ehkä se, ettei mieheni enää koskaan puhu tuosta naisesta. Kuitenkin tiedän heidän pitävän yhteyttä ainakin jossain määrin. Minulle ei vain kerrota siitä mitään. Ehkä tuo käytös saa minut alitajuisesti epäilemään jotain. Huomaan kyllä valveillakin miettiväni asiaa joskus, mutta olen yrittänyt päästä eroon näistä epäilyistäni. Kuitenkin asia tulee aina uniini, vaikka kuinka yritän kieltää pelkoni. Tämä on todella ahdistavaa ja olen menettänyt jo monet yöunet painajaisteni takia... Pitäisiköhän minun mennä jonnekin juttelemaan asiasta?