Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumaluta mä vihaan saikuttajia.

Vierailija
02.11.2013 |

Pitäisi samperi potkaista pellolle tuollaiset vellihousut. Meille siirtyi yksi henkilö toiselta osastolta joka periaatteessa korvaa kahta henkilöä. Aloitti kuukausi sitten. Tästä kuukaudesta on ollut kolme viikkoa saikulla. Viime viikolla jäi toinenkin viikoksi saikulle.

Itse teen nyt siis noiden kahden vellihousujen työt plus vielä omat työt. Päivät venyy ja saldot paukkuu.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanpa työkaverini, joka oli pari kuukautta putkeen saikulla ja kirjoitti samaan aikaan facebookiin tyyliin "tulipa vietettyä mukava päivä, kuntosalia ja shoppailua". Käsittämätöntä typeryyttä. Vaikka olisikin niin, ettei "sairaus" olekaan sellainen, joka estää mainitut asiat. Muiden ollessa töissä ei pitäisi kehua näillä jutuilla. Todella uskomatonta typeryyttä.

Vierailija
2/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnjohdon syy, jos muiden saikut kaatuu toisten niskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 19:08"]

Jännästi meilläkin jatkuvasti samat ihmiset saikulla... Aina on kuumetta, oksennustauti, ripuli tai sitten sattuu kaatumaan lenkillä niin pahasti, ettei millään pääse töihin, mutta kotona jaksaa kuitenkin roikkua tietokoneen ääressä päivittämässä Facea. Ihan jokaikisen pikku vaivan takia ei tartte jäädä saikulle (mikäli kyseessä ei ole mikään tarttuva tauti)!

[/quote]  minä loukkasin itseni aika pahasti. Yritin kuitenkin tulla töihin, mitta työnantaja ei luvannut. Mitäpä muuta sitten tein 6 viikkoa kuin roikuin netissä. 

Vierailija
4/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sairaat ihmiset ovat kuvottavia 

Vierailija
5/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä ihmiset tulee keväisin kummasti kipeeksi perjantaisin, kun terassikausi alkaa... Oon työpaikassa, missä on paljon nuoria, jotka tykkää juhlia. Ai hemmetti kun vituttaa.

Vierailija
6/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 19:08"]

Jännästi meilläkin jatkuvasti samat ihmiset saikulla... Aina on kuumetta, oksennustauti, ripuli tai sitten sattuu kaatumaan lenkillä niin pahasti, ettei millään pääse töihin, mutta kotona jaksaa kuitenkin roikkua tietokoneen ääressä päivittämässä Facea. Ihan jokaikisen pikku vaivan takia ei tartte jäädä saikulle (mikäli kyseessä ei ole mikään tarttuva tauti)!

[/quote]  minä loukkasin itseni aika pahasti. Yritin kuitenkin tulla töihin, mitta työnantaja ei luvannut. Mitäpä muuta sitten tein 6 viikkoa kuin roikuin netissä. 

[/quote]  ja kävin salilla ja shoppailinkin ja päivittelin niitä fb.n :) .mutta kun työnantaja ei antanut tulla töihin, niin ei voinut mitään. 

Vierailija
7/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun ei tarvitse tehdä omaa osuuttasi enempää, on esimiesten ongelma hommata riittävästi työvoimaa, että työt tulee tehtyä. Et ota muiden töitä kannettavakssesi.

Vierailija
8/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä henkilöstöpuolella, jossa seuraan ja kirjaan kaikki työntekijöiden saikut. Mistähän johtuu, että suurin osa sairauslomista on ei-tupakoisevilla urheilullisilla nuorehkoilla ihmisillä? Aina ovat flunssassa ja oksutaudissa. Sitten nämä tupakkapaikalla notkuvat alipainoiset tai jopa urheilua harrastamattomat ylipainoiset ja räkivät eivät ikinä sairastu. Mikä logiikka tässä piilee, ei ole selvinnyt? Ja ei, en tupakoi itse, että ihannoisin siten mitään tupakoitsevaa elämäntapaa =). Olen kyllä joskus muinoin tupakoinut enkä sairastanut silloinkaan. Kuten en nykyäänkään.

Vierailija
9/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkokeilussa,ja myönnän olleeni saikulla aika paljon.Huvittavin kerta oli semmoinen,kun pyysin työnantajalta edellisellä viikolla lupaa siirtää työvuoroani omien asioideni vuoksi,mutta sitten sairastuinkin ja pomo luuli että hain saikkua huvikseni.En ole kertonut että minulla on mielenterveysongelmia,ja yritin samalla hoitaa itseäni käymällä psykologilla ja lääkärillä säännöllisesti.Sanoi jopa suoraan,että mulla on liikaa omia menoja,kun kysyin etukäteen työvuoroni muuttamista.Yritin käydä 2viikon välein psykologilla,mutta lopetin käynnit,koska pomon kanssa neuvottelu oli niin tuskallista.

Vierailija
10/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää saikulle

Vierailija
11/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalauta mä vihaan ruikuttajia.

Vierailija
12/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein muutama vuosi sitten melkein kuukauden ajan neljän ihmisen työt, tosin parina päivänä viikossa ehti esimieskin auttamaan. Yhden työkaverin lähtö oli jo aiemmin tiedossa, kun hän vaihtoi työpaikkaa. Sitten toinen työkaveri joutui yllättäen leikkaukseen ja kolmannelle tuli aivokalvontulehdus. Olihan se raskasta, mutta minkäs he sairastumisilleen mahtoivat.

Mikäli tarkoiat saikuttajalla henkilöä, joka on oikeasti tekosairas, niin en minäkään siitä pitäisi. Mitä teillä esimies tekee asian eteen?

Vierailija
13/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan sitä kun nykyään monet ottaa pollalomaa töistä ihan pikkuasioista ja muut raataa hommat... Sapettaa näiden surkea työmoraali!!!

Vierailija
14/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä vihaan niitä jotka tulevat kipeänä töihin, mitään järkevää eivät pysty tekemään/saa aikaiseksi mutta tartuttavat kaikki muut siinä sivussa. Pysyisivät kotona kun ei heistä mitään hyötyäkään ole sairaana töissä.

Vierailija
15/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään: näillä sairaana töihin tulevilla on joku ihme marttyyriasenne, että töihin pitää kammeta puolikuntoisena vaikka tosiaan eivät pysty töitä kunnolla tekemään eikä kukaan ole heitä sinne pakottanut. Päinvastoin. Mutta silti pitää tulla tartuttamaan kaikki muutkin ja kiillottaa sitä marttyyrinkruunuaan.

Vierailija
16/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no kyllä muakin vituttaa tämä saikuttaminen. Minulla on tapahtanut henkilökohtaisessa elämässä paljon - minut raiskattiin ja pahoinpideltiin, äitini kuoli liikenneonnettomuudessa, erosin pitkästä parisuhteesta (mies petti) ja nyt lopuksi terveys petti (niin fyysinen kuin henkinenkin). Käytänössä olen joka viikko vähintään päivän pois lääkärikäyntien ym johdosta, ja keväällä olin jopa 4kk sairaslomalla, joista kolme kuukautta vietin suljetulla osastolla. Olen vieläpä aika vastuullisessa työssä ja työkaverini joutuvat tekemään työni jos olen pitkään pois. Niin, ja päälle päin ei huomaa mitään, joten kyllä mahtaa työkavereita vituttaa! Varsinkin kun esimies on ainoa jolle olen tilanteestani kertonut - ja onneksi hän ymmärtää! 

Vierailija
18/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, jos joku ensin päivätolkulla valittelee kuinka kolottaa ja sattuu kurkkuun ja väsyttää ja valivalivali. Yleensä se saikku sitten alkaakin muutaman valituspäivän jälkeen. Väkisinkin tuosta tulee olo, että joko kerätään jotain sankaruus/säälipisteitä siitä, kuinka on uhrauduttu kipeänä töihin tai vaihtoehtoisesti pedattu "heppoisin" perustein pidettävää saikutta valitusvakuutteluilla.

Ja ärsyttää sen takia, että töissä haluaisin keskittyä töihin, en siihen että ketä nyt mistäkin syystä kolottaa. Jos on kipeä, ei ole reilua tulla töihin valittamaan vaan kannattaisi jäädä suosiolla kotiin sairastamaan. Asialliset saikut ei ärsytä, eihän sitä kipeänä pidä rehkiä (aika fyysinen työ), menee äkkiä vaan pahemmaksi. MUTTA jos kuitenkin päättää tulla töihin, niin olisi sitten reilua tehdäkin niitä töitä, eikä jatkuvasti kuormittaa muita valittamalla kamalaa ja flunssaista oloa.

Vierailija
19/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep sama juttu perkeleen tekokipeät olis jotain menoo ja jos ei saada   järjestettyy jo tuli yllätys yllätys Ripuli, selkäkipee, hirvee flunssa siis touhutippa nenässä ja loppujen lopuksi kun duunikaverit paikkaa vuoroa niin vempula on illan vietossa ARG!!!

Vierailija
20/22 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa! Vihaatko siis mua?

Olen ollut nyt 2kk sairauslomalla, rankan raskausajan pahoinvoinnin takia. Oksennan päivässä n. 10-12 kertaa. Muutaman kerran olen ollut tiputuksessa.