Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhuvatko teidän miehenne spontaanisti suhteestanne ja tulevaisuudesta?

Vierailija
13.09.2020 |

Tulipa tässä taas mieleen neljännen seurustelun vuosipäivän kynnyksellä, että miesystäväni/avopuolisoni ei ole tainnut kertaakaan spontaanisti ottaa esiin mitään elämän isoja suunnitelmia tai ehdottanut uusia askeleita suhteessa. Minä aikoinaan ehdotin seurustelun aloittamista ja myöhemmin yhteenmuuttoa. Minä ehdotin asunnon ostamista ja löysin sopivan kämpän. Koiran hankkiminenkin oli pääasiassa minun projektini. Miehen suunnalta ei tule minkäänlaisia ehdotuksia tai keskustalua siitä, mihin meidän suhteemme on menossa. Välillä mietin, että haluaako tuo edes olla minun kanssani vai suostuuko näihin kaikkiin juttuihin vain siksi, kun ei uskalla kieltäytyäkään.

Ovatko miehet yksinkertaisesti tällaisia joka tilanteeseen tyytyviä jamppoja ja naiset niitä, joiden pitää puskea asioita eteenpäin?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä varsinaisesti ole sukupuolikysymys. Toiset ihmiset on enemmän myötäilijöitä ja tyytyvät ympärillä vallitsevaan tilanteeseen ja toiset taas aktiivisesti pyrkivät johonkin. Tälläinen dynamiikka voi olla pariskunnilla ihan molemmin päin, ei nainen ole aina se aloitteellinen.

Voin kokemuksesta sanoa että toista et voi muuttaa mutta voit muuttaa sitä miten itse reagoit tilanteeseen; teetkö asiasta ongelman vai hyväksytkö sen että olet osapuolista se aloitteellisempi. Sen jälkeen kun hyväksyt tämän, asia ei enää samalla tavalla stressaa.

Kun on itse aloitteellinen, kuvittelee helposti että aloitteellisuus ja aktiivinen tahtominen parisuhteessa on osoitus kiintymyksestä; näin ei kaikkien osalta kuitenkaan ole. Toinen voi ihan hyvin olla aidosti erittäin tyytyväinen tilanteeseen sellaisena kuin se on ja hänelle sopii ihan hienosti se että vain myötäilee toisen ideoita. 

Oletko sinä elänyt lapsiperhearkea totaalisen aloitekyvyttömän ihmisen kanssa?

Ei ap:lla ole avauksen perusteella lapsia, eikä myöskään voi tehdä sellaista päätelmää ettei lapsiperhearki toimi siksi että puoliso ei  "spontaanisti ota esiin mitään elämän isoja suunnitelmia tai ehdottanut uusia askeleita suhteessa".

Meillä oli ihan vastaava tilanne aikanaan ja on näiden "isojen suunnitelmien osalta" edelleenkin, mutta perus lapsiperhearki toimii hienosti, puolisoni on siinä käytännössä aktiivisempi kuin minä. Minä kuitenkin edelleen teen aloitteet isommista hankinnoista, lomista etc. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän