Voisiko mokkapalaohjeella tehdä muffinsseja?
Kommentit (17)
Miksei voisi? Eikö taikina ole aika samanlainen, mitä suklaamuffinsseihin tulisi?
Minusta kysymys on ap:lta ihan asiallinen. Onhan muffinssien taikina yleensä hieman kuohkeampaa kuin mokkapalojen.
Vaihda leivinjauho ruokasoodaan, niin taikinasta tulee kuohkeampi ja ne kohoavat.
Kiitos 10. laitanko ruokasoodaa saman verran kuin leivinjauhetta on ohjeessa? Voinko säilyttää mokkapaloja/mokkapalamuffinsseja huoneen lämmössä?
ap
Ihan hyvin onnistuu. Minä teen niin usein, jotta vältyn muka niin rasittavalta palojen leikkaamiselta.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 17:56"]
Vaihdatko sinä 12 leivinjauheen ruokasoodaan myös?
ap
[/quote]
En vaihda, ei ole tullut mieleenkään.
12
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 17:54"]
Kiitos 10. laitanko ruokasoodaa saman verran kuin leivinjauhetta on ohjeessa? Voinko säilyttää mokkapaloja/mokkapalamuffinsseja huoneen lämmössä?
ap
[/quote]Jos laitat soodaa, niin nesteenä pitäis olla jotain hapanta, muuten toi sooda maistuu läpi, ja se on pahaa/kitkerää.
Jos teet soodalla, korvaa neste happamalla ja laita soodaa vain puolet ohjeessa mainitusta leivinjauheen määrästä.
Olen itse tehnyt mokapalat ihan pellille joskus noin (tosin maito/piimän ja leivinjauhe/soodan lisäksi vaihdoin myös oivariinin ruokaöljyyn, että tulisi vielä lisää mehevyyttä) ja lopputulos oli tavallisia mokkapaloja mehevämpi ja "muffinssisempi".
Normaalista taikinasta tulee taas kuohkeampi lopputulos. Mutta onnistuu kyllä ihan kummalla vaan. Pitää vaan päättää minkätyyppisen leivonnaisen haluaa.
nostan....