Vanhimmilani ei ole ajokorttia, minulla ei ole ajokorttia-onko tämä todellakin jotenkin epätavallista?
Lapsuudessa joku oli aina huuli pyörenä että mitä, eikö sun iskällä ole korttia? Ja nyt sitten minun kohdallani että etsä oo ees koettanut käydä ajokoulua?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa lusmuilulta, käyttekö töissä?
Pk-seudulla moni asuu niin hyvien julkisten kulkuyhteyksien varrella ettei autoa töissä käymiseen tarvita. Tai kulkee pyörällä/kävellen, jos sattuu asumaan lähellä työpaikkaa.
Höpöhöpö. Yhteiskunnan elätiltä tuo kuulostaa.
-10/5, koska tämä provo on palstalla nähty jo 20 000 kertaa. Keksi jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Auto on valtava menoerä, jos ei autoa tarvitse kuin satunnaisesti, ei sitä kannata omistaa. Kokemuksesta tiedän kun noita romuja on nurkissa ollut ja on tälläkin hetkellä.
-mies
Tämä on totta. Auto on ainakin tähän asti ollut sellainen kapistus, joka on tuntunut liian kalliilta ja epäedulliselta täällä pääkaupunkiseudulla. Kuluerä.
Toisaalta, kyllähän sillä huristaisi nopeasti ja mukavasti vaikka kaupungin toiselle laidalle saati muualle päin Suomea. Ei tarvitsisi istua tuntia metrossa ja bussissa.
Näin korona-aikaan auto on hyvä olemassa.
Jos olette Helsingistä, ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto on valtava menoerä, jos ei autoa tarvitse kuin satunnaisesti, ei sitä kannata omistaa. Kokemuksesta tiedän kun noita romuja on nurkissa ollut ja on tälläkin hetkellä.
-mies
Auto on eri asia kuin ajokortti.
Jos ajotaitoa ei pidä yllä, se unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mies
Mutta ei ajokorttia ole mitään järkeä ajaa jos ei aio autoa ajaa myös. Tuore taito haurastuu äkkiä ja liikenne pelottaa ym ja siihen jää satunnainen ajelu.
Ei munkaan äidilla ole ajokorttia ja itse hankin omani aikuisena kun siihen oli varaa. Bussilla tai pyörällä kuljin lapsena. Emme asuneet Helsingissä. Kyllä ilmankin pärjää ja tulee hyötyliikuntaa kun kauppaan lähtee kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Vaimolla ei ole korttia, eikä suostu hankkimaan vaikka maksaisin. Silti joka paikkaan pitää mennä autolla.
Mua ärsyttää (hieman ei paljoa) vaimon kortittomuudessa juuri se, että lähikauppaankin pitäisi kuitenkin mennä autolla. Minun mielestäni voitaisiin joskus kävelläkkin. Tai elokuviin voisi mennä bussilla/junalla yms. Vantaalla asutaan.
Todella harvassa ovat sellaiset miespuoliset henkilöt joilla ei ole ajokorttia. Naispuolisistakin pitäisin vedenjakajana 60-luvulla syntyneitä, sen jälkeen enemmistöllä on.
En omista ajokorttia enkä aio hankkiakaan. Asun pienessä kaupungissa missä ei ole julkista liikennettä, mutta muutan pian suureen kaupunkiin jossa julkinen liikenne toimii.
Jos jonnekin olen tarvinnut kyytiä niin olen pyytänyt joltain tutulta (maksanut toki aina ruhtinaallisen korvauksen) tai ottanut taksin, sekään ei silloin tällöin ole kovin kallis, jos vertaa esim autoiluun.
Ajokortti ei todellakaan kuulu yleissivistykseen, kaikki eivät vain halua tai tarvi korttia. Jostain syystä muita ihmisiä se kuitenkin kummastuttaa todella paljon.
Mulla on ajokortti, mutta ei enää autoa. (Melkein sama asia toki kulkemisen kannalta.)
Auto yksinkertaisesti maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ajokortti, mutta ei enää autoa. (Melkein sama asia toki kulkemisen kannalta.)
Auto yksinkertaisesti maksaa liikaa.
Edullisen auton ylläpitäminen henkilölle jolla on paljon vakuutus bonuksia maksaa alle 1000 euroa vuodessa. Se ei ole paljon mitään työssäkäyvälle ihmiselle.