Oletteko törmänneet siihen että haudalta olisi viety kukkaset? Siis irto/leikkokukkia?
Kommentit (7)
On viety myös pieni enkelipatsas/-koriste. Tuskin varis syyllinen.
On jollain pokkaa varastaa hautausmaalta. Saa olla rahat vähissä. t.ap
Sukulaiseni haudalta varastettiin lyhty.
Vähän asian vierestä, mutta miksi ne hyvät ruukkukesäkukat heitetään yleensä pois haudoilta ilmojen viilennettyä? Otin pelagornian kotiin talveksi kun vaihdettiin kanervaan.
Voisi olla haudoilla sellainen "vie talveksi kotiin" -ottopöytä kesäkukille, ei ne mitään edullisia ole. Saattavat palvella seuraavana kesänäkin.
Niinpä. Moni kukka pysyy syksylläkin kauniina.
Olen kuullut, että haudoilta varastetaan kukkia sekä muistoesineitä. Tuollaista käytöstä en hyväksy, hävetköön se joka niin tekee. Jos osaa.
Mitä tulee kesäkukkien "vie kotiisi"- markkinaan, niin minun miekestä se ei sovi hautausmaalle. Jokainen huolehtikoon omasta hoitohaudastaan ja seurakunta omistaan. Käsittääkseni seurakunnan hoitohaudoilla on aika tarkat määräykset hoitotavoista, joten ulkopuolisten on niitä turha hämmentää.
No en. Olen kyllä kuullut tuota valitusta että joku hävytön varastaa kukkia haudoilta mutta myös eläimet kuten varikset tai oravat voivat käydä kukkia hämmentämässä.