Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on sinun taloudellinen tilanteesi?

Vierailija
11.09.2020 |

Tässä omani:

-about 5000e/kk palkkaa
-ei elättejä
-velaton talo Helsingin keskustasta (arviolta noin 380 000e)
-vene
-eri säästötileillä n. 30ke
-osakkeissa n. 20ke

Hyvin menee, matkustelen paljon. Todennäköisesti muutan pois Suomesta piakkoin jonnekin eksklusiivisempaan maahan.

Mites muut palstailijat?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 4700€/kk

Säästöjä noin 30te

Nyt talous miinuksella, kun isä kuoli ja äitiä pitänyt auttaa taloudellisesti. Samalla itselle tässä nyt maistunut koko kesän.

Vierailija
22/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tämä on näköjään tällainen keulimisketju niin tässä tulee. Peruspäivärahalla ollaan vuokra-asunnossa asutaan ja ulosotossa on 5 numeroinen summa. Sen sijaan 15 v nuoremmalta isotissiseltä posliini pilluiselta tyttöystävältä saan seksiä niin paljon kuin haluan ja jaksan. Ja minähän jaksan. Tyttöystävä on asenteella kaikki käy joten voit vaan arvata mihin kaikkiin aukkoihin olen siemeneni laskenut. Mienkäs sulla kun rahamies olet?

Päättelitkö sanasta elätti ap:n sukupuolen vai kuvitteletko, ettei naisella voisi olla rahaa?

Olen sinkkunainen, palkka noin 6000 e brutto, nettovarallisuus yli puoli miljoonaa, josta likvidiä satatuhatta, ei elätettäviä koiraa lukuunottamatta eikä riistettäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä APn kaltaisia mammoja. Tulot ja varallisuus ovat kohtuullisia. Silti osakkeissa on vain 20 000€

Itselläni on tilillä 2000€ ja osakkeissa 53000€.

Joskus on ollut, mutta rahasta meinasi muodostua liian tärkeä asia henkisesti, joten en ole sijoittanut vuosiin. Tilillä on juuri tuo 55 000 tällä hetkellä.

Vierailija
24/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot 3400 e/kk, puoliso työttömänä ja ansiosidonnaisella. Nettona saamme yht. 4000e/kk, kaksi lasta, okt-talosta velkaa 20 000e. Okt-talo etelä-suomessa, arvo n. 330 000.

Mielestäni meillä menee hyvin. Mistään ei puutetta ja koronan myötä rahaa on säästynyt ainakin itselläni työmatkoissa.

Säästöjä yht. 20 000e.

Vierailija
25/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun:

-about 1700/kk palkkaa

-about 2000/kk vuokratuloja

-about 10 000/v osinkotuloja

- kaksi elätettävää ja mies

-oma asunto, jossa vielä velkaa (Arvo noin 90 000e)

-auto

-4 asuntoa vuokralla, yhteisarvo (Vmh) niissä noin 1,1 miljoonaa euroa

-eri säästötileillä n. 215 000e

-osakkeissa n. 260 000e

-kesämökki pk-seudulla

-kämppä ulkomailla

En matkustele, enkä usko muuttavani Suomesta. Periaatteessa olisi ajatuksena kiva mennä jonnekin lämpimään ja valoisampaan maahan pimeimmäksi ajaksi, mutta työt pitävät toistaiseksi vielä kotimaassa. Eikä oman asunnonkaan jättäminen pakkasen armoille ole niin helppo juttu varsinkin kun on pari kissaa.

Vierailija
26/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä APn kaltaisia mammoja. Tulot ja varallisuus ovat kohtuullisia. Silti osakkeissa on vain 20 000€

Itselläni on tilillä 2000€ ja osakkeissa 53000€.

Niin ja asunto 380 000 mutta varat jotain piiperrystä. Itsellä on asumus 90 000 ja varallisuus päälle miljoonan. Paljon parempi suhde. Enkä edes tingi asumisessani mistään, se on juuri sellainen, kuin haluan. Tai jos olisi isompi, niin olisi kalliimpi taas ylläpitää. Toki millistä alkaa jossain vaiheessa irrota varaa sellaiseenkin, toivoisin, että sijoitukseni poikisi 20% vuosituotot (yksityinen varainhoitaja). Mutta pelottaa sijoittaa 100 000 enempää juuri nyt hänenkään salkkuunsa.

Vierailija
27/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tämä on näköjään tällainen keulimisketju niin tässä tulee. Peruspäivärahalla ollaan vuokra-asunnossa asutaan ja ulosotossa on 5 numeroinen summa. Sen sijaan 15 v nuoremmalta isotissiseltä posliini pilluiselta tyttöystävältä saan seksiä niin paljon kuin haluan ja jaksan. Ja minähän jaksan. Tyttöystävä on asenteella kaikki käy joten voit vaan arvata mihin kaikkiin aukkoihin olen siemeneni laskenut. Mienkäs sulla kun rahamies olet?

Mistä päättelit että aloittaja on mies?

Vierailija
28/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on sijoituksissa noin 70000. Helsingissä velaton asunto n. 400000. Käyttörahaa riittävästi parilla tilillä. Joka kuukausi jää rahaa, joita sijoittelen pari kertaa vuodessa yleensä matalan riskin osakkeisiin. Minulla on ollut aika, jolloin rahaa ei ollut. Silloin huolestuin ja laskin joka päivä, miten tulen toimeen, mutta myös päätin, etten koskaan enää hanki talousongelmia, kun siitä pääsen. Perintöjä en ole saanut koskaan, mutta asuntokauppoja olen tehnyt ja niistä saanut pienen pääoman, että voin rauhassa nukkua yöni. Tästä olen oppinut, että kohtalainen elintaso riittää. Liialla ei tee mitään. Liian vähän on harmillista. Raha ei tee onnelliseksi.

Vierailija
29/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka brutto 5500, asunnot yhteensä 440 000, autot 10 000, osakkeissa 160 000, muissa sijoituskohteissa 14 000. Velkaa 270 000. Velat ovat erittäin mukavilla marginaaleilla, ei ole kiire maksella pois. Autoista lähtee 1/4 pois taas vuoden vaihteessa poistoina.

Vierailija
30/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taloudellinen tilanne on sellainen että lopetin työnteon 40 -vuotiaana. Omaisuutta on sen verran ettei mun tarvitse käydä töissä. En asu Suomessa.

Vierailija
31/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- viime vuosina tulot lk 100 000 e/vuosi. Nyt olen downshiftannut tasolle 15 000 e/vuosi. Teen töitä satunnaisesti. Ikäluokka 55-60. Akateeminen koulutus.

-  reilu 120 m2 kattohuoneisto terasseineen Helsingin ydinkeskustassa, voisi mennä kaupaksi reilulla millillä, en ainakaan halvemmalla myisi.  Vanha arvoyhtiö on aivan kauttaaltan remontoitu 2000-luvulla, kattohuoneistot reilu 10 vuotta vanhat. 

- Osakekurssit yllättivät ja jäin käteiskassan (350 ke) kanssa lähtötelineisiin koronan kanssa. Kyseessä rahat, joilla pitää tulla toimeen eläkkeeseen asti, johon reilu 10 vuotta. Itselle riittää kunhan jonkinlainen inflaatiosuoja, ei tarvetta rikastua sen kummemmin. Odottelen nyt, että pöhinä laskeutuu ja kurssit myös, kun lama oikeasti alkaa.

- Nautin liikunnasta, joka ei vaadi erik välineitä, opiskelen kieltä ja uutta ammattia harrastusmielessä lähinnä. Olen luopunut kaikesta mikä vaatii ylläpitoa ja korjausta (mökit, veneet yms. olen niiden kanssa riittävästi pelannut ).

- Puoliso töissä keskipalkkaisena 45 ke/v kait, maksaa  pienet asumiskulut.

- rahaa kuluu vajaa tonni kuussa. Tossakin aika paljon ei-välttämätöntä 4 e latte tyyppisiä ostoksia 

-matkusteluun menee tuon lisäksi normivuonna ehkä 10-15 000 e.

- Tasaisen vauhdin taulukolla mun rahat näyttäs riittävän vajaa 15 vuotta ilman työssäkäyntiä. Olen ottanut tuloni sen muotoisesti, että eläke jää pieneksi, jotain satasia. En murehdi asioista tuon kauemmas, olen silloin n. 70 vuotta, jos elossa (sinällään terveyteni on erinomainen ja sen hoitaminen päämielenkiinnon aiheeni lähes.)

Kun tajusin tuon ylläolevan lopetin koko päivätyön ja aloin nauttia vapaudestani loput terveet elinvuoteni. Tajusin, että työtä tekemällä en olisi lisännyt hyvinvointia millään muotoa, ainostaan jälkeen jäävän omaisuuden määrää. Tuossa on jäämässä perikunnalle ihan riittävästi nytkin. Etelän lämpöön on kanssa aikomus siirtää elämistä nyt jo hyvissä ajoin ennen eläkeikää.

Eli monet tekijät kannustivat minut elämänmuutokseen, jossa korkeasti koulutettu ihminen, joka maksanut palkkatulostaan veroja 40-50 000 e vuodessa ja sitten rahaa kulututettuaan välillisiä veroja 20-25 000 lisää,

nauttii vapaa-ajasta, yhteiskunnan palveluista (liikunta, kirjasto, terveydenhuolto) ja maksaa veroja yhteensä ehkä 10 000 vuodessa Suomeen. Kulutuksenkin pääpaino on matkoilla; palvelut, hienot hotellit ja ulkona syöminen.

Elän omilla, itse hankkimillani rahoilla, joten pidän moraalisesti oikeana valita tälläinen vapaa elämä, vaikka se toki perustuu hyvinvointiyhteiskunnan suojaverkkoon esim. vakavan sairastumisen sattuessa. Mutta hei, ihan kaikillahan on oikeus taustaan katsomatta noihin Suomen hyvinvointipalveluihin, eikös se niin olekin? Toivon tietenkin, etten tule kuitenkaan niitä tarvitsemaan.

Vierailija
32/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain tuulen huuhtoma perse.

Vierailija
33/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millin sijoitusvarallisuus, 2 tonttia á150t, 100 tonnin kassa kryptovaluuttoina. Siinä se, asun vuokralla.

Vierailija
34/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono.

Palkka n. 2200€/kk brutto, mutto ulosotto vie netto-osuudesta sen 1/3. Kaksi elätettävää joista toista ei huomioida enää missään kun on täysi-ikäinen. Ei mitään omaisuutta luonnollisesti, eikä myöskään säästöjä.

Ikää 42

Vierailija
35/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen yleisin kuukausipalkka on n. 2600 €/kk. Vauvapalstalaisten näköjään 6000 €/kk.

Vierailija
36/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- viime vuosina tulot lk 100 000 e/vuosi. Nyt olen downshiftannut tasolle 15 000 e/vuosi. Teen töitä satunnaisesti. Ikäluokka 55-60. Akateeminen koulutus.

-  reilu 120 m2 kattohuoneisto terasseineen Helsingin ydinkeskustassa, voisi mennä kaupaksi reilulla millillä, en ainakaan halvemmalla myisi.  Vanha arvoyhtiö on aivan kauttaaltan remontoitu 2000-luvulla, kattohuoneistot reilu 10 vuotta vanhat. 

- Osakekurssit yllättivät ja jäin käteiskassan (350 ke) kanssa lähtötelineisiin koronan kanssa. Kyseessä rahat, joilla pitää tulla toimeen eläkkeeseen asti, johon reilu 10 vuotta. Itselle riittää kunhan jonkinlainen inflaatiosuoja, ei tarvetta rikastua sen kummemmin. Odottelen nyt, että pöhinä laskeutuu ja kurssit myös, kun lama oikeasti alkaa.

- Nautin liikunnasta, joka ei vaadi erik välineitä, opiskelen kieltä ja uutta ammattia harrastusmielessä lähinnä. Olen luopunut kaikesta mikä vaatii ylläpitoa ja korjausta (mökit, veneet yms. olen niiden kanssa riittävästi pelannut ).

- Puoliso töissä keskipalkkaisena 45 ke/v kait, maksaa  pienet asumiskulut.

- rahaa kuluu vajaa tonni kuussa. Tossakin aika paljon ei-välttämätöntä 4 e latte tyyppisiä ostoksia 

-matkusteluun menee tuon lisäksi normivuonna ehkä 10-15 000 e.

- Tasaisen vauhdin taulukolla mun rahat näyttäs riittävän vajaa 15 vuotta ilman työssäkäyntiä. Olen ottanut tuloni sen muotoisesti, että eläke jää pieneksi, jotain satasia. En murehdi asioista tuon kauemmas, olen silloin n. 70 vuotta, jos elossa (sinällään terveyteni on erinomainen ja sen hoitaminen päämielenkiinnon aiheeni lähes.)

Kun tajusin tuon ylläolevan lopetin koko päivätyön ja aloin nauttia vapaudestani loput terveet elinvuoteni. Tajusin, että työtä tekemällä en olisi lisännyt hyvinvointia millään muotoa, ainostaan jälkeen jäävän omaisuuden määrää. Tuossa on jäämässä perikunnalle ihan riittävästi nytkin. Etelän lämpöön on kanssa aikomus siirtää elämistä nyt jo hyvissä ajoin ennen eläkeikää.

Eli monet tekijät kannustivat minut elämänmuutokseen, jossa korkeasti koulutettu ihminen, joka maksanut palkkatulostaan veroja 40-50 000 e vuodessa ja sitten rahaa kulututettuaan välillisiä veroja 20-25 000 lisää,

nauttii vapaa-ajasta, yhteiskunnan palveluista (liikunta, kirjasto, terveydenhuolto) ja maksaa veroja yhteensä ehkä 10 000 vuodessa Suomeen. Kulutuksenkin pääpaino on matkoilla; palvelut, hienot hotellit ja ulkona syöminen.

Elän omilla, itse hankkimillani rahoilla, joten pidän moraalisesti oikeana valita tälläinen vapaa elämä, vaikka se toki perustuu hyvinvointiyhteiskunnan suojaverkkoon esim. vakavan sairastumisen sattuessa. Mutta hei, ihan kaikillahan on oikeus taustaan katsomatta noihin Suomen hyvinvointipalveluihin, eikös se niin olekin? Toivon tietenkin, etten tule kuitenkaan niitä tarvitsemaan.

Tekstiäsi ei jaksa Erkkikään lukea.

Vierailija
37/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on hyvätuloista tai varakasta väkeä vauvapalstalla :D

Vierailija
38/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättelitkö sanasta elätti ap:n sukupuolen vai kuvitteletko, ettei naisella voisi olla rahaa?

Olen sinkkunainen, palkka noin 6000 e brutto, nettovarallisuus yli puoli miljoonaa, josta likvidiä satatuhatta, ei elätettäviä koiraa lukuunottamatta eikä riistettäviä.

Mennäänkö naimisiin?

Vierailija
39/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-About 1300e palkkaa

-4 lasta joista tiedän

-vuokralla vantaan kaupungin kaksiossa

-kahvinkeitin

-useampi luottokortti täpissä

-Klarna uhkailee oikeudella

Menee tosi hyvin. Matkustelen usein sossuun. Todennäköisesti Igor vie piakkoin kokeilemaan merikylpyä vähän kauempana rannasta.

Vierailija
40/59 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit heräsin ulosottomiehen puheluun... voih

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi