Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuo 4-vuotias lapsi, aaaaargh

Vierailija
11.09.2020 |

Millä ihmeellä tuon saa nukkumaan ajoissa iltaisin? Syntymästään asti valvottanut öisin, ei vaan öisin nukkunut ja minä yksin valvoin hänen kanssaan.
En pystynyt nukahtamaan itse, kun tiesin että vauva on hereillä vieressäni.
Mikään nukutuskeino ei auttanut, koska rytmi oli tämä.
Sitten kun vihdoin, huomasin joskus että "kas, lapsi nukahti", niin minulla oli siinä vaiheessa liika valvomisesta tullut psyykkinen oire, mikä esti sitten nukahtamasta.
Nimittäin kun laitoin silmät kiinni, ja olin tajuttoman väsynyt, alkoi kaulaani kutittamaan, ja jouduin pitämään silmiäni auki kun kutina oli sietämätöntä 😂😂
Tuota jatkui tosi pitkään.

Nyt lapsi on 4, kohta 5 v, ja en saa häntä nukahtamaan ihmisten ajoissa, vaikka ei olisi nukkunut edes päiväunia, tätä on tähän asti jatkunut.
Kun oli 3-4, lakkasin istumasta hänen sänkynsä vierellä, koska siinä nukutuksessa meni jopa kolme tuntia.
Eli koko ilta, joskus kävi niin, että makasin lapsen vieressä, ja lapsi lopulta peitteli minut, kun huomasi että nukahdin.
Mutta hän jatkoi valvomista.

Lopetin sen touhun. Luovutin.
Nyt yleensä lapsi leikkii yksinään, kun me muut nukumme.
Aamulla on kiva herättää vaikka hoitoon, kun toinen ei meinaa herätä.

Ohhoijaa, mikään ei auta.
Jos joskus hän onkin nukahtanut esim kahdeksalta illalla, niin parin tunnin päästä herää...pirteänä. Valmiina jatkamaan leikkejään.

Isosiskonsa on taas aivan päinvastoin.
Kun hän pääsee sänkyynsä, niin nukahtaa saman tien, aivan mieletön unenlahja tytöllä, naps vaan, ja tyttö on sikeässä unessa, ja mikään meteli ei häiritse.

No, sainpahan purettua tätä ärsytystä, vaikka sama meno jatkuu...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos tosi paljon teille kaikille neuvoista, luulen että neuvolassa pitäis tarkemmin vielä puhua tästä nukahtamisongelmasta ja ottaa puheeksi isänsä luona asuminen..

Ja voimia tosi paljon muille, joilla samanlaista ongelmaa, toivon että teillä muilla olisi helpompaa.

Tosin kyllä nyt jaksan omasta mielestä paremmin, kun lopetin sen nukuttamisrumban.

Ap

Vierailija
22/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis lasten isälle tästä sanonut, että vaikea saada tyttöä nukahtamaan, kun tyttö saa isällään valvoa..mutta hän ei myönnä sitä, vaan väittää, että heillä mennään illalla sänkyyn.

Lapsi puhuu toista, ja uskon mitä hän kertoo.

Ap

AP:n kuvailema lapsen nukahtamisongelma kuulostaa kovin tutulta. Olisin voinut itsekin kirjoittaa täsmälleen saman kuvauksen. Lisäksi veikkaan, ettei tilanne tule muuttumaan, sillä lapseni on nyt 35-vuotias, ja uni tulee edelleen vasta aamun sarastaessa.

Saattaa olla myös niin, että isä puhuu totta, sillä tuossa iässä lapset ovat kovia manipuloimaan saadakseen tahtonsa perille. Meilläkin, vaikka oli ydinperhe, sai olla todella tarkkana. Lapsi kyseli vuorotellen kummaltakin vanhemmalta lupaa tehdä kaikkea kiellettyä vetoamalla siihen, että toinen vanhemmista oli jo antanut luvan. Eikä siinä kaikki. Parhaassa tapauksessa, jos ei saanut minua langan päähän, yritti saada luvan jopa sihteeriltäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita melatomiinia, saa pireskeltavana tai suusuihkeena, tätä käytetään paljon lapsille, sillä se on "luontainen unilääke".