Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette kotoisin paikkakunnilta missä kaikki tuntee kaikki ja on vielä siteitä sinne ahdistaako sinne jääneet joilla menee huonosti?

Vierailija
11.09.2020 |

Minulle tekee pahaa nähdä kuinka lapsuudenaikainen leikkitoverini on ihan rappiolla ja koulussa vuotta vanhempi huippuarvosanoja niittänyt tyyppi myös. Täällä kaupungissa nämä spuget on vain joku spuge, mutta tuolla suhtatuu toisin. Nää oli sellaisia ihan kivoja tyyppejä, eivät kiusattuja eivätkä kiusaajia. Tiedän kyllä syyt, elämän ikävät tapahtumat laukaisseet asiat.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa kamalinta on ihmisten kylmyys. Spuget on vaan spugeja. Itse asuisin mielummin maalla, vaikka en toki arvosta kaikki tietää kaiken -juoruilukulttuuria. Mutta Eeämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin menestyksen ja niin korkean elintason tavoittelu kuin vain rahkeet riittää. Kaupungissa tuo surullisen usein hämärtyy. Moni oikeasti herää tähän elämän ainutlaatuisuuteen vasta kuolinvuoteellaan.

Vierailija
2/7 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa kamalinta on ihmisten kylmyys. Spuget on vaan spugeja. Itse asuisin mielummin maalla, vaikka en toki arvosta kaikki tietää kaiken -juoruilukulttuuria. Mutta Eeämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin menestyksen ja niin korkean elintason tavoittelu kuin vain rahkeet riittää. Kaupungissa tuo surullisen usein hämärtyy. Moni oikeasti herää tähän elämän ainutlaatuisuuteen vasta kuolinvuoteellaan.

Öh? Kaupungissa eletään ihan normaalia ja mukavaa elämää iloineen ja suruineen.  Elintasokilpailua on ihan samalla tavalla maalla.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Kesäisin täällä näkee kaikkia julkkiksia Ylen johtoportaasta lähtien, sekä näyttelijöitä laidasta laitaan. Siellä ne julkkikset jonottavat jommassakummassa paikkakunnan toisesta ruokakaupasta. Piristää, ja itse asiassa yhteistä historiaakin löytyy. Moni heistä ei ihan sattumalta täällä lomaile, vaan sukurasitetta löytyy. Kaunis kunta, kaunis kesä, kauniit kesäasukkaat ja vähemmän kauniit alkuasukkaat.

Vierailija
4/7 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee pahaa.

Jossain vaiheessa teki, mutta just poistin yhden tällaisen henkilön Facebook kavereista.

Sen viinan, masennuksen, itsesäälin ja itsetuhon vielä ymmärsin ja katsoin, mutta sitten kun tyypiltä alkoi tulla ”mulle on iha v sama mikää korona , tulee jos on tullakseen mua ei haittaa mä mitää rajotuksia ja maskeja ” - - - niin tiesin menettäneeni ihmisen lopullisesti ns älyn toiselle puolen ja se oli siinä.

Ko ihmistä ja hänen piiriään on yritetty auttaa niin monin eri tavoin. Käytännössä viimeisin haettu kotoa melkein mielenkiintoiseen harjoittelupaikkaan jne jonne tulijoita olisi.. mutta ei. Lisäksi hankala että jos ihminen ei itse katkolle ja hoitoon lähde niin mitäpä teet.

Pitkään ihmisessä oli vielä empatia ym jäljellä mutta sitten tapahtui se viimeinen kynnyksen ylitys mikä juopoilla käy - itsekkyys. Ja sen kynnyksen takaa takaisin on tosi vaikea kavuta. Tämä ihminen alle 30.

Vierailija
5/7 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kouluaikoina hyljeksitty ja outona pidetty. Yliopistossa vasta puhkesin kukkaan. Nykyään minulla menee hyvin, on akateeminen työ, ystäviä samalta alalta ja menossa ensi kesänä naimisiin. Jotkut entiset miespuoliset luokkakaverit ovat ottaneet yhteyttä kun profiilikuva vaihtui, mutta enpä heitä hyväksynyt kun en oikeasti tunne.

Lähinnä mietin että en olisi kouluaikoina uskonut pääseväni naimisiin ja vielä ensimmäisten joukossa, koska minua ei koulussa ymmärretty eikä pidetty viehättävänä. Vähän myös ihmetyttää he, jotka vapaaehtoisesti jäivät siihen kuolevaan kylään. Mutta kukin tavallaan, ei ole minun asiani surkutella muiden elämää, joka saattaa heidän mielestään olla ihan hyvää elämää.

Vierailija
6/7 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ahdistun jos asun kotipaikkakuntani lähellä. Tarvitsen vähintään 200km, että voin tuntea olevani vapaa noista haamuista. En kaipaa ihmisiä sieltä, jokainen on valintansa tehnyt. En käytä energiaani heidän kohtaloidensa murehtimiseen. Ja irrottautuminen myös heistä, on tehnyt minusta entistä vapaamman ja onnellisemman. Lähellä asuminen ahdistaa ja tulee tunne, että minun tarvitsee tehdä jotain. Kauempana tätä ei tapahdu.

Vierailija
7/7 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdistaa, koska synnyinpaikkakuntani on täynnä kusipäitä eikä kiinnosta paskan vertaa jos heillä menee huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi