Olen matkustellut paljon, käynyt lähi-idät, Afrikassa jne .Kysyttävää?
Kommentit (42)
Jokin tuossa ap:n yhtälössä mättää. On omatoimimatkailija, haluaa säästää rahaa ja tutustua eri kulttuureihin, mutta on matkakohteissa vaan neljästä päivästä viikkoon eikä suosi turistikohteita.
Etkö ole vielä huomannut, että lennot ovat suurin menoerä matkoilla? Mitä kauemmaksi matkustaa, sitä kauemmin matkakohteissa kannattaa olla, sillä eläminen on yleensä halvempaa kaukomailla kuin Suomessa. Ja oikeasti, jos lennät esim Kiinaan ja olet siellä 10 päivää et oikeasti ehdi nähdä niin paljoa että ehtisi pois turistikohteista, koska jos olet kiinnostunut kulttuurista, pitää sinun nähdä myös ne pakolliset turistinähtävyydet, koska ne yleensä ovat olennainen osa sitä kulttuuria.
T: yli 30 maata nähtynä ja 2 viikkoa-kuukausi per maa
http://www.cs.uta.fi/ipoppla/www/ipoppla01/kope/oppikirja.html
mutta sovitaan että se ei ole euroopassa-- :D jos se on noin tärkeätä.
ap
Onko Lähi-Idän pienellä kirjoittaminen kannanotto?
21. Sinä olet erilainen matkailija. Hyväksy se että jos oikeasti haluaa matkustella paljon ja tehdä sitä jatkuvasti, ei voi olla maassa kahta kuukautta. Minä matkustelin kun sinä olit vielä vaipoissa, Olen käynyt yli 50 maassa. Älä ole kateellinen ok? Minä en ole mikään tutkija vaan hupimatkailija.
Olen asunut aikoinani 3 eri maassa, mutta en laske niitä tässä.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:28"]21. Sinä olet erilainen matkailija. Hyväksy se että jos oikeasti haluaa matkustella paljon ja tehdä sitä jatkuvasti, ei voi olla maassa kahta kuukautta. Minä matkustelin kun sinä olit vielä vaipoissa, Olen käynyt yli 50 maassa. Älä ole kateellinen ok? Minä en ole mikään tutkija vaan hupimatkailija. Olen asunut aikoinani 3 eri maassa, mutta en laske niitä tässä. ap[/quote]
Vau, olen kateellinen tuosta selvännäkijän lahjastasi, pystyt tietämään ikäni pelkän netin välityksellä? Vai johtuuko ikäolettamuksesi siitä, että olen käynyt "vain" yli 30 maassa? Et huomioi sitä, että vietän matkoilla enemmän aikaa kuin sinä, joten olen voinut matkustella jo silloin kun sinä oletat minun olleen vielä vaippaikäinen. Toisaalta, jos olen niin nuori kuin oletat, voin sanoa että minä tulen matkustelemaan vielä silloinkin kun sinä olet jo vaipoissa...
Ei nyt tarvitse vetää hernettä kovin syvälle sieraimeen, totesin vain, että nuo sinun kertomasi asiat matkustelun motiiveista ja matkustustavasta eivät oikein tunnu täsmäävän. Mutta toisaalta, jos olet niin vanha kuin haluat antaa ymmärtää, on tuo matkustustapa ainoa oikea jos haluat ehtiä nähdä paljon vielä tässä elämässä...
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:51"]
Miltä tuntuu olla ilmaston tuhoaja.
Ja itsekkäistä ja täysin turhista syistä
[/quote]
Miltä tuntuu olla viherpiipertäjä?
Nimim: juuri kuukauden Jenkkilän reissun varannut ja liput maksanut (ei ap).
En nyt varsinaisesti. Olen itse käynyt Tansaniassa, Sambiassa ja Malawissa, Egyptissä, Israelissa ja Jordaniassa.
Enkä turistireissuilla.
Minä ihmettelen että kuinka paljon kateutta minä täällä herätänkään.. varsinkin sinä "muka 30 maassa vieraillut", hyvä jos olet parissa maassa käynyt. Sori jos olisit oikeasti matkustellut niin tuskin heittelisit sellaisia omituisia, kypsymättömiä kommentteja mm. iästäni. Ainakaan et ole henkisesti kovin sivistynyt, vaan olet todella ilkeä, kateellinen ja musta sieluinen ihminen. Ainoastaan Suomessa saa tälläistä palutetta.,. Nyt häivyn täältä, en kestä tälläistä roskaa ja anteeksi että avauduin aiheesta.. Hyvää elämää vaan kaikille.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:51"]
Miltä tuntuu olla ilmaston tuhoaja.
Ja itsekkäistä ja täysin turhista syistä
[/quote]
Miltä tuntuu olla viherpiipertäjä?
Nimim: juuri kuukauden Jenkkilän reissun varannut ja liput maksanut (ei ap).
[/quote]
Wanna-be vihreäthän ne vasta matkustaakin.
t. ulkomailla asuva
Lomamatka afrikkaan kiinnostaa täälläkin. Pohjoisafrikka ei käy mutta Gambia, Ghana jne. Mikä niistä on paras lomapaikka?? Paikan täytyy olla siisti ja hotellin korkeatasoinen ja turvallinen ja lisäksi pitää olla shoppausmahdollisuuksia.
Turkki sijaitsee hallinnollisesti, maantieteellisesti, väestöllisesti ja kulttuurillisesti suurimmaksi osaksi Aasiassa.
http://www.worldatlas.com/webimage/countrys/me.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/lahi-ita-kartalla
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:24"]http://www.cs.uta.fi/ipoppla/www/ipoppla01/kope/oppikirja.html mutta sovitaan että se ei ole euroopassa-- :D jos se on noin tärkeätä. ap[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 15:26"]
Lomamatka afrikkaan kiinnostaa täälläkin. Pohjoisafrikka ei käy mutta Gambia, Ghana jne. Mikä niistä on paras lomapaikka?? Paikan täytyy olla siisti ja hotellin korkeatasoinen ja turvallinen ja lisäksi pitää olla shoppausmahdollisuuksia.
[/quote]Noi on täydellisiä kehitysmaita. Kostea löyhkä lyö naamaan kun astut lentokoneesta ulos. Kenia, Etelä-Afrikka ainoita edes jotenkin tasokkaita kohteita
Vitut se missään Aasiassa, tiedätkö sinä missä Turkki on ja missä on Aasia.
hah hah!
Minä olin 4 yötä USA:ssa New Yorkissa, ja ihan hyvin ehdin katselemaan paikkoja ja tutustumaan museoihin jne. Miksi pitäisi olla jossain kuukausia ennen kuin kehtaa edes sanoa käyneensä?
Itse asunut Israelissa ja ihan voin suositella maata lämpimästi muillekkin. Paljon turvallisempi kohde kuin naapurimaansa. Toki on levottomia alueita joihin ei parane mennä. Tarkastuksia tehdään eniten aluilla joissa on todella levotonta. Esimerkiksi TelAviv ja Haifa ovat sellaisia joissa voi olla huoletta (muitakin aleita on paljon).
Levottominta on Länsirannan puolella Betlehem näin esimerkkinä, muita alueita en halua mainita tuo Betlehem nyt kertoo paljon mihin alueille ei kannata mennä.
Milloinka asuit Israelissa? siellä on aika moni asunut.. toiset kehtuu toiset haukkuu.
35, niinno... minä taas olen päinvastaista mieltä. Toki Israelissa voi käydä, mutta en menisi sinne lasten kanssa. Terrori-iskuja ei ole vähään aikaan tehty, mutta esim. Eilatiin lentää aina välillä ohjuksia ja jo pelkkä iskujen mahdollisuus on minusta ikävä asia lasten kanssa lomaillessa.
Ja mitä tulee aikuisen oloon Israelissa... Olen käynyt Israelissa monen monituista kertaa työtehtävissä ja se on mielenkiintoinen maa. Paljon historiaa ja juutalaisten ja palestiinalaisten välinen kriisikin on mielenkiintoista nähdä paikanpäällä, kouriintuntuvasti muurien ja check-pointien myötä. Mutta olisi aika kamalaa asua siellä, ihmiset ajattelevat todella mustavalkoisesti toisesta osapuolesta. Mieleen tulee hakemattakin apartheid-ajan Etelä-Afrikka. Tunnen paljon juutalaisia, jotka eivät tunne yhtäkään palestiinalaista hyvin ja jotka eivät ole edes IKINÄ käyneet miehitetyillä palestiinalaisalueilla - niin uskomattomalta kuin se tuntuukin niin pienessä maassa.
Lisäksi ihan moraalisesti pidän Israelin valtion politiikkaa vääränä, enkä halua tukea sellaisen maan taloutta, joka sortaa kokonaista kansakuntaa. Tästä tietysti suomalaisilla uskovaisilla ja muilla Israel-aktivisteilla on täysin päinvastainen näkemys...
-27-
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 15:45"]Vitut se missään Aasiassa, tiedätkö sinä missä Turkki on ja missä on Aasia. hah hah![/quote]
hahhah, läntinen Istanbul on Eurooppaa ja itäinen Aasiaa, ja Istanbul on läntistä Turkkia -> valtaosa Turkkia sijaitsee maantieteellisesti Aasiassa. vaikea uskoa enää pisa-tutkimusten tuloksiin kun ylläolevan kommentoijan kaltaisia pällejä on foorumit pullollaan.
valmismatkoja olen suosinut vain kohteisiin johin pääsee siten helpoiten. Mutta yleensöä en koskaan ota mitään pakettia, joskus jopa ostamme vain liput ja sitten ei muuta kuin menoksi.
Israelin maahantulo tarkastukset ovat aika tunnettuja. Meidän piti odotella 2 tuntia, joskus kestänee kuulema kauemminkin kysmyksineen jne.
Aina jostain majapaikka löytyy.
Minä olen peltivatsa, en ole aikuisena koskaan sairastanut vatsatautia, mitä itsekin ihmettelen. Lääkeet on kuitenkin aina mukana varmuuden vuoksi.
ap