Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Egyptissä?

Vierailija
11.09.2020 |

Millaista siellä on, saitko vatsataudin? Olen kuullut et helpolla tulisi vatsatauti enkä siksi halunnut lähteä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja sain vatsataudin. Ja ihan omaa tyhmyyttäni, kävi ihan Sinkkuelämää leffan tilanne, mitäs avasin suuni suihkussa. Tosin se meni kyllä puolessa vuorokaudessa ohi eli ei haitannut lomailua mitenkään. Missään en ole tuntenut itseäni niin tervetulleeksi kuin Egyptissä, heidän vieraanvaraisuus on ihan omaa luokkaansa. Puhumattakaan ruuasta tai maisemista niin veden alla kuin päälläkin. 

Vierailija
22/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia olivat pyramidit? Ne on kiinnostunut aina?

Roskainen paikka. Vessapaperit ja muovipussit vain leijailevat ilmassa. Suurkaupungin kyljessä joten savusumu kiusaa astmaatikkoa. Kaupustelijoita, kaupustelijoita, kaupustelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia olivat pyramidit? Ne on kiinnostunut aina?

Roskainen paikka. Vessapaperit ja muovipussit vain leijailevat ilmassa. Suurkaupungin kyljessä joten savusumu kiusaa astmaatikkoa. Kaupustelijoita, kaupustelijoita, kaupustelijoita.

On niitä pyramideja muuallakin kuin Gizassa.

Vierailija
24/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi neljän hengen seurueesta sai vatsataudin. Parani puolessa päivässä paikallisen lääkärin dropeilla.

Egyptilaiset miehet ahdistelivat, vain miehen seurassa sai kulkea rauhassa.

Kohde oli todellinen lomakohde eli hotelli alueineen oli hieno, mutta ympärillä ei ollut kuin hiekkaa (oma vika tosin kun sellainen valittiin, mutta lapset tykkäsivät isoista hienoista allasalueista ja all-inclusive)

Ruoka oli hyvää. Hotellissa oli paljon venäläisiä, kovaäänisiä, joivat paljon, isot seurueet tippasivat runsaasti ja saivat parhaan palvelun.

Snorlauspaikat olivat upeimmat ikinä. Käytiin kaksi kertaa viikon aikana järjestetyillä snorklausretkillä. Ikinä ei missään ole ollut niin paljon värikkäitä kaloja ja ...ah, se oli upeaa.

Basaareissa ei saanut olla rauhassa, kamalaa tyrkytystä ja tarjoamista, ahdisti todella paljon kun ei mitään voinut jäädä edes katsomaan. Taksit yrittivät aina huijata. Liikenne on kaoottinen.

Paljon oli hyvää ja sitten ei niin hyvää. Tulipa nähtyä. Olisi kiva käydä pyramidit katsomassa nyt jo isojen lasten kanssa.

Vierailija
25/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. olen käynyt yhdessä a-maassa. Se riitti.

Kerjäläisiä, huijareita, varkaita, mölyä, törkyä.

Oli ihanaa palata kotiin.

Vierailija
26/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin. Siellä oli kummallsia kolmioita laitettu pitkin hietikkoa. Omituinen maa.

Vierailija
27/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kolmesti. Ei mitään ongelmia. Joka ilta ja aamu pieni ryyppy konjakkipullosta sekä viikkoa ennen aloitetut vahvat maitohappobakteerit. Lisäksi mukana "munkkitippoja" eli carmolista, se on hyvä ensiapu jos tulee vatsaoireita - myös kotioloissa. Matkailu on Egyptille suurin tulolähde, joten pitävät kyllä huolta turisteista! Voin suositella. Ihania ihmisiä, maan historia ja aarteet ovat täysin omaa luokkaansa. Olen käynyt Kairossa, Luxorissa, Sharm el Sheikissä (josta reissu Petraan). Vielä joskus haluan päästä Niilin risteilylle. Suurimman vaikutuksen tekivät kuninkaiden laakso ja Luxorissa olevat temppelit: Karnak ja toisen nimeä en muista. Luxorissa oli suomalainen nainen matkaoppaana. Hän oli naimisissa egyptiläisen miehen kanssa ja kertoi arkielämästä Egyptissä. Suurin osa siellä on samalaisia tapauskovaisia kuin mekin täällä, eli ihan tavallisia ihmisiä. Kairo voi olla toisenlainen paikka. Siellä käytiin lähinnä nämä tavalliset nähtävyydet, pyramidit ja museo, joku basaari ja ruokapaikka. 

Vierailija
28/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kairossa olen käynyt. Likaisin kaupunki , missä olen ollut. Miehet lähtivät seuraamaan, työnsivät puhelinnumeroitaan käteen, änkesivät ” oppaaksi”. Pyramidin ympäristö sekava kauppapaikka, kamelinselkään heittelijöitä ja muita hyvinkin agressiivisesti palvelujaan myyviä. Pyramidit pettymys. Ruuan kanssa täytyy olla tarkkana.

Vierailija
29/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, en mene uudestaan. Viiden tähden hotellin allasalueella ja sukellusretkillä viihdyin hyvin. Kaupunkialueella liikkuminen on perseestä. Kaikenlaiset keppaheikit roikkuu koko ajan hihassa. Liikenne on todella vaarallista, etenkin pimeällä ja pääteilläkin. Olen käynyt yli 50 eri maassa. Toistaiseksi listalla on Intia ja Egypti mihin varmuudella en mene uudestaan. Todennäköisesti saat vatsataudin, jos nyt normaalia turistiripulia voi sellaiseksi kutsua, kuten melkein missä muualla tahansa, onko se muka joku syy olla matkustamatta?

Vierailija
30/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten. Kotii palattua vasta löysällä tovin.

Vierailija
31/31 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt muutamia kertoja myös Israelin kautta siis Siinain ja Tel Avivin. Mubarakin aikaan. En saanut vatsatautia. Oon käynyt Luxorissa. ALeksandriassa.Assuanissa ja Hurracadassa. Israeliin tekee mieli mutta nyt ei voi lähteä koska korona. Hurjaa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme